Gå til innhold

Hva slags utdannelse har DR Phil?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

sitter og ser på programmet og nå er jeg litt forvirret. Har lenge trodd at han var psykiater, men nå sier han at man ikke er lege

Er det sånn at psykologer i USA får en doktor tittel?

Gjest Simiana
Skrevet

Alle som har tatt en doktorgrad, enten det er i medisin, filosofi, økonomi, ingeniørfag eller hva det måtte være, kan kalle seg doktor.

petter smart
Skrevet

Alle som tar en doktorgrad kan kalle seg doktor. Doktor innen medisin er bare en utdannelse. Du kan være doktor i mye annet.

En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet.

Skrevet

Gutten har doktorgrad i psykologi. Og er sånn sett doktor så godt som noen, uten å være lege.

Gjest Simiana
Skrevet

Alle som tar en doktorgrad kan kalle seg doktor. Doktor innen medisin er bare en utdannelse. Du kan være doktor i mye annet.

En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet.

"En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet."

For å ta doktorgraden i psykiatri, må en først ha medisinsk embetseksamen - altså være lege.

petter smart
Skrevet

"En kan studere psykatri/psykologi på et universitet, utenom legestudiet."

For å ta doktorgraden i psykiatri, må en først ha medisinsk embetseksamen - altså være lege.

Men ikke i psykologi, og det er vel psykolog han er?!

Skrevet

Men ikke i psykologi, og det er vel psykolog han er?!

Yes, baby.

Skrevet

Ja, jeg la også merke til at han sa det. Jeg har trodd at han var psykiater, altså lege med psykiatri som spesialitet. Han har tidligere snakket om at han gikk på "medical school". Så, jeg vet ikke. Men, uansett, alle som har en doktorgrad kan kalle seg doktor. Leger kaller seg også doktor, selv om de ofte ikke har tatt dr.graden.

Skrevet

Ja, jeg la også merke til at han sa det. Jeg har trodd at han var psykiater, altså lege med psykiatri som spesialitet. Han har tidligere snakket om at han gikk på "medical school". Så, jeg vet ikke. Men, uansett, alle som har en doktorgrad kan kalle seg doktor. Leger kaller seg også doktor, selv om de ofte ikke har tatt dr.graden.

Nettopp. Dr. Lindberg for eksempel. ;) Han har heller ikke doktorgrad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...