Gjest Ramina Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Vi har jo vært velsignede med nydelig vær i flere dager nå, det koker i dag, og varmere er det meldt. Jeg føler jeg renner bakover men klamerer meg til sol og sommer Matlyst og mat er det verre med da. Klarer ikke tanken på varme poteter, varme kjøttkaker og varm saus i dette været. I går spiste vi pizza når det var blitt kjøligere, men med en stor kæll i huset og barn som trenger litt å tære på så kan en jo ikke satse på sene middager og pizza hver dag. Så, siden også knollen min er meget saktevirkende i denne heten så spør jeg dere flinke husmødre - og fedre - her inne... God middag som metter mann og barn som passer sydenvarmen... Tips? 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Salat i forskjellige varianter er godt i denne varmen. Ha kylling, pasta eller noe annet du liker i salaten. 0 Siter
amber sun Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Pølser og potetsalat. Kylling i Tikka Masala-saus m.ris. Pastasalat og brød. Omelett. F eks. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har lovet Lillemann fiskeboller med poteter og hvit saus idag, men veit ikke helt åssen jeg skal orke å stå og lage det... :\ Ender vel opp med en pizza eller noe i kveld, ja.. 0 Siter
annegunn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har lovet Lillemann fiskeboller med poteter og hvit saus idag, men veit ikke helt åssen jeg skal orke å stå og lage det... :\ Ender vel opp med en pizza eller noe i kveld, ja.. Det var jo originalt.... 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Spekeskinke, flatbrød, rømme og kokte (kalde) poteter! Sommermat med stor S! Hvis du vil kan du jo ha salat eller noe slikt til, men jeg er bare vant med den helt enkle varianten. Godt og lettvint. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har lovet Lillemann fiskeboller med poteter og hvit saus idag, men veit ikke helt åssen jeg skal orke å stå og lage det... :\ Ender vel opp med en pizza eller noe i kveld, ja.. Ikke kom her og fortell meg at du ikke har forsøkt Pizzabua sin? Eller Bobo's? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det var jo originalt.... Poster den riktig her, den havna til meg sjøl første gangen: Ikke kom her og fortell meg at du ikke har forsøkt Pizzabua sin? Eller Bobo's? 0 Siter
annegunn Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Poster den riktig her, den havna til meg sjøl første gangen: Ikke kom her og fortell meg at du ikke har forsøkt Pizzabua sin? Eller Bobo's? Vel... Hvorfor skulle man det, når man har verdens beste pizzakokk hjemme? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Vel... Hvorfor skulle man det, når man har verdens beste pizzakokk hjemme? Hehe, sant nok. Men den er virkelig verdt å prøve. 1) Dobbel bunn med biff og bernaise 2)Enkel bunn med dobbel ost og skinke. Yømmi... 0 Siter
Velouria Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Pitabrød som alle kan fylle med det de vil av grønnsaker og om de "må" ha kjøtt kan du steke noen kyllingfileter som du skjærer i skiver, så lager du en god tzatziki eller noe ved siden av. Det blir iallefall middagen her i dag, lettvint og kjempegodt. 0 Siter
Elbereth Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har lovet Lillemann fiskeboller med poteter og hvit saus idag, men veit ikke helt åssen jeg skal orke å stå og lage det... :\ Ender vel opp med en pizza eller noe i kveld, ja.. -akkurat det skal vi ha her også. Jeg er dritt lei grillpølser og grandis og annet lettvint, så i dag blir det "sausemat". 0 Siter
Mista nikket Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Her i huset blir det stekt ørret med agurksalat og rømme. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Mange flott tips her, takk. Orker simpelthen ikke stå over kokende kjeler og fresende panner i denne heten, så jeg satser på de mer kjølige og lettillagde rettene. Bra å ha en del å velge på siden dagene fremover også er meldt med tropevarme. I dag slapp jeg unna, ba kællen kjøpe noe ferdig...og da blir det grillbein med loff og majones el. Jupp 0 Siter
Gjest god sommer2 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Her i huset blir det stekt ørret med agurksalat og rømme. Det hørtes godt ut! Hvordan lager du agurksalat? 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har hatt besøk og vi har spiste fylte pitabrød med salat og spagettisausen som har stått i kjøleskapet siden i forigårs 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Leste tråden her. Er det ingen som spiser salater i varmen? Her blir det nesten bare salat for tiden, gresk salat, chef salat, kyllingsalat, pastasalat, osv.. Spekeskinke, med potetsalat, tomater, agurk, brød Reker,loff,avokado Makrell, rømme, potet, agurksalat flintstek, maiskolber, sqash og paprika på grillen, med potetsalat Grillet lammeskiver med stekte potetbåter i rosmarin, gresk salat og tsatziki, nam nam nam 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Leste tråden her. Er det ingen som spiser salater i varmen? Her blir det nesten bare salat for tiden, gresk salat, chef salat, kyllingsalat, pastasalat, osv.. Spekeskinke, med potetsalat, tomater, agurk, brød Reker,loff,avokado Makrell, rømme, potet, agurksalat flintstek, maiskolber, sqash og paprika på grillen, med potetsalat Grillet lammeskiver med stekte potetbåter i rosmarin, gresk salat og tsatziki, nam nam nam Jeg får besøk i morgen, og da skal vi ha salat med brød til. Nå skal vi grille i regnet.... 0 Siter
Mista nikket Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det hørtes godt ut! Hvordan lager du agurksalat? Blander edikk, vann og sukker til det blir en syrligsøt smak, mest syrlig. Har oppi litt salt og pepper.River agurken i tynne skiver med ostehøvel. Det smaker godt til all stekt fisk synes jeg. Smakelig måltid 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.