Gjest Trist og frustrert kvinne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 For det første synes jeg at du skal være fornøyd med den du er, og ikke for at dine pupper er sånn som dem er... Jeg synes heller at du bør prøve å bearbeide dine komplekser for dine pupper ved å få en henvisning til psykolog jeg... Altså prøve å jobbe med dine komplekser og skaffe deg bedre selvtillit... Hvis kjæresten din elsker deg for den du er, aksepterer han deg uansett hva slags utseende på puppene du har. og fokuserer mer på de indre verdiene... Det spørs jo hva du mener med at du vil operere bort... Kan brystene dine være så store at det trenges en operasjon eller er det veldig stor forskjell på dem... Det er nok ganske vanlig at brystene ikke er symmetriske... Har sjeldent hørt om folk som har symmetriske bryster... Hei! Ja, jeg har en kjæreste som elsker meg for den jeg er. Men, jeg hater allikevel brystene mine. Jeg har en drøm om å kunne kjøpe den bikinien jeg vil, kanskje gå uten bh. Finne en bh som passer meg! -Uten at jeg må stappe innlegg som gjør at det lett ser falskt ut. Jeg har, som skrevet tidligere, ca en størrelse i forskjell. I tillegG er formen ulik. Den ene passer til en B, mens den andre passer best i en C. 0 Siter
Gjest svar til deg Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hei! Ja, jeg har en kjæreste som elsker meg for den jeg er. Men, jeg hater allikevel brystene mine. Jeg har en drøm om å kunne kjøpe den bikinien jeg vil, kanskje gå uten bh. Finne en bh som passer meg! -Uten at jeg må stappe innlegg som gjør at det lett ser falskt ut. Jeg har, som skrevet tidligere, ca en størrelse i forskjell. I tillegG er formen ulik. Den ene passer til en B, mens den andre passer best i en C. Da tviler jeg nok sterk på at du får dekket operasjonen bare for å gjøre puppene symmetriske.. Man må visst ha veldig store pupper slik at det går utover den fysiske helsa, for å få dekket en slik operasjon... Men du kan sikkert snakke med din fastlege om dette problemet... Lykke til 0 Siter
Gjest Trist og frustrert kvinne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Da tviler jeg nok sterk på at du får dekket operasjonen bare for å gjøre puppene symmetriske.. Man må visst ha veldig store pupper slik at det går utover den fysiske helsa, for å få dekket en slik operasjon... Men du kan sikkert snakke med din fastlege om dette problemet... Lykke til Jeg har lest en del omkring det temaet her. Også her inne på Doktoronline. Det er flere som har fått dekt en sånn operasjon. Takk for det, og takk for svar 0 Siter
Mirabell Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det hørtes ikke helt bra ut. Jeg er jo bare 23 år og vil veldig gjerne ha barn i fremtiden. Vet du om dette er noe fastlegen vet, hvis jeg bestiller time? Eller må jeg til videre undersøkelse? Et dumt spørsmål til: Er det sånn at man må vise brystene til fastlegen? Eller bare til den man får henvisning til? Jeg tipper du må vise brystene til fastlegen hvis du vil han skal henvise deg videre til en kirurg, men du kan jo prøve å få en henvisning pr telefon. Jeg tror kirurgen best kan svare deg på om operasjonen vil ødelegge for fremtidig amming. Hvis du bare skal operere ett bryst, vil uansett det andre brystet være OK for amming. Men DA vil du nok få mye større forskjell på puppene i en periode ) 0 Siter
Gjest har vært der Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Dette var akkurat som å lese om seg selv - for noen år siden. Jeg hadde samme problemet. Jeg hadde begynnende ryggproblemer på grunn av at det var så stor forskjell i vekten av brystene. I tillegg kom det psykiske - det er tøft å alltid måtte være så opptatt av hvordan brystene til enhver tid tar seg ut. Med vinterklær og innlegg gikk det greit nok, men da sommeren kom hatet jeg å gå i bikini og gikk og prøvde å skjule meg med den ene armen. Noe som sikkert gjorde at folk la ekstra merke til det... Jeg fikk dekket operasjonen på offentlig sykehus. Jeg gikk først til legen min og fortalte og viste, og ble henvist videre. Operasjonen gikk helt fint, de begynnende ryggproblemene forsvant. Og jeg går rak i ryggen og slipper å tenke på brystene mine til enhver tid. Jeg har noen arr etter operasjonen som ikke er direkte fine. Det er av mindre betydning for meg, jeg er ikke typen til å sole meg toppløs uansett. Jeg ble fortalt at jeg kunne miste litt følelsen i brystene. Det har jeg ikke gjort. Og at det kanskje kunne bli et problem å amme. Nå har jeg ikke ammet noe barn, men man kan da ikke slå fra seg tanken å bli mor bare fordi man kanskje ikke kan amme, tenker jeg. Jeg har ikke angret en dag på operasjonen jeg tok. Lykke til! 0 Siter
