Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Man da må moren tenke på at hun har et barn som er vokst opp i to hjem! - to HJEM, -hjem som skal føles like naturlig for denne datteren å slenge innom i - som venninnene hennes. Min datter ble utrolig såret engang hun ble møtt av sin stebror opp hos sin far; "Hva gjør du her'a? er'ke du hos morra di?" Det er SÅNT som ødelegger for barn som har skilte foreldre - ikke at begge hjemmene ønsker henne velkommen til de samme tidene som andre unger med ett hjem. Jeg har valgt å ha barn og familie og den egentiden jeg da måtte trenge - den skaffer jeg meg ved å stikke av med en venninne, med gubben el. Noen ganger er jo datteren på fjellet eller i syden med faren sin - og da vet man jo at man er mer alene etc. Tenk å føle at stesøsken og halvsøsken kan bo så mye de vil, fast på et sted - og at man selv skal være nødt til å melde fra??? Sånt skjærer meg i hjertet. Om moren ellers mener det hadde vært best om jenta hadde hatt ETT hjem så hadde hun tatt det opp med pappaen først -og ikke jenta - hun vil da komme i en konfliktsituasjon og føle slike spørsmål som en test på hvor glad man er i den ene i forhold til den andre. Barn skal ikke behøve å velge spnt selv - når det ikke er grunner for at de ville ønsket seg vekk fra et sted - DA skal man være lydhør. Skilte barn kan faktisk være lykkelige, selv uten strikse og rare regler som de so ikke har skilte foreldre trenger å forholde seg til. At det ikke er yndlingspålegget i kjølsekspaet den uka de "egentlig" er hos faren - det skjønner de jo! Datteren har lov å velge selv i den alderen. Jeg forsto det slik at dette valget bekymret moren. Kan forestille meg at faren har annet å tenke på enn sin egen datter i denne situasjonen (det skjer veldig ofte), og da blir mor urolig. For meg så handler det om en mor som er bekymret for sitt barn og det er det mange tenåringsmødre som er. Er overrasket over at ingen ser den siden, men det kommer kanskje av at det er så mange unge, naive dolere. 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Nå må du slutte å være så innmari skråsikker i dine uttalelser du og så nedlatende mot andre. Hva sier du den dagen kællen din finner seg ei søt ei på si? Den dagen han er så kjei og lei kjærring og barn at han surmuler hvert sekund hjemme? Eller hundre andre ting skjer som du ikke har minste råderett over? Du sier "jeg er sammen med mannen min, SELVSAKT". Ja, det er det nok mange av oss andre som hadde vært også om ikke det var akkurat mannen som hadde funnet på noen sprell for å si det sånn. Tror det er svært få som skiller seg for å slippe unna barna, det er så tett å si at det omtrent ikke fortjener kommentar. Skjerp deg! I et bra forhold så merker man jo om det kommer til å skje ting som feks at han finner ei ny. Slikt kommer ikke overraskende på. Men mange tar sin partner for gitt, er skråsikre på at det aldri blir slutt mellom dem, jobber lite for forholdet, og plutselig får de seg en overraskelse. 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Du er jo den som virkelig generaliserer da. herrgud, så blind du er Din argumentasjon henger på samme pinnen hele tiden. Du er aldeles utrolig arrogant svevende i DIN lykkesky. Håper du ikke jobber med menneskelige problemer, samlivsterapeut hadde ikke vært noe for deg. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 I et bra forhold så merker man jo om det kommer til å skje ting som feks at han finner ei ny. Slikt kommer ikke overraskende på. Men mange tar sin partner for gitt, er skråsikre på at det aldri blir slutt mellom dem, jobber lite for forholdet, og plutselig får de seg en overraskelse. Ja, det har du rett i. Mange tar sin partner for gitt. Men hadde det vært så enkelt å forutsi sin partner så hadde nok de fleste av oss vært i de forholdene i dag. Det er mange flinke skuespillere. 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Akkurat dette med privatliv er en stor forskjell for gifte og single. Barn reagerer ikke på å finne pappa sammen med mamma sittende i sofaen når de er gifte og bor sammen. Mamma inviterer ikke pappa på middag og når han ringer henne så synes barna det er naturlig. Privatliv er ikke ensbetydende med sexualliv. Hvis foreldrene gjør en ny date til noe veldig spesielt og hemmelig, ja da synes sikkert barna det er nettopp det og. Er de helt coole og naturlige rundt det så er barna det og. Virker som noen mener barn er en gjeng helt hjernedøde skapninger, som må "skjermes" for alt mulig... 0 Siter
