Prozak Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hørte på radioen i stad at de i Adecco slet med å få folk til bygg og anleggsbransjen - de hadde nå tatt inn 1000 polakker, -men enda manglet de 3-400 stk. rart... Hvorfor står det absolutt nada om det på (den elendige) websiden deres, da? "...................................." 0 Siter
tiliti Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg gikk kurs gjennom aetat,det var et komprimert grunnkurs Helse og sosialfag. Når gruppa mi var ferdig med kurset skrev vi et brev sammen til aetat om at de kunne ordne et barne &ungdomsarbeider kurs også. Aetat ordnet det og etter å ha gått dette kurset fikk jeg lærlingeplass! Så enkelt fikk jeg min utdannelse attpåtil så betalte aetat oss kursstønad! Etter lærlingetiden kunne jeg søke arbeidsledighetstrygd! Jeg er 100% arbeidsfør så det er ingen årsak at jeg fikk gå ett sånt kurs Utrolig bra aetat-kontor. Her kommer ingenting slikt på tale. Det eneste de har å tilby er vev og søm .. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hei mrxx, Jeg har sendt utallige søknader. Til stillingene jeg har sett på finn.no, zett.no, aetat.no og manpower.no. Men uten at det har lykkes noe særlig. Tips: Bruk samme nicket i hele tråden - hvis ikke blir det lett rotete å se hvem som svarer og hvem som spør hvem. "................................." 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvorfor står det absolutt nada om det på (den elendige) websiden deres, da? "...................................." Sikkert fordi siden er spiller ny og at en mengde av linkene er brutt. 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvorfor står det absolutt nada om det på (den elendige) websiden deres, da? "...................................." Sorry - nå tenkte jeg på Venstre-siden i en annen tråd. SOLLY! 0 Siter
Gjest en som ønsker jobb Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Tips: Bruk samme nicket i hele tråden - hvis ikke blir det lett rotete å se hvem som svarer og hvem som spør hvem. "................................." Okay prozak, skal bruke tipset ditt og kalle meg for en som ønsker jobb 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Dagpenger får man ikke hvis man ikke har tjent over et minimumsbeløp det siste året, eller gjennomsnittlig i de tre siste årene. Imidlertid er man berettiget til å motta sosialstønad selv om man ikke har tjent noe tidligere. "..................................." Ikke noe hjelp på sosialkontoret lenger hvis man eier eller har andelsleilighet. Man må gå i banken å be om lån. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Sorry - nå tenkte jeg på Venstre-siden i en annen tråd. SOLLY! Heh-heh...ja, jeg stusset litt over det svaret :-) "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ikke noe hjelp på sosialkontoret lenger hvis man eier eller har andelsleilighet. Man må gå i banken å be om lån. Ja, det skulle bare mangle. Tenk om sosialkontoret faktisk hadde begynt å hjelpe de som virkelig er ille ute og trenger det mest. Nei, det er bra vi bor i et (velferds)(sosial)(demokrati) :-) "..................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ja, det skulle bare mangle. Tenk om sosialkontoret faktisk hadde begynt å hjelpe de som virkelig er ille ute og trenger det mest. Nei, det er bra vi bor i et (velferds)(sosial)(demokrati) :-) "..................................." Hihi 0 Siter
Gjest kursstønad Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Jeg gikk kurs gjennom aetat,det var et komprimert grunnkurs Helse og sosialfag. Når gruppa mi var ferdig med kurset skrev vi et brev sammen til aetat om at de kunne ordne et barne &ungdomsarbeider kurs også. Aetat ordnet det og etter å ha gått dette kurset fikk jeg lærlingeplass! Så enkelt fikk jeg min utdannelse attpåtil så betalte aetat oss kursstønad! Etter lærlingetiden kunne jeg søke arbeidsledighetstrygd! Jeg er 100% arbeidsfør så det er ingen årsak at jeg fikk gå ett sånt kurs Hvor mye fikk du i kursstønad og hvor lenge får man? 0 Siter
tiliti Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Min datter tok kurs i datakortet, truckførerbevis, div, elektfag m.m. da hun var arbeidsledig. Veldig nyttig i mange jobber. Dessuten fikk hun mer i kursstønad enn man har i enkelte jobber... Av og til lurer jeg på om dette er den eneste kommunen som ikke har arbeidsmarkedskurs (foruten vev og søm - som de selv innrømmer ikke kan hjelpe noen til noe jobb - "men det er jo noe å gjøre"). 5000 kr mnd i kursstønad (dersom man ikke har rett på dagpenger). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.