Motho Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Vi har en gutt på 13 år som har vært svært plaget av gresspollenallergi i flere år.Han har prøvd flere typer medisin(tabletter)uten at de har hjulpet særlig,bl.a.xyzal og aerius,bruker også Livostin øyedråper og nesespray.Er det noe som kan hjelpe han som f.eks kortisonsprøyte eller noe annet?Får man kjøpt pollenfilter til vindu på apotek? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190290-pollenallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sissilina Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hei! Jeg kjenner meg godt igjen med allergiproblemene sønnen din har. Jeg spør meg det samme; HVA HJELPER??? Jeg har prøvd ulike medisiner, bl.a. de du nevner i ditt innlegg, uten at noe har hjulpet. Øya klør like ille, og jeg er så tett og nesa renner konstant. Jeg tok allergisprøyten i mai, også kalt kortisonsprøyta. Hadde store forhåpninger til den, for vet den hjelper på mange. Den hjalp heller ikke på meg... Men sønnen deres kan rådføre seg med legen om sprøyta, for den kan jo hjelpe ham. Nå har jeg kontaktet homeopat, som "siste utvei", så får virkelig håpe det hjelper. Vet det hjelper mange, men behandligstiden er lang,men alt for å fåen GOD sommer neste år uten noen allergiproblemer. Lykke til, håper at dere finner noe som kan hjelpe:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190290-pollenallergi/#findComment-1314772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allergi-mamma Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei. Den eldste datteren vår (snart 7 år) har vært kraftig plaget med gress- og burotpollen i mange år. Da vi bor på gård, med timotei på ALLE kanter, har ikke dette gjort plagene mindre.. Vel, hun har brukt Clarityn hele tiden, samt Livostin nese- og øyedråper. Likevel var nesa potte tett og øynene røde og kløende. I fjor høst var vi i kontakt med spesialist. Han fnøys da han hørte hva hun brukte av medisiner, spesielt av nese og øyedråper. Han rådet oss til å gå over på korison nese-spray. I vår begynte hun på Flutide Nasal, kortison nesespray, og vet du, hun er betydelig mye bedre!! For første sommeren på mange år har vi kunnet være hjemme i sommerferien!!! Har ellers vært nødt til å trekke vekk og mot kysten, for at hun sulle få det bedre. Vi er ennå påpasselige med å ikke lufte på solfylte, varme dager (setter opp døren kun i korte perioder om kvelden). Har kjøpt pollennett til viduene (fåes på apotek og hos byggmakker) og dette hjelper jo på nattesøvnen. Vi henger heller ikke ut klær til tørk i pollensesongen, og dusjer før sengetid. Det anbefales også å skifte putevar ofte. Håper dette var til litt hjelp, selv om du nok vet mye av dette fra før. Det er tungt å være foreldre og glede seg over sommeren når man ser hvor vondt barna har det pga pollenallergi og event. andre allergiplager. Ønsker dere likevel en fortsatt god sommer, og håper dere får nyte resten av den, uten for mye besvær. Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190290-pollenallergi/#findComment-1320344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allergi-mamma Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei. Den eldste datteren vår (snart 7 år) har vært kraftig plaget med gress- og burotpollen i mange år. Da vi bor på gård, med timotei på ALLE kanter, har ikke dette gjort plagene mindre.. Vel, hun har brukt Clarityn hele tiden, samt Livostin nese- og øyedråper. Likevel var nesa potte tett og øynene røde og kløende. I fjor høst var vi i kontakt med spesialist. Han fnøys da han hørte hva hun brukte av medisiner, spesielt av nese og øyedråper. Han rådet oss til å gå over på korison nese-spray. I vår begynte hun på Flutide Nasal, kortison nesespray, og vet du, hun er betydelig mye bedre!! For første sommeren på mange år har vi kunnet være hjemme i sommerferien!!! Har ellers vært nødt til å trekke vekk og mot kysten, for at hun sulle få det bedre. Vi er ennå påpasselige med å ikke lufte på solfylte, varme dager (setter opp døren kun i korte perioder om kvelden). Har kjøpt pollennett til viduene (fåes på apotek og hos byggmakker) og dette hjelper jo på nattesøvnen. Vi henger heller ikke ut klær til tørk i pollensesongen, og dusjer før sengetid. Det anbefales også å skifte putevar ofte. Håper dette var til litt hjelp, selv om du nok vet mye av dette fra før. Det er tungt å være foreldre og glede seg over sommeren når man ser hvor vondt barna har det pga pollenallergi og event. andre allergiplager. Ønsker dere likevel en fortsatt god sommer, og håper dere får nyte resten av den, uten for mye besvær. Beste hilsen fra Det var visst en del trykkleifer i innlegget mitt, men, men.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190290-pollenallergi/#findComment-1320353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Beklager sent svar - ingen internett-tilgang i ferien. Ved alvorlig pollenallergi kan en kortvarig kortisonkur eller en kortisonsprøyte være løsningen. Vanligvis er det nok med en kur eller en sprøyte, noe vi regner som uproblematisk også hos større barn. Det mest effektive foran vinduene for å unngå å få inn pollen er mange lag med gas utenpå hverandre. Jeg tror ikke apotekene fører noen form for pollenfilter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190290-pollenallergi/#findComment-1330958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.