Gjest bekymra for gubben Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Noen som kan svare meg på det? Vet ikke om det er jeg som er hysterisk eller om jeg virkelig er redd med god grunn. Sambo har hatt bronkitt nylig og er fortsatt ikke helt frisk. Han hoster fortsatt, og det er jo greit nok. Forrige helg begynte han å hoste mens han sov, og hostingen gikk over i hyperventilering. Han fikk ikke luft og gikk rundt i huset mens det kom "hyperventilerende" lyder fra ham. Jeg ventet bare på at han skulle dette i gulvet. Til slutt kom det masse slim ut av munnen hans og han fikk tilbake pusten og fikk roet seg ned. Jeg var så redd at jeg brakk meg og jeg ble helt svimmel. Skikkelig dramatikk i heimen.. Dette skjedde på nytt i går morges. Jeg hadde fått beskjed om å dunke ham i ryggen hvis det skjedde igjen og jeg dundret i vei det jeg kunne mens jeg var livredd. Det hjalp visst for det gikk fortere over enn sist. Han gikk endelig til legen i går. Etter å ha blitt undersøkt viste det seg at han har en god del slim i brystet. Det som skjer er at det tykner og setter seg fast i luftrøret. For å unngå dette tar han medisiner som skal løsne opp slimet og han fikk beskjed om å drikke minst 4 liter vann om dagen for å holde slimet flytende. Disse to opplevelsene var så skremmende at jeg er redd for å legge meg for tiden. Har panikk for at det skal skje igjen. Altså; KAN man dø av å måtte gispe etter luft på denne måten eller får man den alltid tilbake på et vis??! Noen som har hørt om noe lignende før? Er panikken min berettíget?? 0 Siter
Gjest sofies verden Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Oftest vil en hoste slik når en har noe som irriterer luftveiene, i dette tilfelle bronkiene. Infeksjon kan forårsake slike hosteanfall som du forteller om, jeg har også opplevd det du forteller om her. Jeg gikk med hoste i 3-4 måneder, legene fant ikke ut hva det var, så det er nok ikke det samme som din mann har. Men jeg fikk hosteanfall som endte med at luftveiene snørte seg sammen, til slutt var det som om jeg måtte suge luft gjennom et sugerør. Det _var_ veldig skummelt mens det holdt på, spesielt når jeg våknet på natten med en slik hoste, våknet rett og slett av å ikke få puste... men det gikk over av seg selv, og jeg fikk puste etterhvert. Det er visst viktig å forsøke å slappe av, ikke stresse. Jeg har enda ikke hørt om noen som ikke har overlevd en hostekule.... Men bra at dere tok kontakt med legen. Ønsker han god bedring. 0 Siter
Gjest bekymra for gubben Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Oftest vil en hoste slik når en har noe som irriterer luftveiene, i dette tilfelle bronkiene. Infeksjon kan forårsake slike hosteanfall som du forteller om, jeg har også opplevd det du forteller om her. Jeg gikk med hoste i 3-4 måneder, legene fant ikke ut hva det var, så det er nok ikke det samme som din mann har. Men jeg fikk hosteanfall som endte med at luftveiene snørte seg sammen, til slutt var det som om jeg måtte suge luft gjennom et sugerør. Det _var_ veldig skummelt mens det holdt på, spesielt når jeg våknet på natten med en slik hoste, våknet rett og slett av å ikke få puste... men det gikk over av seg selv, og jeg fikk puste etterhvert. Det er visst viktig å forsøke å slappe av, ikke stresse. Jeg har enda ikke hørt om noen som ikke har overlevd en hostekule.... Men bra at dere tok kontakt med legen. Ønsker han god bedring. Tusen takk for beroligende ord. Klem 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.