Gjest fattiglusa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg er nå meldt arbeidsledig, etter endt omskolering. I min praksisplass, opparbeidet jeg for lite til å motta ledighetstrygd. En får ikke trygd av sykepenger og attføring... Nå har vi over 11.000 mindre å leve av pr. mnd. Er det mulig for oss å få stønad fra det sosiale? Eller får vi bare til svar at vil må stanse huslånet, vi har for mye på sparekonto, eller at min mann tjener for mye? Han har en årsinntekt på nesten 500.000. Vi har 2 barn å forsørge, jeg mister nattesøvn med tanke på hvordan vi skal klare ferien som de gleder seg sånn til. Vi har heldigvis sparepenger, men både kjøleskap og komfyr er i ferd med å ryke.... Vi har liksom spart til nye hvitevarer...og en sparekonto er jo til for å ha en liten "backup" om noe skulle skje i hjemmet? Synd å måtte bruke de helt opp på husholdningen. Ingen kan jo vite når jeg får arbeid! For en kjedelig situasjon, noen som vet om jeg kan ha rett til hjelp??? 0 Siter
Gjest dere har ikke lav inntekt, nei Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvis mannen din tjener 500.000 så ser jeg ingen grunn til å synes synd på dere, og det tviler jeg på sosialen også vil. Dere må nok bare justere levestandarden tilsvarende. 0 Siter
Gjest jobby Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Sånn at mine skattepenger skal gå til splitter nye hvitevareer til deg? Får kjøpe brukt og billig, det gjør vi. En halv million i inntekt, skjerp deg asse. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Sosial Stønad ??? Noe av det dummeste jeg har hørt idag! Mannen din tjener mer enn meg og min mann til sammen. Og vi har det bra økonomisk! Dere får leve litt mindre kravstort en periode da vet du! Overhode ikke synd på dere! kjenner fler som ikke har råd til å reise på ferie i år, de går da ikke på sosialen fordet... Skjærp deg! 0 Siter
Gjest trøndra Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Vi har mindre enn mannen din i inntekt vist vi slår sammens begge inntektene.Så tror at han kan forsørge dere imens du går arbeids ledig 0 Siter
Gjest sosionomen Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg klarer rett og slett ikke ta innlegget ditt seriøst. Dere har bra inntekt og penger på konto. Dere har ikke rett til sosialhjelp! 0 Siter
tiliti Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Han tjener jo utrolig bra. Hvis familiens samlede inntekten hadde vært under ca 120 000 i året, kontoene var tomme og dere ikke kunne ta opp mer lån på huset for å leve for ville dere fått hjelp (i denne kommunen). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.