Gjest Ikke særlig datakyndig Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har fått forklart hvordan jeg gjør om mine CD'er til MP3-filer slik at jeg får all musikken min på få CD'er til bruk i bilen. Siden sist jeg gjorde det har jeg fått installert et nytt program. jeg er KUN bruker, så ikke spør meg. Men nå ble altså alle filene .waw istedefor .mp3! Må jeg virkelig gjøre alt om igjen, eller er det en enkel måte jeg kan ta hele smakket av sanger med et tastetrykk og gjøre alt om til .mp3. Håper på svar. Det er ikke så enkelt som at det er hele CD'er, sa hadde det bært greit, men jeg har valgt kun de sangene fra hver CD jeg liker godt. Takk på forhånd! Håper noen redder meg fra en kjempejobb. 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg bruker bare Windows Media Player når jeg ripper cd'er, da blir det jo automatisk mp3-filer. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg bruker bare Windows Media Player når jeg ripper cd'er, da blir det jo automatisk mp3-filer. Når du bruker Windows Media Player blir det ikke MP3, men Windows Media Players eget format (WMA?). 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Glemte å si det jeg! Vil tro at du enten med Audiograbber eller et annet program lett kan konvertere fra .wav til .mp3. Se http://www.google.com/search?hl=no&q=convert+wav+to+mp3+audiograbber&lr= eller http://www.google.com/search?hl=no&q=convert+wav+to+mp3&lr= 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Når du bruker Windows Media Player blir det ikke MP3, men Windows Media Players eget format (WMA?). Nei, alle de filene jeg har rippet har blitt mp3. Går bare på rippemenyen og klikker på "ripp musikk", så blir det mp3. Jeg er ikke akkurat noen teknisk geni, så de fleste burde vel klare det. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Nei, alle de filene jeg har rippet har blitt mp3. Går bare på rippemenyen og klikker på "ripp musikk", så blir det mp3. Jeg er ikke akkurat noen teknisk geni, så de fleste burde vel klare det. MP3 er ikke noe standard valg i Windows Media Player, men man kan installere en "MP3 creation plug-in" som gjør at du kan rippe CD-er til MP3. Jeg - som ikke har installert en slik plug-in, har ikke andre valg enn å brenne til WMA-format om jeg bruker Media Player. Jeg bruker heller MusicMatch selv, men det er selvsagt smak og behag. Uansett svarer ikke dette på det som trådstarteren hovedsaklig lurte på, nemlig konvertering fra WAV til MP3. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har et lite program som heter ABC Amber Audio Converter som konverterer waw til mp3 og omvendt. Gratisprogram, fant det på nettet et eller annet sted... 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 MP3 er ikke noe standard valg i Windows Media Player, men man kan installere en "MP3 creation plug-in" som gjør at du kan rippe CD-er til MP3. Jeg - som ikke har installert en slik plug-in, har ikke andre valg enn å brenne til WMA-format om jeg bruker Media Player. Jeg bruker heller MusicMatch selv, men det er selvsagt smak og behag. Uansett svarer ikke dette på det som trådstarteren hovedsaklig lurte på, nemlig konvertering fra WAV til MP3. Nei, sant det. Merkelig da, har ikke gjort noe spes med media playeren min jeg, det bare blidde sånn helt automatisk av seg selv! (Versjon 10ognoe) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Nei, sant det. Merkelig da, har ikke gjort noe spes med media playeren min jeg, det bare blidde sånn helt automatisk av seg selv! (Versjon 10ognoe) ...blidde.. Hi hi..kom du på det ordet helt selv eller? =) 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Nei, sant det. Merkelig da, har ikke gjort noe spes med media playeren min jeg, det bare blidde sånn helt automatisk av seg selv! (Versjon 10ognoe) Ah - jeg har versjon 9 jeg tror jeg... *småflau* :-) 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ah - jeg har versjon 9 jeg tror jeg... *småflau* :-) Aha, det er sikkert derfor da. 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 ...blidde.. Hi hi..kom du på det ordet helt selv eller? =) Hihi... Nei, var noen som skrev det her på DOL en gang, husker ikke hvem det var. Men det var jo ganske søtt. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hihi... Nei, var noen som skrev det her på DOL en gang, husker ikke hvem det var. Men det var jo ganske søtt. He he..det ordet må jeg huske! =) 0 Siter
Gjest Ikke særlig datakyndig Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Takk for tips! Nå er det gjort. Nå kan jeg kjøre bil i timesvis uten å høre samme sangen. Hurra! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 MP3 er ikke noe standard valg i Windows Media Player, men man kan installere en "MP3 creation plug-in" som gjør at du kan rippe CD-er til MP3. Jeg - som ikke har installert en slik plug-in, har ikke andre valg enn å brenne til WMA-format om jeg bruker Media Player. Jeg bruker heller MusicMatch selv, men det er selvsagt smak og behag. Uansett svarer ikke dette på det som trådstarteren hovedsaklig lurte på, nemlig konvertering fra WAV til MP3. Jeg har selv alltid sverget til MusicMatch, har brukt den til å ripp musikk med siden versjon 3, altså før den fikk innebygd brenner. Men etter at jeg installerte Windows MediaPlayer 10 har MMJB blitt liggende ubrukt. 0 Siter
Gemini Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg har selv alltid sverget til MusicMatch, har brukt den til å ripp musikk med siden versjon 3, altså før den fikk innebygd brenner. Men etter at jeg installerte Windows MediaPlayer 10 har MMJB blitt liggende ubrukt. Hm - høres absolutt ut som noe jeg bør se nærmere på... :-) I alle fall når jeg - om en måned eller halvannen får en ny pc som faktisk kan spille av musikk uten å krasje...! :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Hm - høres absolutt ut som noe jeg bør se nærmere på... :-) I alle fall når jeg - om en måned eller halvannen får en ny pc som faktisk kan spille av musikk uten å krasje...! :-) Jeg sverga vel selv at jeg aldri kom til å begynne å bruke Windows MP i stedet for MMJB, men som sagt... Nå kan byttet forklares litt med at jeg har en MP3-spiller jeg bruker wma-filer på (pga at jeg får plass til dobbelt så mange filer med samme kvalitet), og min MMJB går ned for telling hver gang jeg forsøker å sette den opp til å brenne wma. Men den innebygde spilleren/rippern til Windows er søren meg ikke dum (og jeg er _ikke_ den som lett innrømmer noe når jeg har sverget til et og samme program 7-8 år). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.