flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hehe, nei absolutt ikke. Det jeg mener er at hvis man er alenemor, er man visstnok jævlig kravstor hvis man vil ha litt tid alene og for seg selv innimellom. Er man to om barna, er det helt greit å få litt tid for seg selv. sant det! sånne alenmødre bruker opp alle "mormorene" 0 Siter
Knotten Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hehe, nei absolutt ikke. Det jeg mener er at hvis man er alenemor, er man visstnok jævlig kravstor hvis man vil ha litt tid alene og for seg selv innimellom. Er man to om barna, er det helt greit å få litt tid for seg selv. OK, nå skjønner jeg hva du mener, men jeg er fortsatt litt uenig altså. Mange par prioriterer ikke alene tid de heller, selv om de kunne hatt det. Andre par har alenekvelder stup i kvarten. Det går kanskje helst på en grunnleggende holdning man enten har eller ikke har? Dessuten hjelper det veldig å skjele litt ut til siden innimellom for å se hvordan andre har det: Jeg har en super venninne som ble enke da ungene var 1 og 4 år gamle. Det setter ting litt i perspektiv, synes jeg. Hun har ingen å sende ungene til annenhver helg eller hver onsdag, må foreta all kjøring, all handling, all vasking, ja rett og slett alt. Og er det et menneske jeg kjenner som ikke klager etter mer alene-tid, så er det nettopp henne 0 Siter
Knotten Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Men hvordan ville du gjort det hvis de bodde permanent hos deg? Da hadde de jo gått inn i huset nårsomhelst... Ja, våre unger får hverken julegaver eller bursdagsgaver, de 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg holder sammen med mannen min jeg. Selvsagt. Det er ikke så vanskelig å få et forhold til å fungere. Og privatliv har man da selv om man har barn som kommer og går. Du høres ganske uansvarlig ut. Det er uansvarlig å generalisere at det ikke er så vanskelig å få et forhold til å fungere. Om det er enkelt for deg er en annen sak, noe jeg for øvrig ikke nødvendigvis tror på. De som pleier å komme med slike påstander er gjerne usikre, kuete, dumme, lite reflekterende, har lite å gi osv. 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er uansvarlig å generalisere at det ikke er så vanskelig å få et forhold til å fungere. Om det er enkelt for deg er en annen sak, noe jeg for øvrig ikke nødvendigvis tror på. De som pleier å komme med slike påstander er gjerne usikre, kuete, dumme, lite reflekterende, har lite å gi osv. Ja, det er jo derfor man er skilt - forid man ikke har fått det til å fungere - kanskje etter å prøvd i årevis. Men det er også deilig å ha ståltro på forholdet man er i 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er uansvarlig å generalisere at det ikke er så vanskelig å få et forhold til å fungere. Om det er enkelt for deg er en annen sak, noe jeg for øvrig ikke nødvendigvis tror på. De som pleier å komme med slike påstander er gjerne usikre, kuete, dumme, lite reflekterende, har lite å gi osv. ja selvsagt er jeg et forferdelig menneske... Bra DU ikke generaliserer da.. *LOL* 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Dama er jo nesten voksen! Slapp av og vær glad for at hun i det minste har et tilsynelatende godt forhold til begge forelde. Iallefall til faren tydeligvis. Er det der aggresjonen din ligger? Er ikke du litt urimelig her? Det er vel snakk om det er bra for jenta å løpe slik imellom og når mor prøver å tilby en annen boordning så vil hun ikke diskutere det. Rart at ingen har sett den siden som jeg ser som det viktigste i innlegget. 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg deler hus med eksen jeg, vi kommer sikkert ikke til å gjøre det bestandig, men vi kommer alltid til å bo i nærheten av hverandre. Nettopp for at ungene skal kunne komme og gå når de vil, selvom vi vil ha hovedansvaret hver vår uke. Du kan jo bare gå ut og være borte noen netter du uten at datteren din vil lide noen nød, hun er 17 år. Hun klarer seg selv. Hovedsaken er om dette er bra for jenta. 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 ja selvsagt er jeg et forferdelig menneske... Bra DU ikke generaliserer da.. *LOL* Ja du er utrolig dum som svever i et imitert lykkesky og tror alle andre er dumme som ikke "får det til" 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ja, det er jo derfor man er skilt - forid man ikke har fått det til å fungere - kanskje etter å prøvd i årevis. Men det er også deilig å ha ståltro på forholdet man er i Det er deilig å ha ståltro til sitt eget forhold, men ikke til alle andres. 