Gå til innhold

Asymmetriske bryster

Gjest Trist og frustrert kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 23 år som har, siden jeg utviklet bryster, hatt ulike størrelse på de. Med årene har jeg lagt på meg (er normalt tynn) og ulikheten har blitt større. :(

Dette plager meg veldig! Utsatte lenge å få kjæreste fordi jeg har sånn komplekser. Jeg har kjæreste nå, men må innrømme jeg kan likevel ha vanskeligheter får å vise brystene mine.

Jeg har og problemer med å finne bikiner og bh'er som passer.

Er så utrolig lei av å ha det sånn. Noen andre som har erfaring med dette?

Er det mulig å få dekt en operasjon? Har store bryster og det gjør meg ikke noe å redusere det største..

Hvordan går jeg frem? Kontakter fastlege?

Jeg bor i Rogaland om det har noe betyding.

Takknemmelig for alle svar!

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

8

• Mirabell

3

• Gemini

2

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sisma
Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet. Jeg hadde veldig forskjellige bryster, både størrelse og fasong. Jeg hadde vanvittige kompleker og viste ikke puppene mine til noen. Gjorde alt jeg kunne for å dekke dem til ovenfor kjærester også.

Jeg bestilte time på Fornebu klinikken og fikk dem fikset på. For å få mest mulig lik størrelse måtte jeg legge inn litt silikon og løfte litt på det ene. Resultatet ble superbra og jeg har ikke angret en dag. Jeg gjorde det i 1992 og har ikke hatt noen plager eller problemer med dette.

Jeg tror neppe du får dekket dette offentlig. Hvorfor skulle du egentlig det...? Da skal brystene være så store at det går ut over helsa di.

Ring til en plastisk kirurg og bestil time til en konsultasjon.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet. Jeg hadde veldig forskjellige bryster, både størrelse og fasong. Jeg hadde vanvittige kompleker og viste ikke puppene mine til noen. Gjorde alt jeg kunne for å dekke dem til ovenfor kjærester også.

Jeg bestilte time på Fornebu klinikken og fikk dem fikset på. For å få mest mulig lik størrelse måtte jeg legge inn litt silikon og løfte litt på det ene. Resultatet ble superbra og jeg har ikke angret en dag. Jeg gjorde det i 1992 og har ikke hatt noen plager eller problemer med dette.

Jeg tror neppe du får dekket dette offentlig. Hvorfor skulle du egentlig det...? Da skal brystene være så store at det går ut over helsa di.

Ring til en plastisk kirurg og bestil time til en konsultasjon.

Lykke til!

Hvor mye betalte du?

"Jeg tror neppe du får dekket dette offentlig. Hvorfor skulle du egentlig det...? Da skal brystene være så store at det går ut over helsa di."

Fordi det er andre som har fått det. Feks.

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2494457

Det går utover min helse pga de store kompleksene jeg har. Mer psykisk enn fysisk som du sikkert skjønner..

Skrevet

Hvor mye betalte du?

"Jeg tror neppe du får dekket dette offentlig. Hvorfor skulle du egentlig det...? Da skal brystene være så store at det går ut over helsa di."

Fordi det er andre som har fått det. Feks.

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2494457

Det går utover min helse pga de store kompleksene jeg har. Mer psykisk enn fysisk som du sikkert skjønner..

Jeg får ikke til å kopiere hele tråden :(

Skrevet

Hvis ulikheten i størrelse er veldig stor vil du nok få det dekket av det offentlige, men da må du ta mot til deg og gå til legen. Jeg vet ikke hva kravet til størrelsesforskjell er, men det vet nok legen din, evt. h*n kan finne det ut.

En løsning er å ta opp et lån (ta opp litt ekstra på huslånet?) og få det fikset.

Lykke til!

Skrevet

Du får snakket med en lege, så får du sikkert vite om du kan få dekket noe fra det offentlige.

Men er dette mye? Eller er det bare du som synes det er mye?

