Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Den så sabla hendig ut! Takker for tipset!:-) Jeg må telle litt på kronene mine, myggnetting og tegnestift er selvsagt rimelige,men den så sabla bra ut da.. *vurderer større innkjøp* :-) Myggnetting hjelper lite når det er 35 grader ute og null vind... Denne kjøler virkelig luften ned, ca 8 grader eller så iflg min kjære som har studert vår nye investering litt grundigere enn meg. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Du finner den på elkjop.no : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000-58tshQ1?ProductID=ISzD4QFW_J4AAAEDDZCtBDp4&CatalogCategoryID=fhDD4QFWGBQAAAEDcD2entBR&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=DELONGHI%20EV100 60 watt sto det, kan det være noe effekt i den da? 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 60 watt sto det, kan det være noe effekt i den da? Blåser i alle fall kaldt på meg nå :-) Vann og kjøleelementer (!) gjør vel sitt. Det er altså en vannbeholder i den, og et par medfølgende kjøleelementer - til forveksling lik de vi hadde fra før til kjøleboks - funker bra. Vi har jo bare brukt den i få timer, men den ser ut til å ha bra effekt. Mannen min er svært optimistisk med tanke på å endelig få sove på dagtid når han trenger det, uansett om det er "sydenvarme" ute. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Myggnetting hjelper lite når det er 35 grader ute og null vind... Denne kjøler virkelig luften ned, ca 8 grader eller så iflg min kjære som har studert vår nye investering litt grundigere enn meg. Hvor store rom klarer den å kjøle? 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Blåser i alle fall kaldt på meg nå :-) Vann og kjøleelementer (!) gjør vel sitt. Det er altså en vannbeholder i den, og et par medfølgende kjøleelementer - til forveksling lik de vi hadde fra før til kjøleboks - funker bra. Vi har jo bare brukt den i få timer, men den ser ut til å ha bra effekt. Mannen min er svært optimistisk med tanke på å endelig få sove på dagtid når han trenger det, uansett om det er "sydenvarme" ute. Takk for tips. Denne skal jeg også se nermere på. Jeg har kjøpt inn noen som vi bruker i serverrommene i kommunen, og som sluker strøm. Denne er den minste av dem: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000Ci3BD29d?ProductID=0yfD4QFWyygAAAEDuxOtBDp8&CatalogCategoryID=ruvD4QFWhA0AAAEDeN%2etBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text# 0 Siter
Freya Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Du finner den på elkjop.no : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000-58tshQ1?ProductID=ISzD4QFW_J4AAAEDDZCtBDp4&CatalogCategoryID=fhDD4QFWGBQAAAEDcD2entBR&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=DELONGHI%20EV100 Kjøpte en sånn i dag vi også - etter å ha lest en tråd her på DOL. Kanskje du burde ta kommisjon, Gemini? 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Kjøpte en sånn i dag vi også - etter å ha lest en tråd her på DOL. Kanskje du burde ta kommisjon, Gemini? Hehe - kanskje det... Gleder meg til levelig temperatur på soverommet i alle fall :-) 0 Siter
tiliti Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hehe - kanskje det... Gleder meg til levelig temperatur på soverommet i alle fall :-) Du får komme med rapport i morra :-) Bråker den? 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Du får komme med rapport i morra :-) Bråker den? Når den står på max styrke, så bråker den mindre enn når den gamle gulvvifta vår sto på 2. Og så har den fjernkontroll, og skal visstnok fjerne ubehagelig lukt og statisk elektrisitet (av-ionisering?). Om det funker, så er det fint for oss som har hund. Den medfører en del statisk elektrisitet. Og mannen min røyker dessverre inne :-( Og før jeg får halve DOL på nakken ang. røyking inne, så har vi altså ikke barn... hehe 0 Siter
tiliti Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Når den står på max styrke, så bråker den mindre enn når den gamle gulvvifta vår sto på 2. Og så har den fjernkontroll, og skal visstnok fjerne ubehagelig lukt og statisk elektrisitet (av-ionisering?). Om det funker, så er det fint for oss som har hund. Den medfører en del statisk elektrisitet. Og mannen min røyker dessverre inne :-( Og før jeg får halve DOL på nakken ang. røyking inne, så har vi altså ikke barn... hehe Tenk på hunden da menneske! Hvor er dyrevernerne når vi trenger dem?! :-P 0 Siter
Gemini Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Tenk på hunden da menneske! Hvor er dyrevernerne når vi trenger dem?! :-P Hehe :-) Hunden står ute i en liten hundegård på 2 x 2 meter på solsiden av huset han ;-) Har det så fint så, får en liten skål med vann da, og så lar vi naboens 9-åring gå på luftetur morgen og kveld. Så han har det SÅ bra så ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Det samme problemet har jeg. Jeg har 2 undulater som er løse i kåken. En løsnning hadde muligens vært å putta dem i buret sitt og åpnet vinduene på vidt gap, men stakkars fuglene da, det har jeg ikke hjerte il. Så løsninge har vært å kjøpe myggnetting foran vinduene, så kan vi lufte mer enn 5 cm. Eller så kan vi lufte i det hele tatt, for sambo er hysterisk redd for edderkopper, og vi bor halvveis under bakken. Altså at bakken går opp til vinduene om du skjønner. Men uansett får vi det ikke kaldere ennn 25 grader her inne midt på dagen. I dag var det 26 grader her inne på det varmeste. Det er HOT!! Dere få bygge et sånt svært bur (husker ikke hva det heter) sånn at undulatene kan fly inni det. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Takk for tips. Denne skal jeg også se nermere på. Jeg har kjøpt inn noen som vi bruker i serverrommene i kommunen, og som sluker strøm. Denne er den minste av dem: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000Ci3BD29d?ProductID=0yfD4QFWyygAAAEDuxOtBDp8&CatalogCategoryID=ruvD4QFWhA0AAAEDeN%2etBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text# Jeg leste "soverommet i kommunen", men du hadde skrevet serverrommet, så jeg etterhvert. Du er sikker på at det ikke skulle ha stått soverommet da?...:-) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Hehe :-) Hunden står ute i en liten hundegård på 2 x 2 meter på solsiden av huset han ;-) Har det så fint så, får en liten skål med vann da, og så lar vi naboens 9-åring gå på luftetur morgen og kveld. Så han har det SÅ bra så ;-) Synes jeg hører dyrevernerne komme løpende, spring og gjem deg Gemini... fort!!!!!!! 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg leste "soverommet i kommunen", men du hadde skrevet serverrommet, så jeg etterhvert. Du er sikker på at det ikke skulle ha stått soverommet da?...:-) Jeg er åpen for det meste om det kan bli litt morro av det;) 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Knekk nakken på dem, så er problemet ute av verden.... 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Dere få bygge et sånt svært bur (husker ikke hva det heter) sånn at undulatene kan fly inni det. Sånn volier heter det. Det har vi ikke plass til desverre. Også er det jo litt kos å ha dem på skulderen og på tastaturen og oppi maten og med inn i dusjen da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Sånn volier heter det. Det har vi ikke plass til desverre. Også er det jo litt kos å ha dem på skulderen og på tastaturen og oppi maten og med inn i dusjen da. Hadde en nymfeparakitt jeg som elsket å sitte på skulderen og spise ut av munnen min mens jeg spiste... Hun var riktig søt! Men etter den dagen hun tok mageplask ned i fiskeboller med hvit saus på fatet mitt ble hun stengt inne mens vi spiste... ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.