Gjest Barbara St. Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det anses ikke som mer moralsk å registrere seg med flere nick og på den måten kunne svare seg selv. Det er imidlertid vanskeligere for oss å avsløre. Det vi anser som lite ønsket er bruk av flere nick i en tråd; at man ikke ønsker å bruke fast nick hele tiden aksepterer vi. Det er vel ganske mye nyanser på akkurat dette, og mange brukere er opptatt av nickene og hvem som egentlig har skrevet hva. Når det blir plagsomt er det forståelig, men jeg ser ikke det plagsomme her. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Nei ikke i det hele tatt, men synes du virkelig at mennesker i livskrise fortjener slike kommentarer. Du vet ingenting om mine grunner og oppfordres til å vise litt mer toleranse overfor andre slik du gjerne oppfordrer andre til. Merkelig hva du velger å reagere på. Vi ønsker at de diskusjonene som foregår på våre nettsider i størt mulig grad skal være genuine og ikke konstruerte. Når man i stedet for å fortsette diskusjonen under sitt opprinnelige nick begynner å skrive støttende innlegg til seg selv under et annet nick, foregår det ikke lenger en genuin diskusjon mellom mennesker. Kanskje hadde du hatt større utbytte dersom du i stedet hadde skrevet en kommentar om at du følte deg misforstått ut i fra ditt opprinnelige innlegg. Du er velkommen til også i fremtiden å ta opp temaer som opptar deg. 0 Siter
Gjest levelenge Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hvilken reaksjoner ville du hatt? Jeg synes det ble vel mye spydigheter og usakligheter som går på person og ikke på sak: "idioter og besservissere som deg"- "du er utrolig dum"-"usikre,kuede, dumme..."-"fordomsfulle individer som deg"-"du er arrogant" m.m. Det blir ingen konstruktiv debatt av slikt. Reaksjoner: en kraftigere advarsel, ved fortsettelse: utestenging. 0 Siter
Knotten Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Du har vel ikke mer ansvar som gift enn en skilt som har ansvaret hverannen uke. Det må være slik at du fordeler ansvaret mellom to foreldre som bor sammen, men bor du alene så har du intenst samvær den ene uken. Hvis du føler at du har ansvaret hele tiden og en skilt mor som har hverannen uke har bare halvdelen av det du har, ja så bør du begynne å se på dine hjemmeforhold. Jeg vet at det er slik at mange kvinner synes det er enklere løsning å være skilt fordi da MÅ far ta ansvar, noe han tydeligvis lett kan slippe unna i et ekteskap. Du skriver: "Hvis du føler at du har ansvaret hele tiden og en skilt mor som har hverannen uke har bare halvdelen av det du har, ja så bør du begynne å se på dine hjemmeforhold." Nå har vel ikke jeg klaget over hverken ansvar,hjemmeforhold eller gubbens bidrag i heimen, så jeg vet ikke hvorfor du skriver dette til meg? 0 Siter
Knotten Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ja jeg kjenner problemet. Selv har vi aldri barnevakt, vi er stort sett der barna er når vi har dem. Min ex derimot trener veldig mye og det tar tid. Jeg sliter litt med å få ham til å forstå at hun som er 8 år er for liten til å være alene hjemme på kveldstid. Han mener jeg er hysterisk der, så jeg skjønner hva du mener med at enkelte skilte foreldre ikke evner å se at den lille tida de har med barna bør brukes på dem. Spesielt når vi er såpass "heldige" i mange giftes øyne at vi har egen fritid... Ja, jeg tenker på sånne som ordner seg slik mannen din gjør. Jeg ville tro at han ønsket å prioritere ungene den uka, jeg da...slik du tydeligvis gjør. Ellers synes jeg denne tråden er litt bisarr... 0 Siter
