Gå til innhold

Liten fan-vifte eller noe til soverom?

Anbefalte innlegg

Gjest For varmt på soverommene
Skrevet

Det er vanvittig varmt på soverommene om kvelden når vi skal legge oss, 26-27 grader. Barna får ikke sove, får ikke nok søvn, våkner om natta og er grinete osv. Luksusproblem nå som vi er så heldige å ha denne varmen, men tenkte kanskje vi kunne prøve å gjøre noe med dette.

Gardinene er trukket for hele dagen, for å unngå den verste solsteiken, men det hjelper lite.

Det er ikke aktuelt med persienner. Kan rullegardin være noe, eller gjør det bare at det blir enda mer innestengt? Sola vil jo like fullt steke rett på vinduet. Markiser hadde kanskje vært lurt, men det tror jeg ikke er lov andre steder enn på verandaen (bor i blokk).

Tenkte å kjøpe to små fan-vifter som kan stå på kommoden. Noen som har noe å anbefale?

Skrevet

Sliter med det samme her, bortsett fra at her er det jeg som blir grinete og ikke får sove. :) Kjøpte en tårn-vifte i går, men fjernkontroll. Kjempekjekk! Kan stille den inn på tre forskjllige styrker og på forskjllige "modes". satt den på sleep (varierende styrker i 80 sek. av gangen) i en time.. og sovna godt da ja. Når jeg våkna igjen av at det var varmt satt jeg den på igjen på en time.

Hadde ikke vifta rett på oss, for det er ikke bra å ligge i trekken, men den fikk lufta til å sirkulere godt i rommet, hadde litt blåst på beina.. Kosta 400 på El-kjøp og vi er kjempefornøyde.

Billigere og mindre får du på claes Ohlson.

Skrevet

Sliter med det samme her, bortsett fra at her er det jeg som blir grinete og ikke får sove. :) Kjøpte en tårn-vifte i går, men fjernkontroll. Kjempekjekk! Kan stille den inn på tre forskjllige styrker og på forskjllige "modes". satt den på sleep (varierende styrker i 80 sek. av gangen) i en time.. og sovna godt da ja. Når jeg våkna igjen av at det var varmt satt jeg den på igjen på en time.

Hadde ikke vifta rett på oss, for det er ikke bra å ligge i trekken, men den fikk lufta til å sirkulere godt i rommet, hadde litt blåst på beina.. Kosta 400 på El-kjøp og vi er kjempefornøyde.

Takk for tips! Er nok ute etter to stk. små vifter som kan stå på kommode eller noe.

Jeg er klar over det med trekk, så vi skal ikke plassere den slik at den blåser rett på ungene.

Skrevet

Har du noe link til den vifta du kjøpte? Hva er en tårn-vifte forresten?

Takker igjen!

Skrevet
Skrevet

Takk for tips! Er nok ute etter to stk. små vifter som kan stå på kommode eller noe.

Jeg er klar over det med trekk, så vi skal ikke plassere den slik at den blåser rett på ungene.

Her er bordvifter:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_ViewStandardCatalog-ProductPaging;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000-58tshQ1?CatalogCategoryID=YdLD4QFWc2EAAAEDe9%2etBDZr&filename=productpage_text&windowtitle=Bordvifter

Skrevet

Kjenner du noe til sånne vifter som man har i taket? Hvem du om noen som har det?

De bruker å ha takvifter på en del lampebutikker. Men sikkert andre steder også.

Skrevet

De bruker å ha takvifter på en del lampebutikker. Men sikkert andre steder også.

Takk igjen. Vet det finnes en sånn kombiløsning lampe og takvifte i ett. Rimelig harry, men....

Skrevet

Har fått klar beskjed her i stuen nå gitt. Gubben nekter på å ha en sånn en asså, selv på barnerommet.

Jaja, dere finner sikkert en løsning :-)

Skrevet

Jaja, dere finner sikkert en løsning :-)

Jada, og sommeren er jo så kort og høsten og kulda kommer fort nok

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...