Gå til innhold

Hva bør jeg oppleve i Ålesund?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Drar til Ålesund på mandag. tar i mot alle tips med glede

Skrevet

I Ålesund må man spasere opp på det lokale byfjellet og beundre utsikten derfra. Dessuten bør man titte på byens jugendarkitektur.

Ok, det er vel det jeg vet om Ålesund....

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Atlanterhavsparken (Ålesund akvarium).

Skrevet

Atlanterhavsparken er iallefall veldig pop hvis du har unger med eller er veldig interessert i fisk selv....(",)..

Ellers vet jeg lite om Ålebyen, selv om jeg ofte er der selv.

Det er vel slik at det en har nært vet en minst om.

ha det kjekt da...(",)..

Gjest glaice
Skrevet

http://www.atlanterhavsparken.no/

Her var vi, og det er verdt et besøk!

Husker ikke så godt navn, men vi var på en høyde og så utover byen, fin utsikt! var kafeteria der...

Ellers så kjørte vi utover til Godø fyr, også litt ok.

Gjest sunnmøringen
Skrevet

Om du har tid kan du jo bli med hurtigruta innover til Geiranger? Kjempefin sjøreise :) (Den går inn tidlig på dag og utigjen samme dagen). Har du bare en dag i byen er jo Fjellstua (som flere andre her har skrevet om) verdt et besøk.

Er du interessert i shopping reiser du til Moa (tre kjøpesenter tett i tett...) ca 1 mil unna.

Gjest Timari
Skrevet

Om du har tid kan du jo bli med hurtigruta innover til Geiranger? Kjempefin sjøreise :) (Den går inn tidlig på dag og utigjen samme dagen). Har du bare en dag i byen er jo Fjellstua (som flere andre her har skrevet om) verdt et besøk.

Er du interessert i shopping reiser du til Moa (tre kjøpesenter tett i tett...) ca 1 mil unna.

Hvor går hurtigruta fra? Hvor ofte går den og hvor mye koster den sånn ca?

Skrevet

Det fineste med Ålesund er bebyggelsen ute i byen. Ta med deg gode sko og gå en runde eller to eller tre i sentrum og på Aspøya. Spise ferske reker på trappa i Brosundet. Rusle bort på moloen. Opp på Aksla (byfjellet). Er du museumsinteressert, kan du gå på Sunnmøre Museum noen kilometer innenfor sentrum eller på Ålesund bymuseum som ligger i byen.

Akvariet ligger også naturskjønt til.

Gjest sunnmøringen
Skrevet

Hvor går hurtigruta fra? Hvor ofte går den og hvor mye koster den sånn ca?

Hurtigruta går fra Skateflukaia (tror jeg det heter). Spør enhver Ålesunder (byen er jo "SÅ!!" stor...hehe).

Pris aner jeg ikke, men sjekk på www.hurtigruten.no (der står sikkert avgangene også :) )

God tur! om det blir fjordtur på deg :)

Skrevet

Skal du til atlanterhavsparken,er det hyggelig å være der når fiskane i det største bassenget blir matet.Det er klokka ett,(13.00) og da kommer en dykker ned og forer dem :)

Gjest Timari
Skrevet

Skal du til atlanterhavsparken,er det hyggelig å være der når fiskane i det største bassenget blir matet.Det er klokka ett,(13.00) og da kommer en dykker ned og forer dem :)

Så det går ikke an å selv dykke ned og fore fiskene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...