Gå til innhold

Answer plz;)

Gjest Prøver å finne litt om ting og tang:)

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver å finne litt om ting og tang:)
Skrevet

Hei,

Lurer på hvor mye penger en får fra kommunen når en får barn.

Jeg har aldri jobbet mitt liv, er på jakt. Men hvis jeg blir gravid i løpet av den tiden, skal jeg kanskje ikke jobbe så lenge jeg er gravid.

Hvor mye kommer jeg til å få når babyen blir født. Får jeg en gangs sum eller noe hver måned?

Er på ingen måte grisk person. Men prøver å finne litt ut om ting og tang:)

Skrevet

Hvis du ikke har krav på permisjonspenger får du noe som heter engangsstønad som er på rundt 33 000 kr, omtrent når barnet kommer. Etter det får du barnetrygd på 970 kr (?) hver mnd.

Dersom du jobber i 6 av de siste 10 mnd før barnet kommer har du krav på permisjonspenger, og kan da få 100% lønn i 42 uker, eller 80% lønn i 52 uker. (pappaen har 4 av disse)

Skrevet

Skal du har rett på permisjon med lønn må du ha jobbet minst 6 av de siste 10 mnd.

Har du ikke rett på permisjon med lønn får du en engangssum på ca. kr. 33.000,-, denne kan du søke om å få utbetalt tidligst 12 uker før termin (tror jeg).

Med mindre du blir veldig dårlig eller har et arbeide som er veldig uegnet for gravide så er det ingenting i veien for å jobbe mens du er gravid.

Skrevet

Du får ikke en krone fra kommunen. De fleste gravide er friske og kan jobbe gjennom hele graviditeten, det bør være et mål å skaffe seg en jobb og en mann kanskje før man tenker på barn.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det mest ulønnsomme du kan gjøre er å bli gravid uten jobb.

Finn deg en jobb, hvilken som helst, hvis du blir gravid. Og helst før også..

Gjest Lurer på ting og tang:)
Skrevet

Du får ikke en krone fra kommunen. De fleste gravide er friske og kan jobbe gjennom hele graviditeten, det bør være et mål å skaffe seg en jobb og en mann kanskje før man tenker på barn.

WAKE UP!!

Jeg snakker da ikke om barn hvis jeg ikke har en mann! For din informasjon så er jeg også gift og på leting etter jobb.

Du trenger slett ikke å være krass mot meg. Det går faktisk ann å lure på ting!

Går det ann????

Gjest en som ønsker seg jobb
Skrevet

Det mest ulønnsomme du kan gjøre er å bli gravid uten jobb.

Finn deg en jobb, hvilken som helst, hvis du blir gravid. Og helst før også..

Takk for rådet:)

Men som du ser av mitt nick, ønsker jeg jobb. Men har ikke akkurat flaks med det akkurat!

Gjest ting og tang
Skrevet

WAKE UP!!

Jeg snakker da ikke om barn hvis jeg ikke har en mann! For din informasjon så er jeg også gift og på leting etter jobb.

Går det ann????

Ja, men det virker som om du ikke gjør stort for å finne jobb. Du kan melde deg som ringevikar på et sted, og da kan du få vakter dag eller kveld. F.eks. på sykehjem eller i en barnehage. Du kan også gå med aviser for å ha litt inntekt.

Gjest papirtiger
Skrevet

Takk for rådet:)

Men som du ser av mitt nick, ønsker jeg jobb. Men har ikke akkurat flaks med det akkurat!

Det kan være vanskelig ja..

Jeg vet om flere som virkelig sliter med økonomien fordi moren ikke jobbet før/under svangerskapet. Den engangsstøtten på ca 30.000 er ingenting..

Ville nok utsatt prøvingen til jobb var sikret.. Er ikke lettere å få jobb med mage heller :/

Skrevet

WAKE UP!!

Går det ann????

jeg var overhodet ikke krass i mitt svar, det må være du som er innmari nærtagen. Jeg svarte bare på spørsmålene dine.

Sofies mamma
Skrevet

Får man ikke en krone fra kommunen hvis man ikke har jobb og får barn? Trodde man fikk 32-33000, jeg.

Skrevet

Får man ikke en krone fra kommunen hvis man ikke har jobb og får barn? Trodde man fikk 32-33000, jeg.

Ikke fra kommunen, men fra Trygdeetaten får man det.

Sofies mamma
Skrevet

Ikke fra kommunen, men fra Trygdeetaten får man det.

Ja, det vet jeg. Men spm.stillerens poeng var vel om hun får noe penger i det hele tatt hvis hun får barn uten å ha jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...