Gjest dina2 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 har vært syk siden lørdag, men i går ble det 10 ganger værre. Hodet kjennes som bly, hoster mye og er potte tett i nesen. Knasker paracet, cura med og sprayer nesen med saltvann. Har vært hos legen, men tenkte å ringe tilbake i morgen å få noe hoste saft. Skal snart reise på ferie og må være frisk da. Noen som har gode tips? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Velkommen i klubben. Slik har jeg hatt det siden lørdag også, og idag hører jeg ikke på det ene øret, og det verker som besatt. Nesen ser ut som Rudolf sin... Sympatiklem og god bedring fra meg. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Velkommen i klubben. Slik har jeg hatt det siden lørdag også, og idag hører jeg ikke på det ene øret, og det verker som besatt. Nesen ser ut som Rudolf sin... Sympatiklem og god bedring fra meg. Huff, stakkars oss:( Håper vi blir fort friske, for det er ikke noe artig å være syk i ferien, har selvsagt vært frisk hele vinteren 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Huff, stakkars oss:( Håper vi blir fort friske, for det er ikke noe artig å være syk i ferien, har selvsagt vært frisk hele vinteren Det er pyton og være syk! Er så lei! Nå har jeg dessverre ikke vært frisk i vinter heller da. Men nå vil jeg kose meg, ikke hoste og harke. Og slippe og nyse ikke minst :-\ Krysser fingrene for at vi våkner i morgen og er mye bedre! 0 Siter
fnutt Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Det er pyton og være syk! Er så lei! Nå har jeg dessverre ikke vært frisk i vinter heller da. Men nå vil jeg kose meg, ikke hoste og harke. Og slippe og nyse ikke minst :-\ Krysser fingrene for at vi våkner i morgen og er mye bedre! Godt å høre at jeg ikke er alene. Jeg trodde det nesten var umulig å bli forkjøla om sommeren. Men det skal jeg si jeg er blitt. Skikkelig ille med rennende nese, skikkelig vondt i halsen som igjen gjør det svært vanskelig å sove (må hoste). Har en 7 mnd gammel datter liggende i sengen ved siden av og vil ikke vekke henne. Forsøkte i natt, og igår natt, å ligge i stuen, men det er pyton. Varmt er det også (nesten tropenatt i natt). Jeg dytter innpå det meste, bl.a. Dekadin Råmelk + C-vitamin tabletter, hostesaft (den gode med lakrissmak) og nesespray. Kastet også innpå en Paracet i dagmorges, men alt dette hjelper ikke en dritt *huff og huff* - Snakk om god start på sommerferien. Vel, dere mar min sympati og jeg ønsker dere begge god bedring. *snufs, hark, host* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Godt å høre at jeg ikke er alene. Jeg trodde det nesten var umulig å bli forkjøla om sommeren. Men det skal jeg si jeg er blitt. Skikkelig ille med rennende nese, skikkelig vondt i halsen som igjen gjør det svært vanskelig å sove (må hoste). Har en 7 mnd gammel datter liggende i sengen ved siden av og vil ikke vekke henne. Forsøkte i natt, og igår natt, å ligge i stuen, men det er pyton. Varmt er det også (nesten tropenatt i natt). Jeg dytter innpå det meste, bl.a. Dekadin Råmelk + C-vitamin tabletter, hostesaft (den gode med lakrissmak) og nesespray. Kastet også innpå en Paracet i dagmorges, men alt dette hjelper ikke en dritt *huff og huff* - Snakk om god start på sommerferien. Vel, dere mar min sympati og jeg ønsker dere begge god bedring. *snufs, hark, host* God bedring til deg også! Har du prøvd og sitte litt oppreist i sengen når du skal sove? Bygg opp med puter e.l Det kan hjelpe litt på hosten. I dag hører jeg endelig igjen, det sa PANG i øret, AU! Men jeg hoster. Ha vann ved siden av sengen, det kan hjelpe når du kjenner at en hostekule er på vei. Og noen pastiller. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 God bedring til deg også! Har du prøvd og sitte litt oppreist i sengen når du skal sove? Bygg opp med puter e.l Det kan hjelpe litt på hosten. I dag hører jeg endelig igjen, det sa PANG i øret, AU! Men jeg hoster. Ha vann ved siden av sengen, det kan hjelpe når du kjenner at en hostekule er på vei. Og noen pastiller. Jeg har vært så sinnsykt dårlig siden onsdag, ble syk lørdag, men altså mye værre de siste dagene. Kreket meg til legevakta i ettermiddag, det viste seg at jeg hadde kraftig bakterie infeksjon i kroppen, ørebetennelse i begge ørene, itillegg til høy feber og hoste, ikke rart jeg har følt meg døden nær. Fikk en hestekur dosering med pensilin ( som legen sa) pluss to typer hostesaft, en til å ta på dagen for å løse opp og en annen sterkere på kvelden for å dempe hoste og gjøre meg slapp, så jeg skal få sove. Så nå blir jeg forhåpentligvis bedre snart:) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg har vært så sinnsykt dårlig siden onsdag, ble syk lørdag, men altså mye værre de siste dagene. Kreket meg til legevakta i ettermiddag, det viste seg at jeg hadde kraftig bakterie infeksjon i kroppen, ørebetennelse i begge ørene, itillegg til høy feber og hoste, ikke rart jeg har følt meg døden nær. Fikk en hestekur dosering med pensilin ( som legen sa) pluss to typer hostesaft, en til å ta på dagen for å løse opp og en annen sterkere på kvelden for å dempe hoste og gjøre meg slapp, så jeg skal få sove. Så nå blir jeg forhåpentligvis bedre snart:) Uff da, ikke rart du var dårlig da nei! Håper kuren virker og du snart er på beina igjen. Så syk er nok ikke jeg, faktisk ganske bra i kveld hvis en ser bort fra hostekulene og snytingen ;-) Håper du snart kommer deg, må pleie deg selv nå. Masse varmt og drikke, kryp under ett pledd på sofaen og se en tanketom film (og kanskje litt godteri som medisin også, funker det og ;-) ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.