Gjest MrPimmel Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 En påstår at kjøkkenet ikke har lov å ha medisinskap med hodepinetabletter, heller ikke gi reseptfrie medisiner i foreskrevne doser til gjester? Jeg finner ikke dette i forskrifter, vet noen hvor det står? Eller er det bare tull? 0 Siter
Freya Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er ikke bare-bare å gi ukjente mennesker medisiner, selv om det "bare" er en Paracet. Folk kan stå på andre medisiner som har interaksjoner med "ufarlige" tabletter, og folk som jobber på et hotellkjøkken er vel ikke kvalifisert til å vurdere dette, vil jeg tro. Jeg hadde ikke villet hatt det ansvaret. 0 Siter
Gjest trøndra Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg jobber på et hotell og vi gir paralgin til gjesten vist han spørr.Spesielt om helgene er det mange med skallebank 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er ikke bare-bare å gi ukjente mennesker medisiner, selv om det "bare" er en Paracet. Folk kan stå på andre medisiner som har interaksjoner med "ufarlige" tabletter, og folk som jobber på et hotellkjøkken er vel ikke kvalifisert til å vurdere dette, vil jeg tro. Jeg hadde ikke villet hatt det ansvaret. Hvis en voksen og edru gjest ber om det? Vi drukner i forskrifter og forordninger. Det er vel snart bare å sparke alle ansatte og stenge på grunn av nå over 115 ulike forskrifter og lover som må følges. Til og med førerhunder kan spasere rett inn i lokalene fant vi ut, men en annnen hund går på snute og hale rett ut. Lurer på om zoonosene tar hensyn til blinde og svaksynte? Førerhunder er fritatt for reveflatmark? Ka skjer om en førerhund blir avslørt som kilde for smitte av 100 gjester med reveflatmark? Det må skje til slutt, da det ikke er andre som får adgang av arten kanis eller noen som helst andre dyr. Ikke en gang insekter. 0 Siter
Freya Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvis en voksen og edru gjest ber om det? Vi drukner i forskrifter og forordninger. Det er vel snart bare å sparke alle ansatte og stenge på grunn av nå over 115 ulike forskrifter og lover som må følges. Til og med førerhunder kan spasere rett inn i lokalene fant vi ut, men en annnen hund går på snute og hale rett ut. Lurer på om zoonosene tar hensyn til blinde og svaksynte? Førerhunder er fritatt for reveflatmark? Ka skjer om en førerhund blir avslørt som kilde for smitte av 100 gjester med reveflatmark? Det må skje til slutt, da det ikke er andre som får adgang av arten kanis eller noen som helst andre dyr. Ikke en gang insekter. Det er forskjell på smitte man får i seg ved et uhell og at noen blir syke ved feilmedisinering. Det er rart at ufaglærte bare kan gi tabletter til hvem som helst på et hotell, mens noen som jobber i hjemmesykepleien må ha godkjenning fra lege for å i det hele tatt få ta ut tabletter av en ferdig dosert eske med navn på pasient. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er forskjell på smitte man får i seg ved et uhell og at noen blir syke ved feilmedisinering. Det er rart at ufaglærte bare kan gi tabletter til hvem som helst på et hotell, mens noen som jobber i hjemmesykepleien må ha godkjenning fra lege for å i det hele tatt få ta ut tabletter av en ferdig dosert eske med navn på pasient. Det er underlig sett i relasjon til regelverk i helsevesenet, hvor det er enda flere forkrifter og regler i opptil 5 lag. Men fremdeles leter jeg etter forkrifter. 0 Siter
Gemini Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg jobber på et hotell og vi gir paralgin til gjesten vist han spørr.Spesielt om helgene er det mange med skallebank Jeg håper du mener Paracet og ikke Paralgin? Paralgin er reseptpliktig... 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Det er forskjell på smitte man får i seg ved et uhell og at noen blir syke ved feilmedisinering. Det er rart at ufaglærte bare kan gi tabletter til hvem som helst på et hotell, mens noen som jobber i hjemmesykepleien må ha godkjenning fra lege for å i det hele tatt få ta ut tabletter av en ferdig dosert eske med navn på pasient. Hvem som helst kan kjøpe smertestillende hvor som helst. Hva er forskjellen på å gå inn på Rema 1000 for å kjøpe paracet, og det å gå inn på et hotellkjøkken og få det av personalet? 0 Siter
Freya Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvem som helst kan kjøpe smertestillende hvor som helst. Hva er forskjellen på å gå inn på Rema 1000 for å kjøpe paracet, og det å gå inn på et hotellkjøkken og få det av personalet? Synes det er helt horribelt at det selges Paracet og Ibux i dagligvarebutikker og bensinstasjoner også jeg. Det burde kun selges på apotek hvor det er kvalifisert personell. Ang. det du sier, så mener jeg iallfall at jeg ikke hadde villet hatt det ansvaret som hotellansatt. Om gjestene går på bensinstasjonen over gata og kjøper paracet der, det blir en annen sak. 0 Siter
Gjest noe annet Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg jobber på sykehjem, og jeg får IKKE lov til å gi en beboer paracet uten å ha medisinkurs samt tillatelse av sykepleier der og da til å gi... 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Jeg jobber på sykehjem, og jeg får IKKE lov til å gi en beboer paracet uten å ha medisinkurs samt tillatelse av sykepleier der og da til å gi... Dø. Ikke kom og si at piller -kun- deles ut av folk som har fått delegert det via forskrifter? Halvparten av pillene i helsevesenet deles ut av folk som ikke vet en døyt om farmasi. 0 Siter
Freya Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Dø. Ikke kom og si at piller -kun- deles ut av folk som har fått delegert det via forskrifter? Halvparten av pillene i helsevesenet deles ut av folk som ikke vet en døyt om farmasi. Men det er ikke lov. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Men det er ikke lov. Det er heller ikke lov å gå på rødt lys. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Synes det er helt horribelt at det selges Paracet og Ibux i dagligvarebutikker og bensinstasjoner også jeg. Det burde kun selges på apotek hvor det er kvalifisert personell. Ang. det du sier, så mener jeg iallfall at jeg ikke hadde villet hatt det ansvaret som hotellansatt. Om gjestene går på bensinstasjonen over gata og kjøper paracet der, det blir en annen sak. Hvor mange ganger har du kjøpt medisiner uten å spørre om råd fra personalet? Ca 80% av det reseptsfrie medisinsalget skjer uten at vedk kjøper spør noen som helst. Hvis vi tar med enkeltinntakene av døgndoser, må det være 99%? 0 Siter
Prozak Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Å ha medisinskap for de ansatte er vel ikke ulovlig? ".................................." 0 Siter
flisa Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det er heller ikke lov å gå på rødt lys. JO -det er faktisk lov å gå på rødt lys - det er i alle fall ikke forbudt - det har jeg fra en politimann 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.