Gå til innhold

Herregud - jeg er så giddalaus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. er sykmeldt 100% pga. risikosvangerskap, Jobba til litt uti 7. mnd så har ikke vært hjemme lenge, men det er så kjedelig! Jeg er ikke i form til å jobbe heller..

Men hva kan man finne på? Hadde tenkt til å sette med ute i parken å lese litt, men har ikke kommet meg ut enda.. Skal en tur i butikken, men det "sparer" jeg til etterpå... Synes det er for gæli å sitte inne og se på tv hele dagen og.

Hva gjør folk om dagen da? Ikkr klarer jeg å sove lenge heller. Orker ikke dra på stranda, eller orker å dra dit, men ikke hjem igjen med 10 liter vann i hvert bein og vond rygg..

*syte syte* Vaska (det jeg kan fortsatt) og gjorde husarbeid i går. Liksom ikke noe å finne på.

Noen kloke råd ute i DOL-verden?

Skrevet

Kan du ikke bare være litt giddalaus da? - det kommer fort nok nå den tiden hvor du må stpå på døgnet rundt - sånn en 25 års tid fremover :)

Skrevet

I en tilsvarende situasjon, gjorde jeg følgende:

Lagde en stor kanne is-te, fant frem en god bok jeg hadde hatt lyst til å lese, satt meg i skyggen og ble der :)

Skrevet

Jeg satt på internett jeg. ;)

Også begynte jeg såvidt med scrapping, se www.scrapping.no for info. :D

Skrevet

Synest du skal la deg selv få lov å være giddalaus jeg. Du er jo ikke sykemeldt for morroskyld, og bør ta det med ro. Sitt i sofaen og les en bok, se tv eller skriv brev. Ellers ett deg i sola hvis den er der du er...(",)..

Ellers kan du jo produsere gode innlegg på DOL og hjelpe alle oss andre sykemeldte og giddalause...;)

Gjest papirtiger
Skrevet

Du kan jo strikke? Eller gjøre andre hobbyting.

Lage smykker av perler synes jeg er veldig morsomt :) Kan lage fine julegaver nå.

Med risikosvangerskap bør du ta det med ro. Unngå for all del tunge løft!!

Skrevet

Enig med Åsemor, begynn med scrapbooking! Eller les bøker, lær deg et språk, begynn på håndarbeid, sorter i alle skuffer og skap, lag deg en livsplan, sett deg nøye inn i babyens utvkling uke for uke, lag is og sett i fryseren, prøv å lag gourmet-mat, skriv brev eller lag kort og send til kjente og kjære, lag deg en kul hjemmeside på nettet...

Det er så masse gøy man kan gjøre, ingen grunn til å kjede seg :D

Skrevet

da jeg var i din situasjon(sykemeldt i slutten av svangerskapet) ryddet jeg mye i skuffer og skap.. fikk gitt mye klær til freteks da ja =) tok det i mitt tempo og satte meg ned å hvilte når jeg følte for d. du kan jo også holde på m hobbyer. strikke, sy osv om du liker d.

Skrevet

Jeg har dratt opp den nye symaskinen min fra kjelleren, den er ikke brukt, men allikevel funker den ikke!!?? Hadde tenkt til å sy lappeteppe til vogna.. Men men... skal prøve å få fiksa den.

Har også begynt med scrapping. Lagd en UL side, som ble kjempefin. :) Men jeg mangler noen bilder til å lage mer. Tenkte å lage familietre. Trenger vel ikke fortelle at det er babyalbum jeg har begynt på. Brukt en formue på utstyr! Hehe..

Har bare bodd i denne leiligheten i 2 mnd. så har rydda alt i skuffer og skap.. Vaska babyklær og gjort alt det klart. det som ikke er klart ennå skal vi vente litt med. Men tenkte å gjøre i stand vognbagen, dvs. stryke sengetøy til dyne og "re opp" vogna så den er klar til samboern skal hente oss på sykehuset.

Jeg er også slave på snartmamma.com, men er grenser hvor spennende det er i lengden og..

Nei nå skal jeg pelle meg i butikken, kjøpe her & nå - av alle ting.. Hehe.. Så er det mat - igjen. :)

Skrevet

Jeg har dratt opp den nye symaskinen min fra kjelleren, den er ikke brukt, men allikevel funker den ikke!!?? Hadde tenkt til å sy lappeteppe til vogna.. Men men... skal prøve å få fiksa den.

Har også begynt med scrapping. Lagd en UL side, som ble kjempefin. :) Men jeg mangler noen bilder til å lage mer. Tenkte å lage familietre. Trenger vel ikke fortelle at det er babyalbum jeg har begynt på. Brukt en formue på utstyr! Hehe..

Har bare bodd i denne leiligheten i 2 mnd. så har rydda alt i skuffer og skap.. Vaska babyklær og gjort alt det klart. det som ikke er klart ennå skal vi vente litt med. Men tenkte å gjøre i stand vognbagen, dvs. stryke sengetøy til dyne og "re opp" vogna så den er klar til samboern skal hente oss på sykehuset.

Jeg er også slave på snartmamma.com, men er grenser hvor spennende det er i lengden og..

Nei nå skal jeg pelle meg i butikken, kjøpe her & nå - av alle ting.. Hehe.. Så er det mat - igjen. :)

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg begynte å strikke ved påsketider jeg, og har til nå strikka ganske mye, har igjen ett ben på buksa i babysettet, men det har stoppa litt opp nå. Tullete at babyer skal ha 2 ben egentlig. :) Men nå om dagen har jeg begynt å spille et dataspill som jeg har blitt litt hekta på. Der går det mye tid.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Ta et brevkurs i regnskap, og et i dagligjuss. Et par ukers grei jobb, og meget nyttig. Deretter et i egelsk, så et i spansk.

Finn ut hva du liker. Å sitte hjemme gir ingenting annet enn små og store depresjoner.

Skrevet

Ta et brevkurs i regnskap, og et i dagligjuss. Et par ukers grei jobb, og meget nyttig. Deretter et i egelsk, så et i spansk.

Finn ut hva du liker. Å sitte hjemme gir ingenting annet enn små og store depresjoner.

Kan jo legge til at i tillegg til å være giddalaus så er eg utrolig vimete nå da.. :) Er nok hormonene. Jeg driver å øvelseskjører også da, og har aldri kjørt så elendig som sist. Klarer ikke konsentrere meg så veldig, så regnskap frister lite.. samme med det andre du nevner. :)

Er ikke så lenge til jeg har en baby og styre med nå. Blir også deilig å få igjen kroppen min, for elsker å gå turer, men er begrensa hvor langt jeg orker å gå nå.. helst ikke lenger enn til butikken og hjem igjen.

Gjest måneogsol
Skrevet

Vær så giddalaus du bare kan. Hvis du har noen få uker igjen så slapp av og forbered deg for det som kommer. Gjør det du har lyst til selv, og la være å bekymre deg for hvor mye eller lite det er.

Gjest måneogsol
Skrevet

Vær så giddalaus du bare kan. Hvis du har noen få uker igjen så slapp av og forbered deg for det som kommer. Gjør det du har lyst til selv, og la være å bekymre deg for hvor mye eller lite det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...