tussetrollet Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Har tatt over barndomshjemmet mitt nå (bygd på slutten av 80-tallet). Vi har tenkt å pusse opp huset, skifte vindu og dører. Vi har sett litt på vindu fra Nordan, ferdig malte hvite vinduer. Ville du valgt innadslående el. utadslående vindu? hva er mest praktisk? Det er furudører inne som vi skal lakke på nytt (vil ikke ha hvite dører), så vi tenkte å ha lister i samme dur. Har sett folk som har hvite vinduer inne, men har furukarmer (el. annen tresort.) Så husfarge... Har noen linker til sider på nettet hvor vi kan prøve forskjellige farger på hus? hadde linker før, men finner de ikke.. Huset er en lys brun/litt oransje i, med grønne vinduer. huset ligger opp mot skog, og begge naboene har røde hus, så det er ikke så aktuelt. Har noen tips til en fin brunfarge, ikke så alt for mørk? andre farger som hadde vært fint?? hva med karmer, farge?? takker for tips.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Når det gjelder utslående eller innslående vinduer må det sees i forhold til flere ting - er de utslående mulige å vaske fra innsiden? Skal du ha ting stående i vinduskarmen er det meget upraktisk med vinduer som slår inn i nerkant! Skal vinduene være delt på midten vertikalt? Da er det jo ikke noe problem å vaske dem selv om de går utover og jeg ville valgt det. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Er det lov å spørre hvor gammel du er? Barndomshjem bygd på slutten av 80 tallet? og Nå er vi i 2005... Du må være ung huseier kan jeg konkludere med... ?? 0 Siter
tussetrollet Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Er det lov å spørre hvor gammel du er? Barndomshjem bygd på slutten av 80 tallet? og Nå er vi i 2005... Du må være ung huseier kan jeg konkludere med... ?? jeg er 25 år... ser på huset som mitt barndomshjem, bodde i leilighet til jeg flyttet hit i 87/88... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.