fyrlykt Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det er helt merkelig hva slags vending dette innlegget mitt har tatt. Jeg bekymrer meg for hennes ve og vel siden hun er det lille barnet mitt fremdeles akkurat som storesøsteren hennes som er flyttet hjemmefra og har en samboer. Hun har i praksis vært hos meg hver eneste dag i mange år. På overflaten deler hun på å bo hos oss og det har hun valgt selv. Hun innrømmer aldri at hun er mere hos meg, men finner utroligste forklaringer på at hun kommer som at dusjen er bedre hos meg. Selvom hun overnatter hos sin far så kommer hun til meg før hun går på skolen til å dusje og stelle seg. Hun kommer til meg rett fra skolen og sitter og ser på tv og har ofte tatt seg noe å spise, som er naturlig å gjøre. Jeg lager ikke middag til henne de ukene hun er hos far, men hun kommer ofte innom og varmer seg en pizza eller lager seg noe annet selv. Av og til når jeg sitter og spiser middag selv spør jeg henne om hun vil også ha, det er vel naturlig i alle situasjoner. Det har aldri falt meg inn et øyeblikk at hun skulle ringe meg før hun kommer, hvis ikke det er midt på natta. Der har jeg vært streng med begge søstrene etter å ha bråvåknet den første tida etter skilsmissen og trodd at noen holdt på å bryte seg inn (det var vel mest storesøster dengangen). Når jeg nevnte privatliv så tenkte jeg f.eks. på å kunne komme hjem den uken hun bor hos sin far uten å finne leiligheten endevendt av rot. Jeg har en liten leilighet og er ikke særlig følsom for rot, men å komme hjem en fredagettermidag når det har vært venner på besøk og kjøkkenet og stua ser ikke ut, ja da kunne jeg tenkt meg litt mer system. I tillegg var det en overgang å flytte fra enebolig inn i et borettslag hvor naboene (i hvert fall den gamle dama i etasjen under) er redde for ungdommer. Da kunne det ha vært enklere med mer system noen ganger. Jeg har godtatt dette, og egentlig har det gått greit, men jeg har mine tanker om de positive eller negative sidene ved slik deling. Jeg synes det fokuseres mye på egoistiske foreldre i denne diskusjonen. Det skjedde med engang jeg skrev innlegget mitt. Noen forhåndsbestemte ideer om hvordan slike foreldre er, og hvor mye bedre og flinkere noen andre er til å ta vare på livet sitt. Et ganske interessant fenomen egentlig. Sexuallivet mitt var ikke i tankene mine eller kjærlighetsliv for øvrig, da jeg skrev innlegget. Privatliv er mye mer enn det. Jeg er vel som ganske mange mødre litt engstelig for hvordan barna mine klarer seg når ikke jeg kan være sammen med dem og ta støytene for dem. Tankene kretser om hvordan det kommer til å gå mellom henne og fars nye samboer. Faktisk kjenner jeg hennes far ganske godt etter et riktig langt ekteskap. Ja kanskje bedre enn den nye samboeren. Jeg har et godt forhold til hennes far og hans nye samboer. Det tok tid, men gikk greit etterhvert. De har vært invitert hjem til meg til jentenes bursdager og andre slike sammenhenger. Hun har et godt forhold til jentene og virker hyggelig og søt på meg. Jeg ser også at hun er veldig forskjellig fra meg, og det er jeg glad for på hans vegne. Det betyr likevel at rutiner og annet i det nye hjemmet hans er nødt til å bli annerledes og han er vant til at kvinnene bestemmer. Først mor, så jeg og nå den nye. Han likte seg best i garasjen eller foran tv'n når problemene kom. I tilfelle de ble for store så kunne han ta seg en joggetur eller andre sportsting som er nødvendige og sunne og han fikk selvfølgelig stor beundring for. Jeg regner med at hun følger mer med han i slike sammenhenger, men hvordan kommer datteren min inn der? Hvordan passer hun sammen med hennes sønn som bor hos dem heltid. Ville det vært bedre for henne å være heltid der også som sønnen? Ville det kanskje vært best for henne å bo heltid hos meg og bare besøke dem? Hun bestemmer, men tankene mine har jeg lov å ha for meg selv. Takk til de få som orket å prøve å forstå det jeg skrev, de andre har forhåpentligvis fått noe positivt utav alt dette også. Jeg kan skjønne hva du sliter med. Hun mener hun har tatt avgjørelser som gjelder kun henne, men det gjør ikke det når hun fortsatt forventer at du alltid er tilgjengelig for henne. Det må da gå an å stille krav, når hun skal være hos sin far tar hun venner dit, spiser der, dusjer der osv. Jeg skjønner ikke at det skulle være så galt? Voksne har også behov for forutsigbarhet. Jeg vil foreslå at dere tar dere en tur til en familierådgiver hvor dere begge får lagt fram deres mening på en saklig måte. