Gjest Slankeren Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hvor skal man ha målebåndet når man skal måle midjeomkretsen? Ved navlen? 0 Siter
Cillimor Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 tror du skal måle tre steder, rett under brystet, rundt selve magen( rett over hofte beinet) og rundt hoftene( sånn at målbåndet ligger rett over skambenet) det er ihvertfall der jeg blir målt. 0 Siter
Gjest Slankeren Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 tror du skal måle tre steder, rett under brystet, rundt selve magen( rett over hofte beinet) og rundt hoftene( sånn at målbåndet ligger rett over skambenet) det er ihvertfall der jeg blir målt. Men jeg har lest at midjemålet til kvinner skal være på under 88 cm. Hvor måler man da? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 du skal måle der du er smalest for å måle midjen. for å måle hoften skal du måle 20cm nedenfor midjen. for å måle rumpen skal du måle der rumpa er bredest 0 Siter
Gjest annen som må slanke seg litt Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 tror du skal måle tre steder, rett under brystet, rundt selve magen( rett over hofte beinet) og rundt hoftene( sånn at målbåndet ligger rett over skambenet) det er ihvertfall der jeg blir målt. Måler man der det er mest rundt magen? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Måler man der det er mest rundt magen? se lengre oppe, har svart hvordan man skal måle der 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 du skal måle der du er smalest for å måle midjen. for å måle hoften skal du måle 20cm nedenfor midjen. for å måle rumpen skal du måle der rumpa er bredest ok, mulig det ble feil her, hehe. måle maven 20cm nedenfor midjen, og hoften der rumpa er breiest skulle det være. 0 Siter
Gjest klarer_du_den_er_du_god Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Men jeg har lest at midjemålet til kvinner skal være på under 88 cm. Hvor måler man da? perfekt midjemål på en kvinne er 60cm!! 90 bryst 60 midje 90 hofter 0 Siter
asterix Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 ok, mulig det ble feil her, hehe. måle maven 20cm nedenfor midjen, og hoften der rumpa er breiest skulle det være. Hvordan i himmelens navn er du skapt om du har maven 20 cm nedenfor midjen...???? 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 perfekt midjemål på en kvinne er 60cm!! 90 bryst 60 midje 90 hofter Perfekt ifølge hvem? 0 Siter
Gjest utrolig men sant Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Da måler du fra navlen og ned til tærne, deler det på 15 og ganger med 4 og legger til 2,3...og vips så har du svaret! 0 Siter
Prozak Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Men jeg har lest at midjemålet til kvinner skal være på under 88 cm. Hvor måler man da? "skal være"? ".............................." 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Midjen måles der du er tynnest, mens hoftene måles der du er bredest. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hvordan i himmelens navn er du skapt om du har maven 20 cm nedenfor midjen...???? Hengebuk? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 "skal være"? ".............................." Jepp. Har du midjemål på over 88 cm er du altså ikke en kvinne. Ifølge Slankeren i alle fall. Selv trodde jeg kjønnsbestemmelse var på grunnlag av andre ting enn midjevidde. 0 Siter
Gjest Slankeren Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jepp. Har du midjemål på over 88 cm er du altså ikke en kvinne. Ifølge Slankeren i alle fall. Selv trodde jeg kjønnsbestemmelse var på grunnlag av andre ting enn midjevidde. Hehe :-) Jeg mente ikke at man ikke er kvinne hvis man har over 88 cm! Men en kvinne skal visstnok helst ha et midjemål på under 88 cm for å være sunnest mulig. De sier nå at fett rundt magen er det som er mest skadelig. Derfor bør kvinner ha under 88 cm rundt midjen. Men man kan være kvinne selv om man har 89 cm rundt midjen :-) 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ser du har fått en del cm-oppskrifter her Siden vi kan ha navlen plassert litt forskjellig...da mener jeg selvsakt av vi som det mest normale har den på magen ...så er det nok ikke så lurt å måle etter cm-mål fra navle opp og navle ned. Det er flere som skriver her at bysten skal måles på det tykkeste rundt øverste del byste/rygg, og livvidde der man i fleste tilfeller er tynnest...du kan stikke fingrene inn og du vil havne litt under de nederste ribbena tror jeg. Hofte måles på det bredeste av "baken", du kan klemme og kjenne hoftebena dine og det blir sånn midt på rompa eller så. Tror dette er sånn nogenlunde riktig. Hva om du søker på nett så finner du kanskje tegning som er enklere å følge enn forklaringer. Har du ellos katalog i hus? Der står iallefall bakers tegning på hvordan du skal måle når du skal bestille klær, mener det er både bystmål, livvidde og hofter der. 0 Siter
Gjest sånn er den saken Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ser du har fått en del cm-oppskrifter her Siden vi kan ha navlen plassert litt forskjellig...da mener jeg selvsakt av vi som det mest normale har den på magen ...så er det nok ikke så lurt å måle etter cm-mål fra navle opp og navle ned. Det er flere som skriver her at bysten skal måles på det tykkeste rundt øverste del byste/rygg, og livvidde der man i fleste tilfeller er tynnest...du kan stikke fingrene inn og du vil havne litt under de nederste ribbena tror jeg. Hofte måles på det bredeste av "baken", du kan klemme og kjenne hoftebena dine og det blir sånn midt på rompa eller så. Tror dette er sånn nogenlunde riktig. Hva om du søker på nett så finner du kanskje tegning som er enklere å følge enn forklaringer. Har du ellos katalog i hus? Der står iallefall bakers tegning på hvordan du skal måle når du skal bestille klær, mener det er både bystmål, livvidde og hofter der. Ifølge ekspertene på vektklubb.no skal midjen måles 2 cm overfor navlen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hehe :-) Jeg mente ikke at man ikke er kvinne hvis man har over 88 cm! Men en kvinne skal visstnok helst ha et midjemål på under 88 cm for å være sunnest mulig. De sier nå at fett rundt magen er det som er mest skadelig. Derfor bør kvinner ha under 88 cm rundt midjen. Men man kan være kvinne selv om man har 89 cm rundt midjen :-) ;o) Hva med menn da? Finnes det noe tilsvarende for dem? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.