Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Mannen min har til nå blitt operert for 2 hjernesvulster på ett år. Hvorfor kommer disse tilbake?

Er det ingen informasjon å få i form av brosjyrer, slik som man får ved f.eks infarkt?

Mannen min skal nå inn hver 3.mnd til MR. Dette er en svulst som vokser sent. Den første antok legene at han hadde gått med i over 10 år, mens han under ett år etter operasjon får påvist en ny svulst. Denne blir også fjernet, de kan ikke se noen forskjeller på disse to, men hvorfor kom den da så fort tilbake? Er det slik at man aldri vil bli kvitt svulsten, at den alltid vil komme tilbake? Og at man til slutt vil dø av den?

Jeg takker for svar.

Med vennlig hilsen urolig kone og 3 småbarn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19025-svulst-p%C3%A5-hjernen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære myrvang !

En av grunnene til at det er sparsomt med brosjyrer på dette området, er at det er så utrolig mange ulike typer hjernesvulst. Noen er godartet, andre er ondartet, atter andre oppfører seg et sted mellom disse to grupper. Av denne grunn blir det umulig å svare særlig klart på ditt spørsmål så lenge det ikke er opplyst hvilken type hjernesvulst det dreier seg om. Her bør du imidlertid (sammen med din mann, riktignok, og hvis han samtykker i det) ha krav på en grundig samtale med behandlende neurokirurg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19025-svulst-p%C3%A5-hjernen/#findComment-84408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...