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det er en stor forskjell da. De har ikke bodd i huset ditt, du har bodd i deres, har rommet ditt der osv. Men uansett så var da temaet her unger som FORTSATT bor i huset. Det er vel ikke slik at om en skiller seg så skal en slippe å bry seg med ungene mer?? Også fraskilte foreldre har da krav på et privatliv? De må kunne planlegge sin fritid uten å ta høyde for at det plutselig står en 17-åring i døra? Som enslig kunne det jo hende at denne moren har besøk av menn når datteren ikke er der? Vi kan da ikke slutte å leve når vi er foreldre, vi må da kunne gjøre ting kun for oss selv? 0 Siter
Babette Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Også fraskilte foreldre har da krav på et privatliv? De må kunne planlegge sin fritid uten å ta høyde for at det plutselig står en 17-åring i døra? Som enslig kunne det jo hende at denne moren har besøk av menn når datteren ikke er der? Vi kan da ikke slutte å leve når vi er foreldre, vi må da kunne gjøre ting kun for oss selv? Jeg er enig i at alle foreldre har krav på å kunne lukke døra og være alene av og til. Men jeg tror også at barn av skilte foreldre lett kan ta det ille opp hvis de får følelsen av å være uvelkommen hos den de ikke bor fast hos, og må "bestille time" for å komme på besøk utenom det faste samværet. Ekstra ille kan dette føles hvis de har halvsøsken eller stesøsken som bor fast hos denne forelderen. 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg synes det ble vel mye spydigheter og usakligheter som går på person og ikke på sak: "idioter og besservissere som deg"- "du er utrolig dum"-"usikre,kuede, dumme..."-"fordomsfulle individer som deg"-"du er arrogant" m.m. Det blir ingen konstruktiv debatt av slikt. Reaksjoner: en kraftigere advarsel, ved fortsettelse: utestenging. Det ble jo en del den andre veien også, og første reakjoner er vanligvis sletting. Det du nevner har ikke noenting med flere nick å gjøre, og for mitt vedkommende så kvalfiserer det ikke for stenging å kalle noen for idiot eller besservisser. Enda mindre å si at noen er dumme og kuede. Det går på ordbruk og disse ordene er skarpe, men ikke uaktuelle å bruke. 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Du skriver: "Hvis du føler at du har ansvaret hele tiden og en skilt mor som har hverannen uke har bare halvdelen av det du har, ja så bør du begynne å se på dine hjemmeforhold." Nå har vel ikke jeg klaget over hverken ansvar,hjemmeforhold eller gubbens bidrag i heimen, så jeg vet ikke hvorfor du skriver dette til meg? Det må ha vært pga. noe du skrev før som jeg ikke gidder å sjekke. 0 Siter
Copy Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det er helt merkelig hva slags vending dette innlegget mitt har tatt. Jeg bekymrer meg for hennes ve og vel siden hun er det lille barnet mitt fremdeles akkurat som storesøsteren hennes som er flyttet hjemmefra og har en samboer. Hun har i praksis vært hos meg hver eneste dag i mange år. På overflaten deler hun på å bo hos oss og det har hun valgt selv. Hun innrømmer aldri at hun er mere hos meg, men finner utroligste forklaringer på at hun kommer som at dusjen er bedre hos meg. Selvom hun overnatter hos sin far så kommer hun til meg før hun går på skolen til å dusje og stelle seg. Hun kommer til meg rett fra skolen og sitter og ser på tv og har ofte tatt seg noe å spise, som er naturlig å gjøre. Jeg lager ikke middag til henne de ukene hun er hos far, men hun kommer ofte innom og varmer seg en pizza eller lager seg noe annet selv. Av og til når jeg sitter og spiser middag selv spør jeg henne om hun vil også ha, det er vel naturlig i alle situasjoner. Det har aldri falt meg inn et øyeblikk at hun skulle ringe meg før hun kommer, hvis ikke det er midt på natta. Der har jeg vært streng med begge søstrene etter å ha bråvåknet den første tida etter skilsmissen og trodd at noen holdt på å bryte seg inn (det var vel mest storesøster dengangen). Når jeg