Gå til innhold

nummenhet i venstre lillefinger og ringfinger

Anbefalte innlegg

jeg har i 4 dager hat en nummenhet særlig i venstre lillefinger og til dels også ringfingeren. Venstre hånd har også fått mindre styrke enn vanlig.

denne nummenheten ligner på den nummenheten man kan få når man f.eks hat ligget på sin egen hånd. Problemet er at det ikke vil gå bort. Jeg har værken overanstrengt den eller slått den på noe vis.

Det virker som blodommløpet er dårlig.

håper noen kan svare meg på hva dette er og hva det kommer av

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har i blant vært plaget med akkurat det samme, til meg har det vart opptil en uke og vel så det. I de samme periodene har jeg vært veldig stiv og støl i nakken, så jeg har lest og ressonnert meg fram til at det kan være en nerve som ligger i klem i øvre del av ryggen.

Gjest MrPimmel

En nerve styrer lillefingeren, og halve ringfingeren merkelig nok. Denne nerven kommer ut mellom to hvirvler i nakken og går ned gjennom armen. Kommer den f eks i klem, blir det nummenhet i de to fingrene. Det er en sak for en nevrolog, men mange har det problemet, uten at det er noe å gjøre med. En stiv og anstrengt nakke kan forårsake det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...