Gå til innhold

Fastrente i Lånekassen

Anbefalte innlegg

Gjest winniebie
Skrevet

Har noen peiling på om nå er et lurt tidspunkt å få fastrente på nedbetalingen i Lånekassen?

skorpionfisken
Skrevet

Har ikke peiling egentlig.

Men jeg har BESTEMT meg for at jeg ALDRI skal ha fastrente på noe som helst.

Statistikken viser at selv om renta går over fastrenta man har bundet seg på, så skal den ligge der lenge for at det skal lønne seg å ha fastrente. Man betaler ofte mer enn flytende rente en periode for å dekke opp for framtidig renteøkning.

Hvis man vil innfri et fastrentelån som har "for høy" rente må man betale seg ut av kontrakten. Det har de fått svi for de som nå sitter med høye fastrenter fordi de hørte på ekspertene tidligere.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har ikke peiling egentlig.

Men jeg har BESTEMT meg for at jeg ALDRI skal ha fastrente på noe som helst.

Statistikken viser at selv om renta går over fastrenta man har bundet seg på, så skal den ligge der lenge for at det skal lønne seg å ha fastrente. Man betaler ofte mer enn flytende rente en periode for å dekke opp for framtidig renteøkning.

Hvis man vil innfri et fastrentelån som har "for høy" rente må man betale seg ut av kontrakten. Det har de fått svi for de som nå sitter med høye fastrenter fordi de hørte på ekspertene tidligere.

Da jeg hadde fastrente på studielånet mitt første gang tilbudet kom, så lønte det seg faktisk i hele perioden jeg hadde det. Nå ser det jo ut til at renta ikke går opp med så stor fart at jeg vil tro det lønner seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...