Gå til innhold

Måle midjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge ekspertene på vektklubb.no skal midjen måles 2 cm overfor navlen.

Det må da være individuellt? Jeg er så kort i overkroppen at jeg ikke er smales 2 cm over navlen, men like over den.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lalala1365380457

7

• Lillemus

6

• ShitDiddelyDo

4

• Babette

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ramina
Skrevet

Ifølge ekspertene på vektklubb.no skal midjen måles 2 cm overfor navlen.

Samma hva hvem som helst sier så er jeg ikke enig i det.

Vi er forskjellige i forhold til hvordan navnlen er plassert, kjære vene, det ser du vel selv på alle bare magene med piercing på om dagen ;)

Og hva om man "henger litt" der fremme da...da "faller" jo navlen nedover.

Nei, den tar jeg ikke...sorry.

:)

lalala1365380457
Skrevet

Hengebuk?

hvis man tar et målbånd /tråd og finner frem til der man er smalest, er ofte det lengre oppe enn de fleste ville tro.

iallefall når man syr er det slik man måler.

lalala1365380457
Skrevet

perfekt midjemål på en kvinne er 60cm!!

90 bryst

60 midje

90 hofter

det er veldig gamle idealer, og jeg tror de målene blir sett på perfekt hvis man skal være modell....det sier kanskje litt..

Gjest Slankeren
Skrevet

;o) Hva med menn da? Finnes det noe tilsvarende for dem?

Ja, det finnes for menn også, men husker ikke helt hva den skulle være... 92/94 kanskje? Noen cm mer enn kvinner i hvert fall :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

90 bryst

60 midje

90 hofter

Jeg er god selv om jeg har 92 bryst, 74 midje,98 hofter! Så det så!

Annonse

Skrevet

hvis man tar et målbånd /tråd og finner frem til der man er smalest, er ofte det lengre oppe enn de fleste ville tro.

iallefall når man syr er det slik man måler.

Mulig, men jeg er i alle fall smalere under ribbeina enn der jeg har ribbein. :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville målt på det tykkeste stedet dersom jeg målte regelmessig for å sjekke formen.

Men hvis du måler for å sjekke hvilken buksestørrelse du skal bruke, har jeg absolutt ingen aning.

Gjest silikona
Skrevet

det er veldig gamle idealer, og jeg tror de målene blir sett på perfekt hvis man skal være modell....det sier kanskje litt..

Modellene i dag er vel 90-48-50.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det finnes for menn også, men husker ikke helt hva den skulle være... 92/94 kanskje? Noen cm mer enn kvinner i hvert fall :-)

Det er langt større forskjell enn 4 cm på kvinner og menn hva overvekt angår.

Vi er tross alt kraftigere bygd enn kvinnfolka.

Selv er jeg rundt 90 rundt midjen dersom jeg er helt slapp, og jeg er overhodet ikke overvektig. Men jeg er ganske høy og muskuløs.

Gjest Ramina
Skrevet

90 bryst

60 midje

90 hofter

*ler*

En kjapp en her med tråd og linjal viste 85, 61, 84...

;)

Skrevet

Det er langt større forskjell enn 4 cm på kvinner og menn hva overvekt angår.

Vi er tross alt kraftigere bygd enn kvinnfolka.

Selv er jeg rundt 90 rundt midjen dersom jeg er helt slapp, og jeg er overhodet ikke overvektig. Men jeg er ganske høy og muskuløs.

Ja, det må være mer enn 4 cm forskjell på normen. For dere skal jo ikke gå inn i midjen.

En mann "skal" være bredest over skuldrene, og deretter smalne gradvis nedover korpusen. Altså har dere smalere hofter enn midje, med mindre vommen svulmer.

Skrevet

Ja, hofter har de i alle fall ikke.

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det må være mer enn 4 cm forskjell på normen. For dere skal jo ikke gå inn i midjen.

En mann "skal" være bredest over skuldrene, og deretter smalne gradvis nedover korpusen. Altså har dere smalere hofter enn midje, med mindre vommen svulmer.

Stemmer. F.eks. bruker jeg 34 (tror jeg) i bukselivvidde, og det er ikke en stor mannfolkstørrelse.

Skrevet

Stemmer. F.eks. bruker jeg 34 (tror jeg) i bukselivvidde, og det er ikke en stor mannfolkstørrelse.

Det kan nok stemme.

Når jeg leser "Prozak og Lillemus" kommer melodien til "Tuppen og lillemor" av seg selv.

Hehe, det kunne bli et artig og grisete vers.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kan nok stemme.

Når jeg leser "Prozak og Lillemus" kommer melodien til "Tuppen og lillemor" av seg selv.

Hehe, det kunne bli et artig og grisete vers.

De hadde nok blitt et flott par! :)

Skrevet

Jepp. Har du midjemål på over 88 cm er du altså ikke en kvinne. Ifølge Slankeren i alle fall.

Selv trodde jeg kjønnsbestemmelse var på grunnlag av andre ting enn midjevidde.

"Selv trodde jeg kjønnsbestemmelse var på grunnlag av andre ting enn midjevidde."

Så feil kan man ta :-)

"....................................."

lalala1365380457
Skrevet

Mulig, men jeg er i alle fall smalere under ribbeina enn der jeg har ribbein. :o)

jeg er smalest der ribbena slutter ;)

lalala1365380457
Skrevet

hehe, ja du sier noe der.men tror iallefall det var idealmålene for en modell for noen tiår siden.

Skrevet

jeg er smalest der ribbena slutter ;)

Og der ribbeina slutter er det jo ikke ribbein lengre. :o) Jeg er også smalest der ribbeina slutter, men de slutter ikke så langt opp som 2 cm over navlen for min del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...