nevnte privatliv så tenkte jeg f.eks. på å kunne komme hjem den uken hun bor hos sin far uten å finne leiligheten endevendt av rot. Jeg har en liten leilighet og er ikke særlig følsom for rot, men å komme hjem en fredagettermidag når det har vært venner på besøk og kjøkkenet og stua ser ikke ut, ja da kunne jeg tenkt meg litt mer system. I tillegg var det en overgang å flytte fra enebolig inn i et borettslag hvor naboene (i hvert fall den gamle dama i etasjen under) er redde for ungdommer. Da kunne det ha vært enklere med mer system noen ganger. Jeg har godtatt dette, og egentlig har det gått greit, men jeg har mine tanker om de positive eller negative sidene ved slik deling. Jeg synes det fokuseres mye på egoistiske foreldre i denne diskusjonen. Det skjedde med engang jeg skrev innlegget mitt. Noen forhåndsbestemte ideer om hvordan slike foreldre er, og hvor mye bedre og flinkere noen andre er til å ta vare på livet sitt. Et ganske interessant fenomen egentlig. Sexuallivet mitt var ikke i tankene mine eller kjærlighetsliv for øvrig, da jeg skrev innlegget. Privatliv er mye mer enn det. Jeg er vel som ganske mange mødre litt engstelig for hvordan barna mine klarer seg når ikke jeg kan være sammen med dem og ta støytene for dem. Tankene kretser om hvordan det kommer til å gå mellom henne og fars nye samboer. Faktisk kjenner jeg hennes far ganske godt etter et riktig langt ekteskap. Ja kanskje bedre enn den nye samboeren. Jeg har et godt forhold til hennes far og hans nye samboer. Det tok tid, men gikk greit etterhvert. De har vært invitert hjem til meg til jentenes bursdager og andre slike sammenhenger. Hun har et godt forhold til jentene og virker hyggelig og søt på meg. Jeg ser også at hun er veldig forskjellig fra meg, og det er jeg glad for på hans vegne. Det betyr likevel at rutiner og annet i det nye hjemmet hans er nødt til å bli annerledes og han er vant til at kvinnene bestemmer. Først mor, så jeg og nå den nye. Han likte seg best i garasjen eller foran tv'n når problemene kom. I tilfelle de ble for store så kunne han ta seg en joggetur eller andre sportsting som er nødvendige og sunne og han fikk selvfølgelig stor beundring for. Jeg regner med at hun følger mer med han i slike sammenhenger, men hvordan kommer datteren min inn der? Hvordan passer hun sammen med hennes sønn som bor hos dem heltid. Ville det vært bedre for henne å være heltid der også som sønnen? Ville det kanskje vært best for henne å bo heltid hos meg og bare besøke dem? Hun bestemmer, men tankene mine har jeg lov å ha for meg selv. Takk til de få som orket å prøve å forstå det jeg skrev, de andre har forhåpentligvis fått noe positivt utav alt dette også. Jeg forstår deg veldig godt jeg. Uten at jeg har orket å lese alle innleggene synes jeg at det er merkelig hvordan folk henger seg opp i småting og ikke ser sakens kjerne. Lykke til! 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Vi ønsker at de diskusjonene som foregår på våre nettsider i størt mulig grad skal være genuine og ikke konstruerte. Når man i stedet for å fortsette diskusjonen under sitt opprinnelige nick begynner å skrive støttende innlegg til seg selv under et annet nick, foregår det ikke lenger en genuin diskusjon mellom mennesker. Kanskje hadde du hatt større utbytte dersom du i stedet hadde skrevet en kommentar om at du følte deg misforstått ut i fra ditt opprinnelige innlegg. Du er velkommen til også i fremtiden å ta opp temaer som opptar deg. Vi får jo ikke alt slik vi ønsker. Jeg har fremdeles problemer med å se problemene her. Jeg har registrert at mange er opptatt av hvem av nickene har hatt andre nick før og noen slenger usakligheter pga. av forrige nick. Jeg har erfaring med at dere behandler nickene veldig forskjellig,og svarer ikke på henvendelser. Derfor blir jeg først og fremst utrolig overrasket over at dere gidder legge merke til slike ting. Det er rart f.eks. at ikke hele tråden blir slettet som i andre tilfeller dere har vært raske til, litt for kjappe noen ganger. Det er ikke bare å si beklager at jeg ikke fikk svar på mail, og så fortsette på samme måte. 0 Siter
