Gjest Ole Hansen Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg kjøpte et dataprodukt med 4 mnd betalingsutsettelse fra en nystartet forretning for akkurat ett år siden. Jeg har sjekket om jeg står oppført med noen gjeld hos Cresco som er det samarbeidsfirmaet til dataforretningen, og det gjør jeg ikke. Det er snakk om et beløp på over 10.000,-, og spørsmålet er hvor lenge firmaet kan kreve inn denne gjelden dersom de oppdager "feilen", om de kan kreve renter av meg, og om jeg som forbruker gjør meg skyldig i å ikke si i fra til forretningen. Noen der ute med god kjennskap til kjøpsloven etc. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Hvis du har skrevet under på en kontrakt til cresco, kan den gjøres gjeldende i 10 år siden det er å betrakte som et gjeldsbrev. om du underveis i de 10 årene bekrefter skriftlig eller ved en betaling at du skylder pengene på noen måte løper det 10 år fra bekreftelsen. Har du ikke skrevet under noen papirer er foreldelsesfristen 3 år. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg orker ikke å bruke tid på lover og paragrafer, men jeg kan med stor grad av sikkerhet si; 1. Det kommer til å bli oppdaget. 2. Du har en økonomisk og ansvarsmessig sett, en jæv... dårlig sak. Konklusjon: Du kommer til å bli rævkjørt på et aller annet tidspunkt, så snakk med finanseringsselskapet med en gang, du. Og moralsk sett, hvorfor i helvete skulle det være greit å ikke betale for en vare du har fått? 0 Siter
Gregga Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 For noen år (ganske mange)siden,kjøpte vi TV på nattåpent. Kaos i butikken var det.. Vi betalte med kort, i en sånn manuell betalingsterminal - sånn maskin du setter kortet i, og drar "en sak" over kortet, vet du. Den ble aldri belastet. Men jeg tror det er ganske stor sannsynlighet for at det ville blitt oppdaget i dag, ja.. 0 Siter
Tonette Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Dette er min erfaring: Jeg kjøpte en vaskemaskin med 3 mnd betalingutsettelse. Jeg fikk ingen regning etter 3 mnd. Etter 4 - 5 mnd fikk jeg purring. Da hadde de plusset på temlig mye. Skyhøye renter og purregebyr. Jeg ble sint og ringte og klaget, siden jeg ikke hadde fått den første regningen. Da sa de at jeg skulle slippe å betale purregebyr, men rentene måtte jeg betale, fordi det var mitt ansvar å gi beskjed om at jeg ikke hadde fått regningen etter 3 mnd. 0 Siter
Gjest Lovdata Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Det lønner seg ikke å kjøpe på kreditt.. Har aldri gjort det.. Hvis du vil vite mer om kjøpslov, kan du gå inn på http//www.lovdata.no Kanskje du finner kjøpsloven der... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.