Jeg har sett mange pupper i mitt etterhvert lange liv og jeg har enda ikke sette ei jente med forskjellige størrelser.

Selv om enkelte har påstått at det er forskjell så klarer jeg ikke å se det.

De puppene jeg har kommet så nær at jeg kan studere på nært hold har jeg heller ikke sett eller kjent det.

Med forbehold at dette ikke er meget stort, så tror jeg at mennene ikke vil se det en gang. De er mer enn glade nok for å få et glimt av dem og i himmelrike hvis de får noe mer enn det:-)

Jeg skjønner jo godt at dette er et problem for deg, men finn ut om det ligger på det kun psykiske plan eller om det virkelig er så mye som du sier her.

Skrevet

Du får snakket med en lege, så får du sikkert vite om du kan få dekket noe fra det offentlige.

Men er dette mye? Eller er det bare du som synes det er mye?

Jeg har sett mange pupper i mitt etterhvert lange liv og jeg har enda ikke sette ei jente med forskjellige størrelser.

Selv om enkelte har påstått at det er forskjell så klarer jeg ikke å se det.

De puppene jeg har kommet så nær at jeg kan studere på nært hold har jeg heller ikke sett eller kjent det.

Med forbehold at dette ikke er meget stort, så tror jeg at mennene ikke vil se det en gang. De er mer enn glade nok for å få et glimt av dem og i himmelrike hvis de får noe mer enn det:-)

Jeg skjønner jo godt at dette er et problem for deg, men finn ut om det ligger på det kun psykiske plan eller om det virkelig er så mye som du sier her.

Hei mrxx

Det er ganske stor forskjell, en (bh)størrelse ca. Så det er vanskelig å finne bh og bikini. Har ekstra bhinnlegg (push up) på den ene siden, men det ser så uekte ut og kjennes veldig godt gjennom klærne.:(

I tillegg er fasongen ulik, så det gjør at de ser ekstra forskjellige ut.

Men nå har jeg tenkt veldig mye på dette og bestemt meg for å ringe fastlegen min å bestille time. Jeg har jo ingenting å tape. Dette må jeg bare tørre..

Tusen takk for innspill :)

Skrevet

Hvis ulikheten i størrelse er veldig stor vil du nok få det dekket av det offentlige, men da må du ta mot til deg og gå til legen. Jeg vet ikke hva kravet til størrelsesforskjell er, men det vet nok legen din, evt. h*n kan finne det ut.

En løsning er å ta opp et lån (ta opp litt ekstra på huslånet?) og få det fikset.

Lykke til!

Hei Lillemus!

Det er ca en størrelse forskjell på de + ulik fasong. Tror du det kan kvalifisere til å få dekt en evt. operasjon?

Jeg har dessverre ikke eget hus, bare leier.

Takk for innspill :)

Skrevet

En lege må nok vurdere behovet for operasjon, og dermed vurdere om det blir dekket eller ikke.

Jeg vil bare legge til en sak: Etter brystoperasjoner (særlig -reduksjon) kan du få store ammeproblemer. Hvis du får barn en gang i fremtiden... Du kan jo ta det opp med legen eller evt. kirurgen hvis du skal opereres.

Skrevet

Hei mrxx

Det er ganske stor forskjell, en (bh)størrelse ca. Så det er vanskelig å finne bh og bikini. Har ekstra bhinnlegg (push up) på den ene siden, men det ser så uekte ut og kjennes veldig godt gjennom klærne.:(

I tillegg er fasongen ulik, så det gjør at de ser ekstra forskjellige ut.

Men nå har jeg tenkt veldig mye på dette og bestemt meg for å ringe fastlegen min å bestille time. Jeg har jo ingenting å tape. Dette må jeg bare tørre..

Tusen takk for innspill :)

Men du, ikke unngå å få deg kjæreste på grunn av dette da.

Jeg tror ikke at en mann vil se det. Kanskje han vil se det hvis du opplyser han om det og han får studert dem, ellers antagelig ikke.