Copy Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Vi ønsker at de diskusjonene som foregår på våre nettsider i størt mulig grad skal være genuine og ikke konstruerte. Når man i stedet for å fortsette diskusjonen under sitt opprinnelige nick begynner å skrive støttende innlegg til seg selv under et annet nick, foregår det ikke lenger en genuin diskusjon mellom mennesker. Kanskje hadde du hatt større utbytte dersom du i stedet hadde skrevet en kommentar om at du følte deg misforstått ut i fra ditt opprinnelige innlegg. Du er velkommen til også i fremtiden å ta opp temaer som opptar deg. Det er vel noe med at det er lettere å forsvare seg når man kan skrive i 3 person... Kan ikke si at jeg synes dette er så ille. Har vært borti myyye verre tilfeller i løpet av de siste 6 årene jeg har vært her. Hva med å ta de som bestandig ødelegger andres tråder med tullprat? 0 Siter
Knotten Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det må ha vært pga. noe du skrev før som jeg ikke gidder å sjekke. Morsom 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det er vel noe med at det er lettere å forsvare seg når man kan skrive i 3 person... Kan ikke si at jeg synes dette er så ille. Har vært borti myyye verre tilfeller i løpet av de siste 6 årene jeg har vært her. Hva med å ta de som bestandig ødelegger andres tråder med tullprat? Helt enig;) 0 Siter
flisa Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg er enig i at alle foreldre har krav på å kunne lukke døra og være alene av og til. Men jeg tror også at barn av skilte foreldre lett kan ta det ille opp hvis de får følelsen av å være uvelkommen hos den de ikke bor fast hos, og må "bestille time" for å komme på besøk utenom det faste samværet. Ekstra ille kan dette føles hvis de har halvsøsken eller stesøsken som bor fast hos denne forelderen. Enig - single eller ikke, entan har man barn - eller så har man det ikke. Også nye partnere må skjønne at det er en "pakkeløsning" de får - ikke bare en singel dame eller mann. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg er enig i at alle foreldre har krav på å kunne lukke døra og være alene av og til. Men jeg tror også at barn av skilte foreldre lett kan ta det ille opp hvis de får følelsen av å være uvelkommen hos den de ikke bor fast hos, og må "bestille time" for å komme på besøk utenom det faste samværet. Ekstra ille kan dette føles hvis de har halvsøsken eller stesøsken som bor fast hos denne forelderen. Klart det hele er en balansegang med mange hensyn å ta. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Det er helt merkelig hva slags vending dette innlegget mitt har tatt. Jeg bekymrer meg for hennes ve og vel siden hun er det lille barnet mitt fremdeles akkurat som storesøsteren hennes som er flyttet hjemmefra og har en samboer. Hun har i praksis vært hos meg hver eneste dag i mange år. På overflaten deler hun på å bo hos oss og det har hun valgt selv. Hun innrømmer aldri at hun er mere hos meg, men finner utroligste forklaringer på at hun kommer som at dusjen er bedre hos meg. Selvom hun overnatter hos sin far så kommer hun til meg før hun går på skolen til å dusje og stelle seg. Hun kommer til meg rett fra skolen og sitter og ser på tv og har ofte tatt seg noe å spise, som er naturlig å gjøre. Jeg lager ikke middag til henne de ukene hun er hos far, men hun kommer ofte innom og varmer seg en pizza eller lager seg noe annet selv. Av og til når jeg sitter og spiser middag selv spør jeg henne om hun vil også ha, det er vel naturlig i alle situasjoner. Det har aldri falt meg inn et øyeblikk at hun skulle ringe meg før hun kommer, hvis ikke det er midt på natta. Der har jeg vært streng med begge søstrene etter å ha bråvåknet den første tida etter skilsmissen og trodd at noen holdt på å bryte seg inn (det var vel mest storesøster dengangen). Når jeg nevnte privatliv så tenkte jeg f.eks. på å kunne komme hjem den uken hun bor hos sin far