Gå til innhold

Rengjøringshjelp

Anbefalte innlegg

Gjest lei av å vaske
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å få noen hjem til å vaske leiligheten hverannen uke, men hjelp hva gjør jeg????????

Tenkte meg en voksen dame som har erfaring og jeg ikke trenger å lære opp. Kan jeg henge opp en lapp i butikken og skrive slike kriterier

Skrevet

Klart du kan henge opp en lapp på butikken. Det er alltid lettest å få tak i folk som bor i nærmiljø og ikke har lang reisevei.

Av erfaring vil jeg anbefale noen mellom 20-30. Voksne damer er helt håpløse og vil bare gjøre ting på sin egen måte. De yngre trenger ikke opplæring hvis de sjøl har familie. Og så hører de oftest på det du sier.

Gjest lei av å vaske
Skrevet

Klart du kan henge opp en lapp på butikken. Det er alltid lettest å få tak i folk som bor i nærmiljø og ikke har lang reisevei.

Av erfaring vil jeg anbefale noen mellom 20-30. Voksne damer er helt håpløse og vil bare gjøre ting på sin egen måte. De yngre trenger ikke opplæring hvis de sjøl har familie. Og så hører de oftest på det du sier.

Du har sikkert rett i dette med damer mellom 20 og 30. Takk for tipset. Så du mener at det går an å henge opp lapp i butikken at jeg ønsker dame i den aldersgruppen?

Gjest Tips og forslag
Skrevet

Det er mange måter å få tak i en rengjøringshjelp på..

Enten kan du henge opp en lapp i butikken eller sette inn en annonse i avisa, nettet osv...

Eller kan du forhøre deg med noen av jobbkollegaene eller bekjente om dem kjenner noen som kan vaske hos deg...

Du kan jo også finne ut om du har noen unge jenter / damer i din egen familie som kunne tenke seg å tjene litt penger ved å vaske hjemme hos deg..

Skrevet

Du har sikkert rett i dette med damer mellom 20 og 30. Takk for tipset. Så du mener at det går an å henge opp lapp i butikken at jeg ønsker dame i den aldersgruppen?

Du behøver jo ikke skrive noen aldersgrense men se hva som dukker opp. Du merker fort om det er noen du liker eller ikke.

Men hold deg langt unna de over 40 år, jeg har hatt et par her og de var helt umulige.

Gjest nå er jeg blakk!
Skrevet

Du behøver jo ikke skrive noen aldersgrense men se hva som dukker opp. Du merker fort om det er noen du liker eller ikke.

Men hold deg langt unna de over 40 år, jeg har hatt et par her og de var helt umulige.

Jeg vil anbefale at du også sier på forhånd hvor mye du forventer at vedkommende skal vaske i løpet av en bestemt tid.

Jeg pleier vaske hele min 2-roms leilighet på to timer. Hadde en vaskehjelp her forrige uke som brukte 6 timer!!! Ble kjempedyrt!! Problemet var at hun var så pirkete på detaljer at hun ikke klarte å se hva som var viktigst å få unna. Jeg trengte først og fremst at hun tok gulvene, og i tillegg det hun rakk. Men oppdaget stadig at hun sto og skrubbet i vei på bittesmå flekker på lite viktige ting (feks et stekebrett hun fant nederst i komfyren, noen gamle blomsterpotter jeg hadde bedt henne "skylle" osv).

Jeg begynte å få bange anelser da hun brukte halvannen time bare på badet, men det hjalp liksom ikke at jeg sa fra heller...

Skrevet

Du bør vel ikke søke etter dame heller, det er diskriminering...

Skrevet

Jeg vil anbefale at du også sier på forhånd hvor mye du forventer at vedkommende skal vaske i løpet av en bestemt tid.

Jeg pleier vaske hele min 2-roms leilighet på to timer. Hadde en vaskehjelp her forrige uke som brukte 6 timer!!! Ble kjempedyrt!! Problemet var at hun var så pirkete på detaljer at hun ikke klarte å se hva som var viktigst å få unna. Jeg trengte først og fremst at hun tok gulvene, og i tillegg det hun rakk. Men oppdaget stadig at hun sto og skrubbet i vei på bittesmå flekker på lite viktige ting (feks et stekebrett hun fant nederst i komfyren, noen gamle blomsterpotter jeg hadde bedt henne "skylle" osv).

Jeg begynte å få bange anelser da hun brukte halvannen time bare på badet, men det hjalp liksom ikke at jeg sa fra heller...

Jeg hadde det slik når jeg hadde hjemmehjelp jeg. De brukte 2 timer på å vaske gulver som var vasket for tre dager siden + tømming av oppvaskmaskinen :o) Så etter en mnd fikk jeg en regning på nesten 1000 kr. Og jeg har en lettvasket leilighet på 87 kvm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...