Som sagt jeg har opplevd de som mener at det er en stor forskjell og jeg kunne ikke se det en gang, selv om det ble fortalt.

Ikke la dette ødelegge livet ditt, jeg tror at du har flotte bryster:-)

Men gå til legen som du sier, det er veldig greit å få en profesjonell til å se på dette og gi deg noen råd.

Gjest maliks
Skrevet

Jeg tror ikke at en mann vil se det. Kanskje han vil se det hvis du opplyser han om det og han får studert dem, ellers antagelig ikke.

Som sagt jeg har opplevd de som mener at det er en stor forskjell og jeg kunne ikke se det en gang, selv om det ble fortalt.

Men gå til legen som du sier, det er veldig greit å få en profesjonell til å se på dette og gi deg noen råd.

Kan du ikke heller komme med noe oppløftende enn å juge? Er du en sånn som alltid sier det du tror folk vil høre, og føler at du hjelper veldig?

Er det en hel størrelse forkjell så er det godt mulig man ser det, og kjenner det. Poenget er at de aller aller fleste gutter ikke synes det gjør noe, pupper er pupper. Selvsagt er det leit for deg, og kanskje kan du få gjort noe med det gratis, men i det store og det hele betyr det ikke noe for guttene som får lov å leke med deg:) De enser det ikke.

Skrevet

Kan du ikke heller komme med noe oppløftende enn å juge? Er du en sånn som alltid sier det du tror folk vil høre, og føler at du hjelper veldig?

Er det en hel størrelse forkjell så er det godt mulig man ser det, og kjenner det. Poenget er at de aller aller fleste gutter ikke synes det gjør noe, pupper er pupper. Selvsagt er det leit for deg, og kanskje kan du få gjort noe med det gratis, men i det store og det hele betyr det ikke noe for guttene som får lov å leke med deg:) De enser det ikke.

Les hva du skriver selv, du sier også at guttene ikke enser det.

Her sier du det samme som meg og beskylder meg for å juge, jeje...

Du er en raring.

Skrevet

*Hehe* Når du sier det så har jeg faktisk litt størrelsesforskjell jeg også. Ikke så mye, kanskje en halv cup-str? Orker ikke bry meg, de menn som har fått borti dem har bare kost seg fælt så det så! :o)

Skrevet

*Hehe* Når du sier det så har jeg faktisk litt størrelsesforskjell jeg også. Ikke så mye, kanskje en halv cup-str? Orker ikke bry meg, de menn som har fått borti dem har bare kost seg fælt så det så! :o)

Vil nok tro at de har storkost seg ja:-)

Gjest maliks
Skrevet

Les hva du skriver selv, du sier også at guttene ikke enser det.

Her sier du det samme som meg og beskylder meg for å juge, jeje...

Du er en raring.

Nei, du sier at guttene ikke ser det. Det gjør de jo, selvsagt, men bryr seg ikke. Det er to helt ulike ting.

Skrevet

Nei, du sier at guttene ikke ser det. Det gjør de jo, selvsagt, men bryr seg ikke. Det er to helt ulike ting.

Jeg sier det slik jeg oppfatter det. Som sagt jeg har aldri sett det, selv om jentene sier at det er stor forskjell.

Så får du fortsatt påstå at jeg juger.

Gjest maliks
Skrevet

Jeg sier det slik jeg oppfatter det. Som sagt jeg har aldri sett det, selv om jentene sier at det er stor forskjell.

Så får du fortsatt påstå at jeg juger.

Ikke min skyld at du har glemt å ta på deg lesebrillene da.

Skrevet

Ikke min skyld at du har glemt å ta på deg lesebrillene da.

Men du tror fortsatt at jeg juger.

Gjest maliks
Skrevet

Men du tror fortsatt at jeg juger.

Jepp, men sånn er jo mange menn. Juger til damene for å slippe mas og pes, tror de. Ikke unik der gitt.

Skrevet

Jepp, men sånn er jo mange menn. Juger til damene for å slippe mas og pes, tror de. Ikke unik der gitt.

Du er en raring:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...