Gjest MrPimmel Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Tja, hva skal vi da si om Sigurd Allerns lille sandkasse, som han har omgjort til et rent klekkeri for jødehatende marxister og politiske kommisærer? Jeg fryser, men det KAN være fordi luftkjølemaskinen min står på full. Kulturrelativisme gjelder visst ikke for jøder, de har ikke noen unnskyldninger der i gården. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 På hvilken måte kan en jøde provosere deg eller ekskludere deg? Du trenger ikke spise kosher, du trenger ikke å gå med svart hatt og ditto krøllete kinnskjegg. Mesteparten av de små tingene som gjør livet ditt mer behagelig kommer fra jødenes forskning og utvikling. Og du trenger heller ikke bo i Israel, eller forsvare deg mot muslimenes nedarvede hat, eller nazistene og sosialistenes løgner og bakvaskelser. Hvis dine verdinormer hviler på demokratiske bærebjelker, burde jøder og Israel stått ditt hjerte ganske nær. Er det noe jeg har oversett? De provoseerer ikke meg. Jeg har ikke hørt noe til dem, unntatt når de føler seg forfulgt. Eller når de henvender seg til Folkeregisteret for å bytte navn. De føler behøv for å bytte navn nå fr første gang på over 60 år, da de er redde for en ny gruppe i dette landet. Utløseren var demonstrasjonen mot Rushdie og den med hijab. De forstår at det ikke er fred her lenger. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Slik behandles jøder i de fleste land. Er det rød stær som gjør at du ikke ser det? Omg...hva i alle helveter? Spesiellt i norge, ikke sant? Veldig mange skoler etc. her til lands som åpent nekter å ansette jøder. Forøvrig fatter jeg ikke hvordan en offentlig godkjent institusjon kan ha lov til å drive med slik barnslig og middelaldersk besteborgerlig diskriminering. "................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Dette praktiseres mye tøffere i 57 muslimske land. Hvilket århundre lever DU i? Herregud - har du morphet med sør, eller?!?!?!?!! Eller er det korstog-ferien din som ennå henger igjen? Hva i alle helveter har jøder og/eller muslimer med dette å gjøre? Dette er én ting - andre undertrykkelser og/eller diskrimineringer er ikke poenget her, vel? "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Bare så rart at det ikke skaper overskrifter før det dreier seg om kristne trossamfunn. Tja...hvor mange muslimske, offentlig godkjente høyskoler finnes det? ".................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg fryser, men det KAN være fordi luftkjølemaskinen min står på full. Kulturrelativisme gjelder visst ikke for jøder, de har ikke noen unnskyldninger der i gården. Kuldegufset kommer nok fra meg, jeg har liten forståelse for grumsete holdninger i forhold til jøder, særlig de som synger diskanten til Thore Tveds bass. Til orientering, jøder trenger ikke be om unnskyldning verken for sin eksistens eller fordi de forsvarer seg og sine mot nazze-muzzene og kommunistpakk. Got that? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 De provoseerer ikke meg. Jeg har ikke hørt noe til dem, unntatt når de føler seg forfulgt. Eller når de henvender seg til Folkeregisteret for å bytte navn. De føler behøv for å bytte navn nå fr første gang på over 60 år, da de er redde for en ny gruppe i dette landet. Utløseren var demonstrasjonen mot Rushdie og den med hijab. De forstår at det ikke er fred her lenger. My point exactly. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Herregud - har du morphet med sør, eller?!?!?!?!! Eller er det korstog-ferien din som ennå henger igjen? Hva i alle helveter har jøder og/eller muslimer med dette å gjøre? Dette er én ting - andre undertrykkelser og/eller diskrimineringer er ikke poenget her, vel? "................................." http://www.wimp.com/idiot/ 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Tja...hvor mange muslimske, offentlig godkjente høyskoler finnes det? ".................................." There's one in every mosque, moron! http://www.wimp.com/idiot/ 0 Siter
Prozak Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 There's one in every mosque, moron! http://www.wimp.com/idiot/ Jepp. Det er klart: Et trossamfunn er akkurat det samme som en offentlig godkjent høyskole som gir offisielle utdanninger og titler. Du trengte den "ferien" din for å friske opp ekstremismen din, skjønner jeg? Det begynte å bli litt vel lenge mellom de desillusjonerte og tilbakestående rallingene dine. "..................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jepp. Det er klart: Et trossamfunn er akkurat det samme som en offentlig godkjent høyskole som gir offisielle utdanninger og titler. Du trengte den "ferien" din for å friske opp ekstremismen din, skjønner jeg? Det begynte å bli litt vel lenge mellom de desillusjonerte og tilbakestående rallingene dine. "..................................." Ja, du har nok savnet meg, påsan. Du tror kanskje titler betyr noe når Allahs vernepliktige kjører deg foran kamera og skjærer hue av deg til allmen forlystelse. Her har du muslimsk "høyskole" som du heller burde jamre deg over: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ClipMediaID=60227&ak=null http://www.wimp.com/idiot/ 0 Siter
