Gjest matglad Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Har 2 matoppskrifter som jeg kun finner på tysk. Noen som kan tysk og gidder og oversette. Skal imponere kjæresten min med yndlingsrettene hans, men må jo forstå oppskriften......Så tusen takk på forhånd :-) Fasolia Arida Große weiße Bohnensuppe Zutaten: 500 g getrocknete große weiße Bohnen 1 1/2 Liter Fleischbrühe oder Wasser 2 Stangen Porree ( nur das weisse ), in Scheiben geschnitten. 1 Esslöffel Tomatenmark Salz und Pfeffer So wird s gemacht: Bohnen über Nacht einweichen und im Sieb abtropfen lassen Porreescheiben kurz in Öl oder Butter andünsten, die abgetropften Bohnen dazugeben und dann mit der Fleischbrühe und Tomatenmark sehr weich kochen ( ca. 2 Std.). Mit Salz und Pfeffer abschmecken. Dodin's Laden wünscht Ihnen einen Guten Appetit. ----------------- Mujadara Rote Linsenpüree Zutaten: 300 g Rote Linsen, gelesen und gewaschen 4 Zwiebeln 50 g Reis 1 Teelöffel Salz So wird es gemacht: Die Zwiebeln hacken und in Öl glasig dünsten. Die Linsen dazugeben, mit 1 Liter Wasser aufgießen und 30 Minuten kochen. Reis dazugeben und weitere 30 Minuten kochen, eventuell Wasser nachgießen. Die Linsen werden wie Püree, der Reis bleibt körnig - mit Salz abschmecken und mit arabischem Brot und Salat servieren.. 0 Siter
Gjest matglad Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Skriv spesifikt hva du ikke forstår. Jeg forstår at det skal være bønner og tomater, salt og pepper i denne retten. Resten blir ren gjetting, da jeg overhode ikke kan tysk. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg forstår at det skal være bønner og tomater, salt og pepper i denne retten. Resten blir ren gjetting, da jeg overhode ikke kan tysk. Babelfish oversetter etter beste evne til engelsk: Fasolia Arida large one white bean soup added: 500 g dried large white beans 1 1/2 litre of beef-tea or water 2 bars leek (only the white), in disks cut. 1 essloeffel tomato Mark Salt and pepper Thus s is made: Beans over night in-soft and in the filter to drip off leave leek disks briefly in oil or butter anduensten, which dripped off beans to it-given and then with the beef-tea and tomato Mark very softly cook (approx.. 2 hr.). Taste with salt and pepper. Dodin's shop wishes you a good appetite. ---------------- Mujadara red Linsenpueree added: 300 g red lenses, read and washed 4 bulbs 50 g rice 1 teeloeffel salt Thus it is made: The bulbs chop and in oil glassily vapors. The lenses to it-give, with 1 litre water up-pour and 30 minutes cook. To it-give rice and further 30 minutes cook, possibly water after-pour. The lenses will like Pueree, the rice remains granular - with salt tasting and with Arab bread and salad serve. 0 Siter
Elbereth Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Et forslag: Uten bruk av ordbok - vill gjetning 1. 500 gram tørrede, store hvite bønner 1,5 liter kjøttbuljong eller vann 2 purreløk - kun det hvite 1 ss tomatpure (truur eg) Salt og pepper Bønnene legges i bløt over natta. Purrene skives og surres blanke i olje eller smør. La bønnene renne av seg, og alt has i buljongen med tomatpureen. Kokes opp, la trekke på svak varme. Smakes til med salt og pepper. Mujadara Rote Linsenpüree Zutaten: 300 gram røde linser (rensede/vaskede) 4 sjalottløk (truuur eg!) 50 gram ris 1 ts salt Løken hakkes og surres blank i olje. Kok linsene i 1 liter vann i 30 minutter. Ha i risen og kok videre 30 minutter til. Tilsett evt. mer vann. Linsene blir som mos/puré, risen blir kornete. Smakes til med salt. Serveres med arabisk brød og salat. 0 Siter
