Gjest Timari Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Tenkte på dette nå som noen spurte om hva et ord var for noe på svensk har alltid trodd at det var ok og høftlig å si at man ikke hadde anledning til å komme om man skulle bli invitert til noe av svensker men så fortalte min svenske veninne meg at ordet anledning på svensk betyr "grunn". på svensk vil det altså bety " jeg ser ingen grunn til at jeg skulle komme til deg/eller komme i ditt bryllup. Så sier man det blir man nok neppe invitert til noe mer. Så da vet man det... Flere finurligheter med svensken? 0 Siter
Gemini Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ikke bli sjokka om en svenske spør om du vil være med og "pule lite" i hagen *ler* Eller er "kjol" = skjørt, "klenning" = kjole, skärp = belte (ikke skjerf). Kan skape litt misforståelser når to jenter, en svensk og en norsk, reiser på ferie sammen... hihi 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ikke bli sjokka om en svenske spør om du vil være med og "pule lite" i hagen *ler* Eller er "kjol" = skjørt, "klenning" = kjole, skärp = belte (ikke skjerf). Kan skape litt misforståelser når to jenter, en svensk og en norsk, reiser på ferie sammen... hihi Har en kusine som jobber som sykepleier og hadde en svensk kollega. En dag kom overlegen inn på avdelingen og skulle snakke med min kusine og spør da denne svensken hvor hun befinner seg seg. og den svenske sykepleieren sier da at "hun er bare inne og puler med en pasient!!" altså: hun er inne og pusler med en pasient overlegen mistet munn og mæle fullstendig og gikk straks ut av avdelingen. De fikk jo heldigvis oppklart det da:). Ellers kunne jo kusina mi risikert å bli innkalt og forhørt pga en språktabbe 0 Siter
flisa Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ikke bli sjokka om en svenske spør om du vil være med og "pule lite" i hagen *ler* Eller er "kjol" = skjørt, "klenning" = kjole, skärp = belte (ikke skjerf). Kan skape litt misforståelser når to jenter, en svensk og en norsk, reiser på ferie sammen... hihi Og snål betyr gjerrig og rar betyr søt 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 En svenske jeg møtte en gang ble sjokkskadet da han hørte om det norske bokforlaget "Det Norske Samlaget"... ) 0 Siter
Gjest svenskebaisen Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Men hva hvis en svenske kommer hit og ber om en bæsj ..hehe 0 Siter
Gjest degraw Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Men hva hvis en svenske kommer hit og ber om en bæsj ..hehe Hva er det? 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Ikke si at "jeg må dra". Ja de hører nettopp det, mann. Gris. 0 Siter
Gjest svenskebaisen Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hva er det? Da ber han om en øl ; ) 0 Siter
flisa Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Da ber han om en øl ; ) Ja, en kollega og jeg var på 4-dagers kurs i Stockholm og hun hadde ikke hørt det før - så kurslederen forelso at vi skulle gå ut og ta en bærs som avslutning, og da knakk jo hun helt sammen og lo støyende - - hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.