Velouria Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Datteren har lov å velge selv i den alderen. Jeg forsto det slik at dette valget bekymret moren. Kan forestille meg at faren har annet å tenke på enn sin egen datter i denne situasjonen (det skjer veldig ofte), og da blir mor urolig. For meg så handler det om en mor som er bekymret for sitt barn og det er det mange tenåringsmødre som er. Er overrasket over at ingen ser den siden, men det kommer kanskje av at det er så mange unge, naive dolere. Ja, og flisa er typisk en av de unge og naive dolerene he, he! 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 I et bra forhold så merker man jo om det kommer til å skje ting som feks at han finner ei ny. Slikt kommer ikke overraskende på. Men mange tar sin partner for gitt, er skråsikre på at det aldri blir slutt mellom dem, jobber lite for forholdet, og plutselig får de seg en overraskelse. Den overraskelsen kan komme den dagen du forelsker deg i en annen, det trenger ikke å være mannen. Hva slags idiotiske påstander er dette om et bra forhold. Spør de som har levd i et ekteskap i femti år, de vil ikke komme med slike naive, rosenrøde påstander. 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Datteren har lov å velge selv i den alderen. Jeg forsto det slik at dette valget bekymret moren. Kan forestille meg at faren har annet å tenke på enn sin egen datter i denne situasjonen (det skjer veldig ofte), og da blir mor urolig. For meg så handler det om en mor som er bekymret for sitt barn og det er det mange tenåringsmødre som er. Er overrasket over at ingen ser den siden, men det kommer kanskje av at det er så mange unge, naive dolere. Tja - jeg er da gammel nok, skulle jeg mene, 42 år og i samme situasjon, med særkullsbarn etc. jeg tolket det mer som at moren var bekymret over å bli tatt på fersken i pulings eller gavepakking. 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Tja - jeg er da gammel nok, skulle jeg mene, 42 år og i samme situasjon, med særkullsbarn etc. jeg tolket det mer som at moren var bekymret over å bli tatt på fersken i pulings eller gavepakking. Hvis du leser hele innlegget så står det ingenting om puling, men privatliv. Det kan være ganske mye annet. Hovedpoenget er mors bekymring for en ungdom, som hun føler kanskje er vanskelig å kontrollere. De fleste tenåringsforeldre kjenner den følelsen, og den blir forsterket når det skal deles på flere på denne måten. 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Din argumentasjon henger på samme pinnen hele tiden. Du er aldeles utrolig arrogant svevende i DIN lykkesky. Håper du ikke jobber med menneskelige problemer, samlivsterapeut hadde ikke vært noe for deg. Min lykkesky? Jeg bare sier at jeg kommuniserer med min mann, at jeg vet om det blir brudd før dagen det skjer evt. Men tror neppe det skjer med det første. Hvilket problem har du? Misunnelig? 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ja, det har du rett i. Mange tar sin partner for gitt. Men hadde det vært så enkelt å forutsi sin partner så hadde nok de fleste av oss vært i de forholdene i dag. Det er mange flinke skuespillere. Nja.. like mange dårlige menneskekjennere da tror jeg. 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Den overraskelsen kan komme den dagen du forelsker deg i en annen, det trenger ikke å være mannen. Hva slags idiotiske påstander er dette om et bra forhold. Spør de som har levd i et ekteskap i femti år, de vil ikke komme med slike naive, rosenrøde påstander. Men om man forelsker seg i en annen, noe sikkert de fleste gjør i løpet av livet. Skal man da gjøre det slutt på dagen, og løpe etter den andre? Med den holdningen din er det jo ikke rart du ikke får et forhold til å vare... 