uten å finne leiligheten endevendt av rot. Jeg har en liten leilighet og er ikke særlig følsom for rot, men å komme hjem en fredagettermidag når det har vært venner på besøk og kjøkkenet og stua ser ikke ut, ja da kunne jeg tenkt meg litt mer system. I tillegg var det en overgang å flytte fra enebolig inn i et borettslag hvor naboene (i hvert fall den gamle dama i etasjen under) er redde for ungdommer. Da kunne det ha vært enklere med mer system noen ganger. Jeg har godtatt dette, og egentlig har det gått greit, men jeg har mine tanker om de positive eller negative sidene ved slik deling. Jeg synes det fokuseres mye på egoistiske foreldre i denne diskusjonen. Det skjedde med engang jeg skrev innlegget mitt. Noen forhåndsbestemte ideer om hvordan slike foreldre er, og hvor mye bedre og flinkere noen andre er til å ta vare på livet sitt. Et ganske interessant fenomen egentlig. Sexuallivet mitt var ikke i tankene mine eller kjærlighetsliv for øvrig, da jeg skrev innlegget. Privatliv er mye mer enn det. Jeg er vel som ganske mange mødre litt engstelig for hvordan barna mine klarer seg når ikke jeg kan være sammen med dem og ta støytene for dem. Tankene kretser om hvordan det kommer til å gå mellom henne og fars nye samboer. Faktisk kjenner jeg hennes far ganske godt etter et riktig langt ekteskap. Ja kanskje bedre enn den nye samboeren. Jeg har et godt forhold til hennes far og hans nye samboer. Det tok tid, men gikk greit etterhvert. De har vært invitert hjem til meg til jentenes bursdager og andre slike sammenhenger. Hun har et godt forhold til jentene og virker hyggelig og søt på meg. Jeg ser også at hun er veldig forskjellig fra meg, og det er jeg glad for på hans vegne. Det betyr likevel at rutiner og annet i det nye hjemmet hans er nødt til å bli annerledes og han er vant til at kvinnene bestemmer. Først mor, så jeg og nå den nye. Han likte seg best i garasjen eller foran tv'n når problemene kom. I tilfelle de ble for store så kunne han ta seg en joggetur eller andre sportsting som er nødvendige og sunne og han fikk selvfølgelig stor beundring for. Jeg regner med at hun følger mer med han i slike sammenhenger, men hvordan kommer datteren min inn der? Hvordan passer hun sammen med hennes sønn som bor hos dem heltid. Ville det vært bedre for henne å være heltid der også som sønnen? Ville det kanskje vært best for henne å bo heltid hos meg og bare besøke dem? Hun bestemmer, men tankene mine har jeg lov å ha for meg selv. Takk til de få som orket å prøve å forstå det jeg skrev, de andre har forhåpentligvis fått noe positivt utav alt dette også. Jeger enig med frosken i at du var litt vag i hvordan man skulle tolke det med privatlivet ditt. Når det gjelder det å en viss orden og rydde opp etter seg, er vel det noe man kan forvente av en 17-18-åring, uansett hvor vedkommende bor, synes 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Er ikke du urimelig her? Dette handler om anonymt forum, og jeg synes ofte det er en merkelig kultur her å henge seg opp i nickene som er bak de andre nickene. I tillegg støtter jeg det med folkeskikk at dere svarer email. Det er blitt en eller annen aggressiv tone hos Webmaster det siste året som ikke var der før, og jeg kan ikke si at jeg liker det. Hva slags bedreviter er du egentlig? Hva du måtte mene om webbis sin sletting eller ordbruk, driter helt sikkert h*n i. 0 Siter
Gjest levelenge Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Det ble jo en del den andre veien også, og første reakjoner er vanligvis sletting. Det du nevner har ikke noenting med flere nick å gjøre, og for mitt vedkommende så kvalfiserer det ikke for stenging å kalle noen for idiot eller besservisser. Enda mindre å si at noen er dumme og kuede. Det går på ordbruk og disse ordene er skarpe, men ikke uaktuelle å bruke. Jeg synes i hvert fall at slike utsagn ikke har noe med en seriøs diskusjon å gjøre. Det er heller ikke ønskelig fra forumets side, ref. regler om takt og tone. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.