Gjest Timari Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 sitter og ser på programmet og nå er jeg litt forvirret. Har lenge trodd at han var psykiater, men nå sier han at man ikke er lege Er det sånn at psykologer i USA får en doktor tittel? 0 Siter
Gjest Simiana Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Alle som har tatt en doktorgrad, enten det er i medisin, filosofi, økonomi, ingeniørfag eller hva det måtte være, kan kalle seg doktor. 0 Siter
petter smart Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Alle som tar en doktorgrad kan kalle seg doktor. Doktor innen medisin er bare en utdannelse. Du kan være doktor i mye annet. En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet. 0 Siter
Babette Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Gutten har doktorgrad i psykologi. Og er sånn sett doktor så godt som noen, uten å være lege. 0 Siter
Gjest Simiana Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Alle som tar en doktorgrad kan kalle seg doktor. Doktor innen medisin er bare en utdannelse. Du kan være doktor i mye annet. En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet. "En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet." For å ta doktorgraden i psykiatri, må en først ha medisinsk embetseksamen - altså være lege. 0 Siter
petter smart Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 "En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet." For å ta doktorgraden i psykiatri, må en først ha medisinsk embetseksamen - altså være lege. Men ikke i psykologi, og det er vel psykolog han er?! 0 Siter
Babette Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Men ikke i psykologi, og det er vel psykolog han er?! Yes, baby. 0 Siter
Mirabell Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ja, jeg la også merke til at han sa det. Jeg har trodd at han var psykiater, altså lege med psykiatri som spesialitet. Han har tidligere snakket om at han gikk på "medical school". Så, jeg vet ikke. Men, uansett, alle som har en doktorgrad kan kalle seg doktor. Leger kaller seg også doktor, selv om de ofte ikke har tatt dr.graden. 0 Siter
Babooba Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Ja, jeg la også merke til at han sa det. Jeg har trodd at han var psykiater, altså lege med psykiatri som spesialitet. Han har tidligere snakket om at han gikk på "medical school". Så, jeg vet ikke. Men, uansett, alle som har en doktorgrad kan kalle seg doktor. Leger kaller seg også doktor, selv om de ofte ikke har tatt dr.graden. Nettopp. Dr. Lindberg for eksempel. Han har heller ikke doktorgrad. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.