Gå til innhold

Vondt haleben!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Byte_Me

Heisann!!

Jeg er en jente på snart 22 år som har et utrolig irriterende problem. For en del år siden skulle jeg være tøffere enn min storebror og hoppe ned trappa fra høyest mulig trappetrinn. Havna på fillerya på gulvet, som forsvant under meg, og VIPS, så hadde jeg et stk. brukket haleben. Det gjorde utrolig vondt, men gjorde ingenting med det, var sikkert litt for flau til å fortelle opphavet om fadesen :o)

Uansett, i ettertid har det vist seg at halebenet har grodd sammen feil, det står i tilnærmet 90 graders vinkel, så jeg har to utstikkende halebensvirvler isteden for en. Dette medfører en del problemer når jeg skal sitte, kan ikke sitte på harde stoler, og hvis jeg sitter lenge i hvilken som helst stol kan jeg ikke sitte stille lengre enn et par minutter om gangen. I sofaen ender det med at jeg aller helst ligger. Dette er problematisk for meg, spesielt i skolesammenheng, der jeg må ta pauser for å gå ut og bevege meg litt.

I åttende klasse var jeg hos spesialist og fikk sprøyter i ryggen over en lengre periode. Dette hjalp ganske lenge, men nå begynner det å bli ille igjen, dessverre... Har hatt et år fri fra skole nå, og gruer meg litt til å begynne på'n igjen til høsten...

Er det noe som kan gjøres??

Veldig takknemlig for svar!!!

- Byte_Me

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19019-vondt-haleben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Byte_Me

Jeg tviler nok på at det kan eller bør gjøres noe kirurgisk inngrep her for å rette på en feilstilling. Dog synes jeg du bør snakke med legen din om dette, slik at en videre henvisning til kirurg kan vurderes. Ellers blir det nok snakk om avlastning og evt lokal smertestillende behandling når det er som verst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19019-vondt-haleben/#findComment-84652
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...