Gjest Trist og frustrert kvinne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Dette var akkurat som å lese om seg selv - for noen år siden. Jeg hadde samme problemet. Jeg hadde begynnende ryggproblemer på grunn av at det var så stor forskjell i vekten av brystene. I tillegg kom det psykiske - det er tøft å alltid måtte være så opptatt av hvordan brystene til enhver tid tar seg ut. Med vinterklær og innlegg gikk det greit nok, men da sommeren kom hatet jeg å gå i bikini og gikk og prøvde å skjule meg med den ene armen. Noe som sikkert gjorde at folk la ekstra merke til det... Jeg fikk dekket operasjonen på offentlig sykehus. Jeg gikk først til legen min og fortalte og viste, og ble henvist videre. Operasjonen gikk helt fint, de begynnende ryggproblemene forsvant. Og jeg går rak i ryggen og slipper å tenke på brystene mine til enhver tid. Jeg har noen arr etter operasjonen som ikke er direkte fine. Det er av mindre betydning for meg, jeg er ikke typen til å sole meg toppløs uansett. Jeg ble fortalt at jeg kunne miste litt følelsen i brystene. Det har jeg ikke gjort. Og at det kanskje kunne bli et problem å amme. Nå har jeg ikke ammet noe barn, men man kan da ikke slå fra seg tanken å bli mor bare fordi man kanskje ikke kan amme, tenker jeg. Jeg har ikke angret en dag på operasjonen jeg tok. Lykke til! Hei! Ble veldig glad etter å ha lest innlegget ditt! Godt at noen forstår akkurat hvordan man har det! Tror det er vanskelig for andre å kunne sette seg inn i situasjonen for hvordan det egentlig er. Har et par spørsmål til deg: Tok det lang tid fra du var hos fastlege til du fikk operert? Hvor lenge måtte du være i ro etter operasjonen? Mvh 0 Siter
Gjest Trist og frustrert kvinne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg tipper du må vise brystene til fastlegen hvis du vil han skal henvise deg videre til en kirurg, men du kan jo prøve å få en henvisning pr telefon. Jeg tror kirurgen best kan svare deg på om operasjonen vil ødelegge for fremtidig amming. Hvis du bare skal operere ett bryst, vil uansett det andre brystet være OK for amming. Men DA vil du nok få mye større forskjell på puppene i en periode ) Takk for svar! Kom til å tenke på, jeg har en vennninne som har redusert begge brystene, nå har hun en nyfødt baby som hun ammer selv. Så da er det kanskje ikke helt sikkert jeg får problemer? Jeg får spørre de som kan dette. 0 Siter
Mirabell Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Takk for svar! Kom til å tenke på, jeg har en vennninne som har redusert begge brystene, nå har hun en nyfødt baby som hun ammer selv. Så da er det kanskje ikke helt sikkert jeg får problemer? Jeg får spørre de som kan dette. Neida, det er ikke sikkert at du får problemer med amming! Lykke til! 0 Siter
amber sun Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Da tviler jeg nok sterk på at du får dekket operasjonen bare for å gjøre puppene symmetriske.. Man må visst ha veldig store pupper slik at det går utover den fysiske helsa, for å få dekket en slik operasjon... Men du kan sikkert snakke med din fastlege om dette problemet... Lykke til "Da tviler jeg nok sterk på at du får dekket operasjonen bare for å gjøre puppene symmetriske.. Man må visst ha veldig store pupper slik at det går utover den fysiske helsa, for å få dekket en slik operasjon..." Det stemmer ikke. Man kan få dekket operasjon pga asymmetri, og uten at en har problemer mer at de er for store eller gjør vondt i skuldre osv. 0 Siter
Gjest har vært der Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hei! Ble veldig glad etter å ha lest innlegget ditt! Godt at noen forstår akkurat hvordan man har det! Tror det er vanskelig for andre å kunne sette seg inn i situasjonen for hvordan det egentlig er. Har et par spørsmål til deg: Tok det lang tid fra du var hos fastlege til du fikk operert? Hvor lenge måtte du være i ro etter operasjonen? Mvh Hei igjen Vel, det begynner å bli noen år siden (en gang på 90-tallet), og jeg har glemt litt. Men jeg mener at det ikke tok mer enn noen få måneder fra jeg var hos legen min og til jeg var operert. Og hvor lenge det tok før jeg var bra igjen? Husker at jeg hadde vondt i den første uka omtrent. Men sånt kommer sikkert an på hvordan inngrepet gjøres også. 0 Siter
Gjest Det er det indre som teller Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hei du! Jeg har kjæreste og han sier at han ikke legger merke til det og at han syns jeg har fine bryster. Han sier jeg ikke trenger å gjøre noe med de, men vil støtte meg uansett hva jeg velger Så det er helst meg selv det går på. Drømmer om å kunne gå med topper og kjoler der ryggen kan vises uten å måtta ha bh på. Og å kunne kjøpe hvilken som helst bikini uten å måtte lete etter en som man kan ha innlegg i. Jeg hater å se brystene mine, men jeg er ellers fornøyd med kroppen min. Jeg foreslår at du tar opp problemet med din fastlege. 0 Siter
Gjest Trist og frustrert kvinne Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg foreslår at du tar opp problemet med din fastlege. Nå har jeg bestillt time hos fastlegen. Hun damen som tok tlf ville absolutt vite hvorfor jeg skulle til legen. Men jeg hadde ikke så veldig lyst til å si det. Hun godtok ikke at jeg sa det var et problem jeg hadde som jeg ville prate om. De har da ikke noe med hvorfor jeg vil bestille time?!?! Men..nå er det gjort! Nå får jeg psyke meg opp til legetimen som jeg fikk i midten av august. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.