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvis du leser hele innlegget så står det ingenting om puling, men privatliv. Det kan være ganske mye annet. Hovedpoenget er mors bekymring for en ungdom, som hun føler kanskje er vanskelig å kontrollere. De fleste tenåringsforeldre kjenner den følelsen, og den blir forsterket når det skal deles på flere på denne måten. Pulings var bare en måte å si det på.... jada 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Datteren har lov å velge selv i den alderen. Jeg forsto det slik at dette valget bekymret moren. Kan forestille meg at faren har annet å tenke på enn sin egen datter i denne situasjonen (det skjer veldig ofte), og da blir mor urolig. For meg så handler det om en mor som er bekymret for sitt barn og det er det mange tenåringsmødre som er. Er overrasket over at ingen ser den siden, men det kommer kanskje av at det er så mange unge, naive dolere. Det hun er redd for er å bli fersket når hun pakker inne pakker (eller det vi skjønner hun mener i å knulle). Ingenting med det du skriver å gjøre, slike tanker har hun nok ikke, det her går på hennes ve og vel, ikke datterens. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Nja.. like mange dårlige menneskekjennere da tror jeg. Svært så negativt du tenker om alle andre da du. Så om man bryter i et forhold fordi mannen finner seg en annen så er man... 1 skyldi i det selv fordi man burde skjønt ting og tang for lenge siden... 2 når man da ikke skjønner dritten så er man dårlig menneskekjenner. Hvor ung er du egentlig? Din teori skjærer helt mot rimelig mye jeg har sett og opplevd oppetter årene. Du skriver som om du skulle vært en niforelsket og naiv 20 åring. 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ja, og flisa er typisk en av de unge og naive dolerene he, he! Javisst 0 Siter
Gjest sukkerrøret Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Den overraskelsen kan komme den dagen du forelsker deg i en annen, det trenger ikke å være mannen. Hva slags idiotiske påstander er dette om et bra forhold. Spør de som har levd i et ekteskap i femti år, de vil ikke komme med slike naive, rosenrøde påstander. Forelske seg i en annen kan nok skje, etter 20 års ekteskap. Spørsmålet er hva gjør man da? Jobber man med forholdet eller flytter man til sin nye "kjæreste"? Alle voksne vet at forelskelse går over.. Kjærlighet er noe helt annet. Aldri noensinne har jeg ønsket meg noen annen enn han jeg er gift med, vi ble sammen for 26 år siden, da var vi 15 år. Heldigvis var vi sammen lenge før vi fikk barn. Mange får barn altfor fort, et såkalt "kjærlighetsbarn" (som om ikke alle barn er det) Se på alle kjendisene som får nye barn med det samme de finner seg en annen å knulle. Tror ikke det er noe annerledes med vanlige folk heller. Ser ut som om alle tror at: bare vi får et barn, så blir alt så bra..! PS. Kurt skal bli pappa igjen. Hun er 3 mnd. på vei, det ble slutt med gamledama i januar. HERREGUD FOR NOEN IDIOTER!! 0 Siter
Gjest sukkerrøret Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hehe. Du er like skråsikker som jeg var for tre år siden. Jeg var lykkelig gift og alle andre måter å leve på var uansvarlig overfor barna. Det virker nå som det er et hav av tid siden. Det var aldri noe problem å få ekteskapet mitt til å fungere. Vi var verdens beste venner, hadde fantastisk sex, kysset og koste daglig og leide hverandre offentlig. Alle mente at vi var en perfekt familie. To foreldre som elsket hverandre og de to skjønne barna som var født og adoptert inn i en perfekt familie. Du skulle sett den positive sosialrapporten da vi skulle adoptere. Det var selvfølgelig utenkelig at min mann skulle finne en annen kvinne han ville dele livet med. Han var jo gift med meg og bedyret hver dag at han elsket meg. Livet kan være brutalt av og til. Man kan bli rykket ut av sin rosenrøde tilværelse før man vet ordet av det. Jeg har i allefall lært at man skal ikke kritisere andres måte å leve på før man har prøvd det selv. Jeg har det fantastisk bra i dag. Mine barn er harmoniske og greie. De er veldig