Gjest god sommer2 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Å se at favorittglasset står i skapet når jeg skal ta meg et glass brus i varmen... Og det er iskald cola i kjøleskapet. Ungene sovner til "tiden" og det blir litt kveld til det jeg har lyst til! Å bli invitert til en venn om en liten stund. Å finne en god bok på biblioteket. Kjøpe en kurv jordbær på torget. Hva er dine bittesmå gleder i hverdagen? 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Akkurat nå er mine små gleder at været er supert, jeg har fri og jeg kan gjøre akkurat som jeg vil hele dagen. Og i morgen skal vi ut og se på hyttetomta vår, besøke våre respektive foreldre på sine respektive hytter. Og samboeren har fri to helger samtidig med meg! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Å våkne av morgensola Å være ute tidlig tidlig og høre på stillheten Å sitte i skyggen fordi det er for varmt i sola Å se utover havet Å kunne sette seg ned hvor som helst, uten å fryse eller bli våt Denne årstiden er fin 0 Siter
puttelull Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Å våkne etter en god natts søvn, og samtidig høre små barneføtter tusle over loftsgulvet, på tur ned til meg og gubben, som ligger i senga og bare venter på å få en godmorgen nuss, og masse kos av våre 3 elskelige unger! Høre humla suse, reiseradioen på, og ha god tid til dem man elsker mest er i verden! Kose meg med ungene og samboeren, legge planer for ferien og _vite_ at det blir noe av det!!! Når minstemann som såvidt har begynt å reise seg opp titter voer bordkanten og jubler; "Mamma!!!" med et _bredt_ glis og rufsete hår! Når mellomsten (jente) kommer med små, visne prestekrager og kaster seg om halsen min og sier: "Du er verdens beste mamma!"¨ Når gubben kommer uthvilt hjem fra jobb og stiller seg bak meg der jeg står og lager middag, og hvisker meg i øret: "I kveld får du ikke være i fred, jenta mi!" Når størstemann utbryter ved middagsbordet: "E æ sliten og trøtt, men e elska dåkk!" 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Å våkne etter en god natts søvn, og samtidig høre små barneføtter tusle over loftsgulvet, på tur ned til meg og gubben, som ligger i senga og bare venter på å få en godmorgen nuss, og masse kos av våre 3 elskelige unger! Høre humla suse, reiseradioen på, og ha god tid til dem man elsker mest er i verden! Kose meg med ungene og samboeren, legge planer for ferien og _vite_ at det blir noe av det!!! Når minstemann som såvidt har begynt å reise seg opp titter voer bordkanten og jubler; "Mamma!!!" med et _bredt_ glis og rufsete hår! Når mellomsten (jente) kommer med små, visne prestekrager og kaster seg om halsen min og sier: "Du er verdens beste mamma!"¨ Når gubben kommer uthvilt hjem fra jobb og stiller seg bak meg der jeg står og lager middag, og hvisker meg i øret: "I kveld får du ikke være i fred, jenta mi!" Når størstemann utbryter ved middagsbordet: "E æ sliten og trøtt, men e elska dåkk!" Hørtes hærlig ut! Mine 2 største små gleder i livet er mine to nusselige pusekatter! Blir varm i hjertet når de vasker hverandre. Den dagen jeg får barn blir nok de større glede 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Nå har jeg hatt "barnefri" i over en uke og mine små gleder har bestått i de faste to e-postene i døgnet fra kjæresten min som er sånn omtrent 1000 mil unna. ) Hver morgen når jeg står opp ligger det en koselig mail og venter på meg og hver dag til et gitt tidspunkt tikker det inn en minst like koselig en når han har stått opp på sin kant av verden. ) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Våkne av meg selv uten vekkeklokka eller nymfeparakitten til naboen. Høre fuglene kvitre i treet utenfor verandan når jeg tar frokosten der. 0 Siter
Kvinna Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Å våkne etter en god natts søvn, og samtidig høre små barneføtter tusle over loftsgulvet, på tur ned til meg og gubben, som ligger i senga og bare venter på å få en godmorgen nuss, og masse kos av våre 3 elskelige unger! Høre humla suse, reiseradioen på, og ha god tid til dem man elsker mest er i verden! Kose meg med ungene og samboeren, legge planer for ferien og _vite_ at det blir noe av det!!! Når minstemann som såvidt har begynt å reise seg opp titter voer bordkanten og jubler; "Mamma!!!" med et _bredt_ glis og rufsete hår! Når mellomsten (jente) kommer med små, visne prestekrager og kaster seg om halsen min og sier: "Du er verdens beste mamma!"¨ Når gubben kommer uthvilt hjem fra jobb og stiller seg bak meg der jeg står og lager middag, og hvisker meg i øret: "I kveld får du ikke være i fred, jenta mi!" Når størstemann utbryter ved middagsbordet: "E æ sliten og trøtt, men e elska dåkk!" Hihi...bare lurer på hva slags jobb mannen din har, siden han kommer uthvilt hjem fra den ?!? ;-) 0 Siter
puttelull Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Hihi...bare lurer på hva slags jobb mannen din har, siden han kommer uthvilt hjem fra den ?!? ;-) *humrer* Ja, jeg så den der, jeg og, etter at innlegget var sendt... :-) Uthvilt er vel muligens litt overdrevent, det passer vel bedre med _opplagt_! -Og da er han opplagt til noe helt spesielt...;-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Sove lenge om morgenen og føle at ferien har sunket inn i kropp og sjel. Å ta en kveldstur ut med båten sammen med mannen min for å se på solnedgangen. Å se minstemor og kusinen hyle av fryd i badebaljen. Slappe av i paradisbukta,mens ungene leker på i vannet eller graver i sanda. Sitte på verandaen med et glass vin etter at ungene er i seng. Gå i skogen og plukke blomster. Sitte på en utekafe og spise is, drikke kaffe og bare se på folk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.