Gå til innhold

Nytt kamera - uten norsk/engelsk manual

Anbefalte innlegg

Reven1365380455
Skrevet

Nei, heller ikke svensk eller dansk. Jeg kjøpte netopp mitt aller første kamera...ever! Modell: Panasonic Lumix FZ5

Det er litt sånn halvveis avansert (ihvertfall for en grønn en), derfor skulle jeg likt å hatt en bruksanvisning, enten på norsk eller engelsk.

Er det ikke slik at de plikter å levere en norsk bruksanvisning? Jeg synes å ha hørt noe om det.

Takk!

Reven1365380455
Skrevet

Så dårlig at det ikke fulgte med manual! Og ikke engang på Panasonics sider fant jeg noen.

Men google fant en:

http://www.mediacollege.com/equipment/panasonic/digital-camera/lumix/manual/dmcfz5.pdf

Lykke til!

Takk du!

Jeg hadde foretrukket å ha papirutgaven (jeg har ikke printer). Greit (for en nybeggynner) å ha med manualen i kamerabaggen når du skal ut å ta bilder. Plikter butikken å gi meg en norsk/engelsk manual?

Skrevet

Jeg har vaklet og vaklet mellom FZ5 og to andre kameraer lenge.

Har du lyst å dele noen erfaringer etter hvert?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Takk du!

Jeg hadde foretrukket å ha papirutgaven (jeg har ikke printer). Greit (for en nybeggynner) å ha med manualen i kamerabaggen når du skal ut å ta bilder. Plikter butikken å gi meg en norsk/engelsk manual?

"Plikter butikken å gi meg en norsk/engelsk manual?"

Butikken plikter å sørge for at du får med det som følger med i eska til kameraet. Er der ingen manual er de ikke forpliktet til å skaffe deg noen heller. Du må da kjenne noen som kan printe ut en manual til deg? Eller så burde du kjøpt et kamera med manual.

(Sikker på at det ikke følger med en CD til kameraet ditt, forresten? Der ligger sikkert en manual i så fall. Det er slett ikke uvanlig med elektroniske maualer til elektronisk utstyr nå, nemlig.)

Skrevet

Takk du!

Jeg tror det, ganske sikker. Sjekk evt. med forbrukerrådet.

Skrevet

Eller få noen til å printe den ut for deg, ja...

Godt forslag fra !-o-!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Mye av det elektroniske utstyret jeg har kjøpt de siste årene har ikke manual av papir, men en elektronisk i pdf på en CD, dette er som jeg allerede har nevnt svært vanlig.

Skrevet

Mye av det elektroniske utstyret jeg har kjøpt de siste årene har ikke manual av papir, men en elektronisk i pdf på en CD, dette er som jeg allerede har nevnt svært vanlig.

Ja, jeg mente ikke at manualen må være i papir-format.

Tror svarene våre utfyller hverandre ganske ok. :-)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Ja, jeg mente ikke at manualen må være i papir-format.

Tror svarene våre utfyller hverandre ganske ok. :-)

Det tror jeg også. :-) Men jeg er også sikker på at for Reven har en manual form av et hefte i godt gammeldags papir. Nå har vi slått fast at sånn er det ikke alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...