Gå til innhold

Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Gjest Parkeringsbot :(
Skrevet

I min idioti klarte jeg å parkere på feil plass utenfor en Rimi butikk i dag :(((

Jeg kjenner jeg er sint på meg selv nå og sitter her med en bot på 600 kr !!!

Saken er den at jeg var borte i max ti minutter ettersom jag bare handlet lomper. Kan man skrive ut en bot på den korte tiden? På boten står det ikke fra når de så bilen stå der (det er egen rubrikk som ikke er utfylt på boten) men det står at jeg sto der til kl 17:29. Det betyr at jeg hadde stått der i 5 minutter når jeg fikk boten! Dette vet jeg med sikkerhet fordi jeg sjekket kl ( skulle haste avsted til grillbesøk).

Kan boten skrive med utgangspunkt i de 5 minuttene?? Må jeg betale boten før jeg sender inn evt klage?

Irritert på meg selv, det var jo flust av ledige p plasser, men i min stressethet så jeg ikke oppmerkingen (som faktisk er veldig vanskelig å se fordi malingen er slitt av)

Hva gjør jeg nå??

Gjest Pimpi
Skrevet

Jada, bonten kan skrives ut selv om du bare sto der i et sekund!!!

Skrevet

Selvsagt er de i sin fulle rett til å skrive ut bot om du har parkert ulovlig, selv om det bare var 5 min.

Er det parkering forbudt, så er det parkering forbudt. "Ikke forbudt å stå parkert i mer enn 5 min."

Så du må nok dessverre bare betale den sure boten...

Skrevet

Står du feil så står du feil. Spiller ingen rolle om du står feil i 5 min eller 5 timer.

Ørkenvandreren
Skrevet

Svar;

1. Ja

2. Ja

3. Betale, og glemme saken etterpå.

mariaflyfly
Skrevet

Selvfølgelig kan de skrive ut bot etter ti minutter - du stod jo feilparkert!

Ja, du må betale før du klager. Og klag gjerne, men du kan ta deg i ræva på at det ikke nytter dersom skiltinga var i orden, og du faktisk stod der,

mener den erfarne parkeringsbot-mottageren

Skrevet

Det er på grunn av disse "som skal bare" at Oslo er som en hinderløype, både for kollektivtrafikken såvel som for yrkestrafikk og utrykningskjøretøy.

Etter min mening fikk du som fortjent for latskapen din, særlig når det var ledige plasser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...