Prozak Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ja, du har nok savnet meg, påsan. Du tror kanskje titler betyr noe når Allahs vernepliktige kjører deg foran kamera og skjærer hue av deg til allmen forlystelse. Her har du muslimsk "høyskole" som du heller burde jamre deg over: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ClipMediaID=60227&ak=null http://www.wimp.com/idiot/ Du babler, og ingenting av det du røler om har noe som helst med saken å gjøre. "..................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Du babler, og ingenting av det du røler om har noe som helst med saken å gjøre. "..................................." Det har du nok rett i, men som jeg sa, when i Rome... 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Og din moralske indignasjon trigges ikke før man finner noe å henge på en kristen institusjon, i dette tilfellet Gimlekollen? Sannsynligvis den eneste skolen i dagens Norge som ikke styres etter marxistiske paradigmer og innebygget jødehat. All fanatisme er like for jævlig - uansett religion. At du ser ut til å forsvare dette med at det finnes bla-bla-bla innen islam er for teit. Se gjerne denne: http://www.wimp.com/idiot/ 0 Siter
fresja Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg skjønner ikke hvordan skolen klarer å holde rede på hvem som flytter sammen, skiller seg o.s.v. 0 Siter
fresja Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg tror jeg slutter å kjøpe loddene de selger... Jeg har pleidd å støtte de, for jeg har skjønt at de har et av de få tilbudene tiljournalistutdanning i dag. Og det er mange ikkekristne som er studenter der. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Slik behandles jøder i de fleste land. Er det rød stær som gjør at du ikke ser det? Helt ærlig, er det noen som klarer å holde rede på hvem som er jøder eller ikke? Da snakker jeg ikke om utlendinger som snakker gebrokkent altså. Tja, jeg lurer på om ikke venninna mi er 1/8 jøde, bestemora hennes har et navn som antageligvis er jødisk. Jeg tror nok at alle, bortsett fra de mest mørkeblå, driter i akkurat det. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Helt ærlig, er det noen som klarer å holde rede på hvem som er jøder eller ikke? Da snakker jeg ikke om utlendinger som snakker gebrokkent altså. Tja, jeg lurer på om ikke venninna mi er 1/8 jøde, bestemora hennes har et navn som antageligvis er jødisk. Jeg tror nok at alle, bortsett fra de mest mørkeblå, driter i akkurat det. Begge mine sønner har "jødiske" navn, men det er neimen ikke mange jøder i vår familie. :-) Omtrent alle navn fra Gamle Testamentet er vel pr definisjon jødiske, og mange av de er mye brukt. Ikke for det, jeg skjønner resonnementet ditt, jeg. Ikke godt å vite "hva folk er". For meg er det helt uvesentlig så lenge de er kjekke og greie. :-) Er ikke alle jøder som har ørnenese og kalott, liksom. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Begge mine sønner har "jødiske" navn, men det er neimen ikke mange jøder i vår familie. :-) Omtrent alle navn fra Gamle Testamentet er vel pr definisjon jødiske, og mange av de er mye brukt. Ikke for det, jeg skjønner resonnementet ditt, jeg. Ikke godt å vite "hva folk er". For meg er det helt uvesentlig så lenge de er kjekke og greie. :-) Er ikke alle jøder som har ørnenese og kalott, liksom. Hihi, begge mine gutter har også navn fra det gamle testamentet. Jeg som er så ukristelig ;o) Men jeg er altså helt enig med deg at det er likgyldig hva folk er bare de er hyggelige og greie. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hihi, begge mine gutter har også navn fra det gamle testamentet. Jeg som er så ukristelig ;o) Men jeg er altså helt enig med deg at det er likgyldig hva folk er bare de er hyggelige og greie. "Hihi, begge mine gutter har også navn fra det gamle testamentet. Jeg som er så ukristelig ;o)" Hehe, jeg har fått mange reaksjoner på navnene på mine to også. Ikke på grunn av navnene, men at det er bibelske navn. Jeg er som deg, temmelig ukristelig (hva nå enn det betyr...). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.