fornøyde med sitt liv i dag, er glade i min manns kone og i min samboer. Vår eldste på 16 skryter ofte av hvor bra vi har ordnet oss etter skilsmissen, han skryter til venner over hvor fint vi samarbeider etter skilsmissen så noe har vi nok gjort bra. Jeg bryr meg ikke om hva du mener som ikke har vært i situasjonen. Det er som å høre barnløse diskutere barneoppdragelse. Man vet best før man har vært i situasjonen selv. Både du og din eks har nye samboere? Pass på og bruk prevensjon da, siden det tydeligvis kom som lyn fra klar himmel forrige gang mannen din fant en annen. Du trodde jo du var lykkelig da også eller? 0 Siter
Gjest lanterne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Svært så negativt du tenker om alle andre da du. Så om man bryter i et forhold fordi mannen finner seg en annen så er man... 1 skyldi i det selv fordi man burde skjønt ting og tang for lenge siden... 2 når man da ikke skjønner dritten så er man dårlig menneskekjenner. Hvor ung er du egentlig? Din teori skjærer helt mot rimelig mye jeg har sett og opplevd oppetter årene. Du skriver som om du skulle vært en niforelsket og naiv 20 åring. Huff og huff, den som vil misforstå alt greier det ser jeg... "1 skyldi i det selv fordi man burde skjønt ting og tang for lenge siden..." Man er nok indirekte litt skyld i det, for tydeligvis savner manen noe der han er, og søker det utenfor. Ikke alltid noe å gjøre noe med, men kan nok være det. Her kommer igjen det med å ta hverandre for gitt inn. Mange gjør det etter noen år sammen. Skummelt. "når man da ikke skjønner dritten så er man dårlig menneskekjenner." Ja, det vil jeg si. For han bryter neppe dagen etter han har truffet en ny liksom. Litt kommuniksajon har man vel, eller burde ha? Og signaler? Igjen, ta noen for gitt, ikke bry seg om hva den andre tenker og gjør, eller dens behov. "Hvor ung er du egentlig?" 29 "Din teori skjærer helt mot rimelig mye jeg har sett og opplevd oppetter årene." Og den teorien er? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Huff og huff, den som vil misforstå alt greier det ser jeg... "1 skyldi i det selv fordi man burde skjønt ting og tang for lenge siden..." Man er nok indirekte litt skyld i det, for tydeligvis savner manen noe der han er, og søker det utenfor. Ikke alltid noe å gjøre noe med, men kan nok være det. Her kommer igjen det med å ta hverandre for gitt inn. Mange gjør det etter noen år sammen. Skummelt. "når man da ikke skjønner dritten så er man dårlig menneskekjenner." Ja, det vil jeg si. For han bryter neppe dagen etter han har truffet en ny liksom. Litt kommuniksajon har man vel, eller burde ha? Og signaler? Igjen, ta noen for gitt, ikke bry seg om hva den andre tenker og gjør, eller dens behov. "Hvor ung er du egentlig?" 29 "Din teori skjærer helt mot rimelig mye jeg har sett og opplevd oppetter årene." Og den teorien er? Jeg kjenner mange som har blitt bedratt, og jeg har blitt det selv. Menneskekjenner...hmmm...ingen av oss blir nok 100% det noen gang. Om en forhold er surt, ja, selvsakt ser/skjønner/vet man det...men en kan ikke dra lasset alene. Den som savner noe i forholdet må selsakt også ha interesse for å finne det igjen, hjelper ikke om bare en av dem ber, spør, vil prate osv. Og skal man tro at så fort det er uggenhet i et forhold så går mannen ut og er utro? Tror vi er rimelig enige - bør iallefall være det - om at et forhold funker ikke pga. en, men to personer. Om en er aldri så mye menneskekjenner, eller aldri så villig til å få det til å funke så er det nyttesløst om ens partner ikke vil det i like stor grad. Det at du er så bombastisk i dine utalelser får meg til å tro at du ikke har sååå mye livserfaring. Jeg er 36 og har levd lenge nok og opplevd mye nok til å ikke tørre å være for sikker i min sak, for en sak har somregel flere nyanser av farger, det er svært sjelden svart/hvit. Om du mener det samme og jeg misforstår din måte å skrive på så beklager jeg det. Men jeg mener fremdeles du er for krass i dine utalelser. Det går å få frem sin egen mening uten å tråkke andre ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.