laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hva kan jeg gjøre for å gjøre inneklimaet til pusene bedre i sommervarmen? Problemet er : Jeg bor i fjerde, og åpner jeg vinduet helt, da kan pusene godt finne på å ramle ned. Det er høyt!:-o Senior er fet og har dårlig balanse, og kattungen, er nettopp, en vinglete kattunge. Så bare de øverste vinduene kan være på glip.. Bordvifta er jeg jo strent talt nødt til å slå av når jeg ikke er innomhus. (den kan lett veltes o.l..) Det blir jo badstuvarmt i kåken! JEG kan bade og ølle og kjøpe brus og være ute.. Hva med pusene, som i tillegg har sort, tykk pels? Eldsten vil ikke ut på dagtid(???, sær katte), men går gjerne ut en svipp på kvelden. Minsta får vaksinene sine først neste uke og KAN derfor ikke ut før det. Jeg har dårlig sammvittighet for å være ute og kose meg i sommervarmen mens kattene mine ligger inne og har det varmt. Kan jeg gjøre noe mer for dem enn bare å sette ut masse, masse friskt kaldt vann? 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Sikkert ikke så mye å gjør, jeg sliter med det samme-pusene mine er også en smule varm i disse dager,,, Men de overlever nok 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Du kan kjøpe myggnetting og feste det godt på vinduet med tegnestifter eller liknende? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Sikkert ikke så mye å gjør, jeg sliter med det samme-pusene mine er også en smule varm i disse dager,,, Men de overlever nok Det får vi håpe og tro..;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Du kan kjøpe myggnetting og feste det godt på vinduet med tegnestifter eller liknende? Ja? Det var en god ide! Takk! Men er det noe en kan betro en tolvtomla idiot som meg? Det KAN da ikke være så vanskelig....(?) Dette prøver jeg! Kjøper inn til forbedringer i morgen! Takk for glimrende tips!:-) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ja? Det var en god ide! Takk! Men er det noe en kan betro en tolvtomla idiot som meg? Det KAN da ikke være så vanskelig....(?) Dette prøver jeg! Kjøper inn til forbedringer i morgen! Takk for glimrende tips!:-) Er ikke vanskelig nei. Jeg kjøpte mitt på...hm, jysk? Fulgte med borrelås som man fester på vinduskarmen, men bare borrelås holder nok ikke en nysgjerrig katt inne. 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det får vi håpe og tro..;-) Tenkt på det mangen ganger jeg er i syden f.eks de stakars pusekattene som holder ut i den varmen, tynne er de også... Skikkelig kattekvinne jeg hehe... Jeg er bekymra for min eldste katt som ikke er 1.år enda, for hun er blitt gravid.... Stakers barnet mitt... 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det samme problemet har jeg. Jeg har 2 undulater som er løse i kåken. En løsnning hadde muligens vært å putta dem i buret sitt og åpnet vinduene på vidt gap, men stakkars fuglene da, det har jeg ikke hjerte il. Så løsninge har vært å kjøpe myggnetting foran vinduene, så kan vi lufte mer enn 5 cm. Eller så kan vi lufte i det hele tatt, for sambo er hysterisk redd for edderkopper, og vi bor halvveis under bakken. Altså at bakken går opp til vinduene om du skjønner. Men uansett får vi det ikke kaldere ennn 25 grader her inne midt på dagen. I dag var det 26 grader her inne på det varmeste. Det er HOT!! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Er ikke vanskelig nei. Jeg kjøpte mitt på...hm, jysk? Fulgte med borrelås som man fester på vinduskarmen, men bare borrelås holder nok ikke en nysgjerrig katt inne. Det var akkurat sånn jeg kjøpte også. Jeg fint dem på Skeidar. Holder edderkopper ute og undulater inne. Men tror katter hadde kommet seg ut der hvis de gikk inn for det. Ville nok stifta eller noe da ja. