Gå til innhold

Diagnose P76


Gjest the girl

Anbefalte innlegg

Gjest the girl

Hva sier jeg til arbeidsgiver når dette er min sykmeldingsdiagnose?

De ønsker så gjerne å vite hvordan det går med meg, men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg kan si sannheten eller ikke...

Går du på medisiner, hva sier legene osv? Ja, jeg bruker "lykkepiller" og Sobril, kan da ikke si det!

Nå tør jeg knapt å ringe til arbeidsgiver i påvente av ubehagelige spørsmål.

Sjefene er i slutten av 40 åra, jeg er i slutten av 20-åra. Det er så mange med fordommer mot slike sykdommer, hva gjør jeg? Hjelp, noen med erfaring her?

ps. Noen som kjenner til en diagnose man blir svimmel av, da de vet jeg sleit med det på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig vanskelig det der.. Har du et godt forhold til sjefen din?

Mennesker generellt oppfatter ærlighet som noe verdifult, så kanskje h*n setter enda mere pris på deg hvis du forteller det som egentlig feiler deg. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Hadde nok prøvd og holde det skjult så lenge som mulig, kjenner jeg meg rett.

Det er noe som heter krystallsyken som gjør at man i tide og utide blir svimmel og uvell. Dette bunner i at balanse krystallene som en har i det indre øret , er i ubalanse. Du kan jo søke om det på nettet. Ellers kan du bruke Menièrs sykdom, men denne tror jeg eldre mennesker blir hyppigst rammet av.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo helt enkelt si at du har en depressiv episode, at du får medisiner og håper du snart vil føle deg bedre. Tror ikke sjefen vil komme med flere spørsmål da.

Bare for at det er sagt har jeg stor forståelse for at du ikke vil si sannheten. Det er mange fordommer ute og går. Men noen ganger kan man også bli positivt overrasket.

For deg selv tror jeg det letteste i lengden er å si sannheten. Men hvis du vil ha et annet svar, kan jeg anbefale muskelspenninger/smerter. Stive muskler fører ofte til svimmelhet, og det krever ikke ytterligere forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the girl

Utrolig vanskelig det der.. Har du et godt forhold til sjefen din?

Mennesker generellt oppfatter ærlighet som noe verdifult, så kanskje h*n setter enda mere pris på deg hvis du forteller det som egentlig feiler deg. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Hadde nok prøvd og holde det skjult så lenge som mulig, kjenner jeg meg rett.

Det er noe som heter krystallsyken som gjør at man i tide og utide blir svimmel og uvell. Dette bunner i at balanse krystallene som en har i det indre øret , er i ubalanse. Du kan jo søke om det på nettet. Ellers kan du bruke Menièrs sykdom, men denne tror jeg eldre mennesker blir hyppigst rammet av.

Lykke til!

Takk for svar "Yoto" og "Orio"

Kanskje jeg kan bruke en av svimmle diagnosene dere foreslo!

Er fortsatt ganske usikker, er jo litt dumt om jeg roter meg oppi en masse løyner også.

Men slike ting er så utrolig vanskelige å snakke om når man står midt i det. Blir litt lettere når det kan snakkes om i fortid...

Er så svak og usikker for tiden! Ønsker ikke å ødelegge den "snille, blide, aktive og lissom sosiale jenta" de har ansatt.

Har bare lyst til å stoppe verden en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke så lurt

Takk for svar "Yoto" og "Orio"

Kanskje jeg kan bruke en av svimmle diagnosene dere foreslo!

Er fortsatt ganske usikker, er jo litt dumt om jeg roter meg oppi en masse løyner også.

Men slike ting er så utrolig vanskelige å snakke om når man står midt i det. Blir litt lettere når det kan snakkes om i fortid...

Er så svak og usikker for tiden! Ønsker ikke å ødelegge den "snille, blide, aktive og lissom sosiale jenta" de har ansatt.

Har bare lyst til å stoppe verden en stund!

Jeg tror ikke at det er noen god ide å bruke en av de "svimle diagnosene" som en årsak til du er borte...

Da kan det jo hende at arbeidsgiveren bare spør og graver med om hva slags symptomer du har og behandling du får mot det osv...

Det beste er å være ærlig og åpen å si det sånn det er.. Kan ikke du forklare det litt på en mildere måte det du sliter med enn å bruke sterke ord...

Hvis arbeidsgivere ikke godtar at du er borte pga diagnose P76, har hun et problem. Ikke du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at du synes sykdom og diagnoser er for personlig å snakke om.

Si at du har en sykdom som gjør deg veldig utmattet. Si noe om antatt prognose.

Arbeidsgiver har ikke krav på å få vite diagnosen, men bør absolutt holdes informert om prognose og evt. behov for tilrettelegging.

Blir det en langvarig affære er kanskje en kompakt, forkortet og minst mulig detaljert og personlig utgave av sannheten det enkleste å leve med.

Den som snakker sant trenger ikke huske hva h*n har sagt.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...