Elbereth Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Babelfish oversetter etter beste evne til engelsk: Fasolia Arida large one white bean soup added: 500 g dried large white beans 1 1/2 litre of beef-tea or water 2 bars leek (only the white), in disks cut. 1 essloeffel tomato Mark Salt and pepper Thus s is made: Beans over night in-soft and in the filter to drip off leave leek disks briefly in oil or butter anduensten, which dripped off beans to it-given and then with the beef-tea and tomato Mark very softly cook (approx.. 2 hr.). Taste with salt and pepper. Dodin's shop wishes you a good appetite. ---------------- Mujadara red Linsenpueree added: 300 g red lenses, read and washed 4 bulbs 50 g rice 1 teeloeffel salt Thus it is made: The bulbs chop and in oil glassily vapors. The lenses to it-give, with 1 litre water up-pour and 30 minutes cook. To it-give rice and further 30 minutes cook, possibly water after-pour. The lenses will like Pueree, the rice remains granular - with salt tasting and with Arab bread and salad serve. *flire* - det der bør du lese høyt )) 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 *flire* - det der bør du lese høyt )) Her kommer oversettelse fra engelsk til norsk? : Fasolia Arida stor hvit bønnesuppe tilføyd: tørket 500 g store hvite bønner 1 1/2 liter av oksekjøtt-te eller vanner 2 bar leek (bare det hvite), i skiver skjærer. 1 essloeffel tomatmerkeSalt og pepper Følgelig s lager: Bønner over natt i-myk og i filteret dryppe av forlater leek skiver kort i olje eller smør anduensten, dryppet som av bønner til det-gitt og da med oksekjøtt-teen og tomat Merker meget blidt kokk (ca.. 2 hr.) Smak med salt og pepper. Dodins butikk ønsker De en god appetitt. ---------------. - Tilføyd Mujadara rød Linsenpueree: leser 300 g røde linser, og vasket 4 pærer 50 g ris 1 teeloeffel salt Følgelig det lager: pærene hogger og i olje glassily damper. Linsene til det-gir, med 1 litervannopp-uthelling og 30 minutter lager mat. Til det-gir ris og fremmer 30 minutter lager mat, muligens vannetter-uthelling. Linsene liker Pueree, risen forblir granular - smaker med salt og med Arab brød og salat tjener. :) 0 Siter
Elbereth Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Her kommer oversettelse fra engelsk til norsk? : Fasolia Arida stor hvit bønnesuppe tilføyd: tørket 500 g store hvite bønner 1 1/2 liter av oksekjøtt-te eller vanner 2 bar leek (bare det hvite), i skiver skjærer. 1 essloeffel tomatmerkeSalt og pepper Følgelig s lager: Bønner over natt i-myk og i filteret dryppe av forlater leek skiver kort i olje eller smør anduensten, dryppet som av bønner til det-gitt og da med oksekjøtt-teen og tomat Merker meget blidt kokk (ca.. 2 hr.) Smak med salt og pepper. Dodins butikk ønsker De en god appetitt. ---------------. - Tilføyd Mujadara rød Linsenpueree: leser 300 g røde linser, og vasket 4 pærer 50 g ris 1 teeloeffel salt Følgelig det lager: pærene hogger og i olje glassily damper. Linsene til det-gir, med 1 litervannopp-uthelling og 30 minutter lager mat. Til det-gir ris og fremmer 30 minutter lager mat, muligens vannetter-uthelling. Linsene liker Pueree, risen forblir granular - smaker med salt og med Arab brød og salat tjener. :) *ler og tørker kaffe av tastaturet* Ja, jeg er lett å more i dag 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 *ler og tørker kaffe av tastaturet* Ja, jeg er lett å more i dag Maskinen oversetter ord for ord og bare de den kjenner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.