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hovedsaken er om dette er bra for jenta. Da jeg var 17 var jeg samboer og "husmor" - og det var jo ikke uvanlig tidlig engang......på den tiden......nå er man barn til man er 33 eller noe sånt - bare slenger rundt og forlanger å få alt opp i henda *dukker* hehe 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvorfor kan du ikke planlegge noe for deg selv med en 17-åring i huset? Det er vel vanlig at ungdom får komme og gå i sitt eget hjem så lenge de er inne i rimelig tid før natten? Virker som om du er irritert på datteren din og at dere trenger å sette dere ned å diskutere det som måtte være av problemer. Hovedinnlegget handler om uforutsigbarhet for alle parter, og mors bekymring for datterens ve og vel. Vi som mødre forstår det, barna blir liksom alltid små i våre øyne;) 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er deilig å ha ståltro til sitt eget forhold, men ikke til alle andres. *nikker* 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Da jeg var 17 var jeg samboer og "husmor" - og det var jo ikke uvanlig tidlig engang......på den tiden......nå er man barn til man er 33 eller noe sånt - bare slenger rundt og forlanger å få alt opp i henda *dukker* hehe Det er sikkert noe der som bekymrer denne moren. 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ja du er utrolig dum som svever i et imitert lykkesky og tror alle andre er dumme som ikke "får det til" Sky er hannkjønn ikke intet kjønn. Det heter en sky. Mange gir opp for lett, andre gjør ingen innsats for at det skal vare. Tydeligvis er det jo en fordel å skille seg så man kan slippe unna barna... 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Privatliv er vel ikke akkurat en rett når man har ungdommer i familien. 2-foreldre familier har ikke privatliv heller når de har unger på denne alderen. Akkurat dette med privatliv er en stor forskjell for gifte og single. Barn reagerer ikke på å finne pappa sammen med mamma sittende i sofaen når de er gifte og bor sammen. Mamma inviterer ikke pappa på middag og når han ringer henne så synes barna det er naturlig. Privatliv er ikke ensbetydende med sexualliv. 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Sky er hannkjønn ikke intet kjønn. Det heter en sky. Mange gir opp for lett, andre gjør ingen innsats for at det skal vare. Tydeligvis er det jo en fordel å skille seg så man kan slippe unna barna... Ikke gråt på min skulder når livet går deg imot. Slike idioter og besservissere som deg burde bures inne til advarsel for andre. 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ikke gråt på min skulder når livet går deg imot. Slike idioter og besservissere som deg burde bures inne til advarsel for andre. Du er jo den som virkelig generaliserer da. herrgud, så blind du er 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Sky er hannkjønn ikke intet kjønn. Det heter en sky. Mange gir opp for lett, andre gjør ingen innsats for at det skal vare. Tydeligvis er det jo en fordel å skille seg så man kan slippe unna barna... Nå må du slutte å være så innmari skråsikker i dine uttalelser du og så nedlatende mot andre. Hva sier du den dagen kællen din finner seg ei søt ei på si? Den dagen han er så kjei og lei kjærring og barn at han surmuler hvert sekund hjemme? Eller hundre andre ting skjer som du ikke har minste råderett over? Du sier "jeg er sammen med mannen min, SELVSAKT". Ja, det er det nok mange av oss andre som hadde vært også om ikke det var akkurat mannen som hadde funnet på noen sprell for å si det sånn. Tror det er svært få som skiller seg for å slippe unna barna, det er så tett å si at det omtrent ikke fortjener kommentar. Skjerp deg! 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er sikkert noe der som bekymrer denne moren. Man da må moren tenke på at hun har et barn som er vokst opp i to hjem! - to HJEM, -hjem som skal føles like naturlig for denne datteren å slenge innom i - som venninnene hennes. Min datter ble utrolig såret engang hun ble møtt av sin stebror opp hos sin far; "Hva gjør du her'a? er'ke du hos morra di?" Det er SÅNT som ødelegger for barn som har skilte foreldre - ikke at begge hjemmene ønsker henne velkommen til de samme tidene som andre unger med ett hjem. Jeg har valgt å ha barn og familie og den egentiden jeg da måtte trenge - den skaffer jeg meg ved å stikke av med en venninne, med gubben el. Noen ganger er jo datteren på fjellet eller i syden med faren sin - og da vet man jo at man er mer alene etc. Tenk å føle at stesøsken og halvsøsken kan bo så mye de vil, fast på et sted - og at man selv skal være nødt til å melde fra??? Sånt skjærer meg i hjertet. Om moren ellers mener det hadde vært best om jenta hadde hatt ETT hjem så hadde hun tatt det opp med pappaen først -og ikke jenta - hun vil da komme i en konfliktsituasjon og føle slike spørsmål som en test på hvor glad man er i den ene i forhold til den andre. Barn skal ikke behøve å velge spnt selv - når det ikke er grunner for at de ville ønsket seg vekk fra et sted - DA skal man være lydhør. Skilte barn kan faktisk være lykkelige, selv uten strikse og rare regler som de so ikke har skilte foreldre trenger å forholde seg til. At det ikke er yndlingspålegget i kjølsekspaet den uka de "egentlig" er hos faren - det skjønner de jo! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.