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Er ikke vanskelig nei. Jeg kjøpte mitt på...hm, jysk? Fulgte med borrelås som man fester på vinduskarmen, men bare borrelås holder nok ikke en nysgjerrig katt inne. Da prøver jeg jysk..Igjen, takk! Enkelt og rett og slett genialt! :-) Og, nope..Borrelås holder nok neppe eldsten på 12 kg noe sted..;-) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det var akkurat sånn jeg kjøpte også. Jeg fint dem på Skeidar. Holder edderkopper ute og undulater inne. Men tror katter hadde kommet seg ut der hvis de gikk inn for det. Ville nok stifta eller noe da ja. Hehe.. kommet seg ut hvis de gikk inn for det.. *fnise av meg selv* 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Det samme problemet har jeg. Jeg har 2 undulater som er løse i kåken. En løsnning hadde muligens vært å putta dem i buret sitt og åpnet vinduene på vidt gap, men stakkars fuglene da, det har jeg ikke hjerte il. Så løsninge har vært å kjøpe myggnetting foran vinduene, så kan vi lufte mer enn 5 cm. Eller så kan vi lufte i det hele tatt, for sambo er hysterisk redd for edderkopper, og vi bor halvveis under bakken. Altså at bakken går opp til vinduene om du skjønner. Men uansett får vi det ikke kaldere ennn 25 grader her inne midt på dagen. I dag var det 26 grader her inne på det varmeste. Det er HOT!! Ja, her ligger det også og bobler og trykker på trivlige 25 og opp innendørs..:-o Jeg prøver netting jeg, det var jo rett og slett genialt! Nå har vi ikke edderkopper i utrivlig grad,men det er jo et tilleggsgode at vepsen samtidig ikke får komme inn. Takker! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Hehe.. kommet seg ut hvis de gikk inn for det.. *fnise av meg selv* *lol* :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Har ikke lest de andre svarene her, men du kan gjøre som oss, kjøpe en vannkjøler til ca 900 kr på Elkjøp el.lign. steder. Er veldig fornøyd, blir sjøl kjølt ned av en sånn "as we speak". Den ble kjøpt inn idag, mannen min som ofte sover på dagtid (jobber skift) fikk jo ikke sove ellers. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Tenkt på det mangen ganger jeg er i syden f.eks de stakars pusekattene som holder ut i den varmen, tynne er de også... Skikkelig kattekvinne jeg hehe... Jeg er bekymra for min eldste katt som ikke er 1.år enda, for hun er blitt gravid.... Stakers barnet mitt... Kan du ikke kjøpe en annen vifte da, en sånn firkantet boks som ikke så lett velter, og sette den øverst på en høy bokhylle? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Har ikke lest de andre svarene her, men du kan gjøre som oss, kjøpe en vannkjøler til ca 900 kr på Elkjøp el.lign. steder. Er veldig fornøyd, blir sjøl kjølt ned av en sånn "as we speak". Den ble kjøpt inn idag, mannen min som ofte sover på dagtid (jobber skift) fikk jo ikke sove ellers. Huh..Høres smart ut! Men slik en innrettning har jeg aldri hørt om.. Dette må sjekkes ut! Takker! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Kan du ikke kjøpe en annen vifte da, en sånn firkantet boks som ikke så lett velter, og sette den øverst på en høy bokhylle? Regner med at svaret var til meg? :-) Det er uansett heller ingen dårlig ide! Men jeg har stort sett bare sett sånne bordvifter som jeg har, i større og mindre utgaver,eller sånne monstre til taket.. Skal sjekke litt rundt! Takk:-) 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Huh..Høres smart ut! Men slik en innrettning har jeg aldri hørt om.. Dette må sjekkes ut! Takker! :-) Du finner den på elkjop.no : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000-58tshQ1?ProductID=ISzD4QFW_J4AAAEDDZCtBDp4&CatalogCategoryID=fhDD4QFWGBQAAAEDcD2entBR&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=DELONGHI%20EV100 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Kan du ikke kjøpe en annen vifte da, en sånn firkantet boks som ikke så lett velter, og sette den øverst på en høy bokhylle? Vifter har litt effekt, men blåser igrunnen bare luften rundt, kjøler den ikke reelt ned. En luftkjøler av typen som jeg tipset laguna om høyere opp i tråden her kjøler ned luften. En super investering sier jeg, etter bare få timer i hus med den! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Du finner den på elkjop.no : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000-58tshQ1?ProductID=ISzD4QFW_J4AAAEDDZCtBDp4&CatalogCategoryID=fhDD4QFWGBQAAAEDcD2entBR&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=DELONGHI%20EV100 Den så sabla hendig ut! Takker for tipset!:-) Jeg må telle litt på kronene mine, myggnetting og tegnestift er selvsagt rimelige,men den så sabla bra ut da.. *vurderer større innkjøp* :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.