Gjest Timari Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 jeg er en blond jente og jeg opplever ofte ubehagelig oppmerksomhet fra noen av våre nye landsmenn. Jeg opplever at de kan le og peke av meg, peke på brystene mine. Komme rett bort til meg og spørre om jeg har kjæreste eller om jeg vil være med dem hjem. De er ofte svært pågående og kan spørre rett ut om jeg vil være venn med dem. Jeg prøver å være høflig, men det virker ikke om om de skjønner at jeg ikke er interessert i dem. i dag kom en indier eller pakistaner på ca 50 år bort til meg og spurte om jeg hadde kjæreste. Jeg spurte hvorfor i all verden han lurte på det, og han sa at han var på jakt etter kvinner. Og hvor kunne han finne dem? og jeg kunne jo være hans venn. Jeg ble rimelig sur og sa at det her fungerer ikke i Norge. Du finner ikke kvinner eller venner på den måten her!! Lurte i ettertid på om jeg skulle si at han kunne finne venner på t-bane fem mot Storo, for han virket helt seriøst når han spurte om det. Man snakker så mye om rasisme i norge, at utlendingene blir diskriminert. Men jeg vil også si at dette er en form for rasisme. Jeg kler meg ikke spesielt utfordrende. Går som regel med topp og shorts. Men jeg opplever ubehagelig gloing og slengbemerkninger om kroppen min, noe jeg aldri får fra etnisk norske. En veninne av meg som også er blond opplever det samme Må jeg dekke meg helt til for å unngå å få intime spørsmål, frierier eller kommentarer om kroppen min? Har jeg ikke rett til å gå kledd slik jeg gjør uten å oppleve dette? 0 Siter
Gjest nøff nøff Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Nå ble jeg skremt, det kan ha vært min indiske kjæreste som spurte deg. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 hmm, hvor er det du beveger deg? Jeg går også lettkledd i varmen, ingen sier noe til meg:-( 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 hmm, hvor er det du beveger deg? Jeg går også lettkledd i varmen, ingen sier noe til meg:-( Ikke til meg heller, og jeg er en Frue........... 0 Siter
bb71 Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Uff da, det var leit. Jeg er jammen glad det ikke er meg de løper etter... 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 hmm, hvor er det du beveger deg? Jeg går også lettkledd i varmen, ingen sier noe til meg:-( i dag beveget jeg meg inn mot østkanten. Glad jeg bor på vestkanten og slipper frierimaset der. Hjelper det å farge håret mon tro? og å skaffe meg brune kontaktlinser? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Synd for deg. Men innlegget ditt fungerer nok som bensin for folk som allerede har fordommer mot mennesker som ikke kan skilte av å være etterkommere av Harald Hårfagre. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Synd for deg. Men innlegget ditt fungerer nok som bensin for folk som allerede har fordommer mot mennesker som ikke kan skilte av å være etterkommere av Harald Hårfagre. De får tolke det slik de vil. Jeg har på ingen måte sagt at alle våre nye landsmenn oppfører seg slik, men at noen gjør det og at det er kraftig provoserende. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 i dag beveget jeg meg inn mot østkanten. Glad jeg bor på vestkanten og slipper frierimaset der. Hjelper det å farge håret mon tro? og å skaffe meg brune kontaktlinser? Jeg kan komme og geleide deg gjennom strøket;) jeg ser rimelig fæl ut. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg kan komme og geleide deg gjennom strøket;) jeg ser rimelig fæl ut. ja jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en body guard som kan skremme dem litt. Hvis du ser fæl nok ut så kan jeg tilby deg jobben. Prisen kan vi sikkert bli enige om etterhvert... 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 ja jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en body guard som kan skremme dem litt. Hvis du ser fæl nok ut så kan jeg tilby deg jobben. Prisen kan vi sikkert bli enige om etterhvert... Det klarer seg lenge med tre solide måltider om dagen. Jeg eter som en hest. 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 i dag beveget jeg meg inn mot østkanten. Glad jeg bor på vestkanten og slipper frierimaset der. Hjelper det å farge håret mon tro? og å skaffe meg brune kontaktlinser? Så synd at det er ingen friere på vestkanten.....enda en grunn til at jeg ikke flytter dit.......... Mener du dette seriøst eller benytte du anledningen til å provosere etter det som har skjedd. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Eneste løsning jeg kan tenke meg som vil fungere: Få tak i et par store falske arr e.l. (gjerne slike man bruker på teater) og klistre dem på godt synlige steder i ansiktet. Det vil definitivt roe ned hormonene hos en del av grabukkene. Ellers vil jeg vel påstå at når 2. og 3. generasjons innvandrere ennå ikke har fått med seg en del av de vanlige kodeksene for sosial oppførsel og folkeskikk i Norge, så sier det mye om at vi har en totalt feilslått integreringspolitikk her i landet. Forøvrig: Takk for sist. Og vær trygg på at jeg er sjåfør også videre fremover - ihvertfall inntil jakkesesongen starter igjen. Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Eneste løsning jeg kan tenke meg som vil fungere: Få tak i et par store falske arr e.l. (gjerne slike man bruker på teater) og klistre dem på godt synlige steder i ansiktet. Det vil definitivt roe ned hormonene hos en del av grabukkene. Ellers vil jeg vel påstå at når 2. og 3. generasjons innvandrere ennå ikke har fått med seg en del av de vanlige kodeksene for sosial oppførsel og folkeskikk i Norge, så sier det mye om at vi har en totalt feilslått integreringspolitikk her i landet. Forøvrig: Takk for sist. Og vær trygg på at jeg er sjåfør også videre fremover - ihvertfall inntil jakkesesongen starter igjen. Vennlig hilsen Takker så mye Hawkwind:) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Så synd at det er ingen friere på vestkanten.....enda en grunn til at jeg ikke flytter dit.......... Mener du dette seriøst eller benytte du anledningen til å provosere etter det som har skjedd. Hvis man ikke kan kritiserere noen med utenlandsk opphav uten å bli beskyldt for å være rasist eller å ville provosere, ja da synes det er svært urovekkende. Dette handler ikke om et bestemt folkeslag, feks muslimer, men om noen som har klart overgangen til det norske samfunn svært dårlig. 0 Siter
MsSophie Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 i dag beveget jeg meg inn mot østkanten. Glad jeg bor på vestkanten og slipper frierimaset der. Hjelper det å farge håret mon tro? og å skaffe meg brune kontaktlinser? Nei det hjelper ingen ting. Har du langt svart hår, brune øyne og ser en smule orientalsk ut, så kan jeg love deg samme forespørsler fra etniske norske menn. I tillegg spør de gjerne om du har f***a på skeive/skrå, at de har hørt asiatiske damer er trange og om du da kan bevise det, og siden de antar at alle asiatiske damer i Norge er importert til landet ene og alene for deres forlystelse, så spør de gjerne også om hvor mye du tar for et knull. Og nei, du behøver ikke se verken spesielt billig ut eller gå spesielt utfordrende kledd...., som du sikkert forstår - en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge. 0 Siter
favn Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Hvis man ikke kan kritiserere noen med utenlandsk opphav uten å bli beskyldt for å være rasist eller å ville provosere, ja da synes det er svært urovekkende. Dette handler ikke om et bestemt folkeslag, feks muslimer, men om noen som har klart overgangen til det norske samfunn svært dårlig. En presisering: Musilimer er da ikke et folkeslag, men mennesker med en bestemt trosoppfatning. 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Får bare spørsmål fra byens løse fugler som er klin norske jeg. Og det er alltid meg de snakker til når jeg går sammen med andre. Ta det som et komplimet, det gjør jeg. Ikke det at det er så fristende å bli med en som har drukket hver dag de siste 10 åra og ikke dusja siden jul, men litt hyggelig er det da. 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Hvis man ikke kan kritiserere noen med utenlandsk opphav uten å bli beskyldt for å være rasist eller å ville provosere, ja da synes det er svært urovekkende. Dette handler ikke om et bestemt folkeslag, feks muslimer, men om noen som har klart overgangen til det norske samfunn svært dårlig. Det er jeg ikke enig med deg i. Dette handler om mannfolk som oppfører deg på en måte du ikke liker. Det er du som trekker konklusjonene over til hudfarge, andre kommer med sine erfaringer som går på lys hud eller alkoholikere. Jeg synes det er svært urovekkende når dette blir trukket frem som dårlig integreringspolitikk osv. Det klinger i mine øre som faresignal. Når du i tillegg bruker anledningen til å fortelle oss hvor mye mere dannete de er på vestkanten så oser det fordommer lange veier. 0 Siter
Gjest og vi er kvinner Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Jeg er ikke blond, ikke slank og ikke ung. Jeg er skilt og har vært det i noen år. Jeg har opplevd litt av hvert i denne retningen, men det går på mannfolk ikke utlendinge. Det kan mer enn godt hende at det er forskjell på kvinnetyper som tiltrekker forskjellige grupper menn. Jeg har hatt kjærester de siste årene som er av "utenlandsk opprinnelse", "utlendinge", "etniske nordmenn" og "europeisk avstamning". Begrepene er ikke lette å forholde seg til, men de har vært menn alle sammen i hvert fall. Når en kvinne blir skilt midt i livet etter langt ekteskap så forandres alt rundt. Plutselig ble lille, uformelige jeg trussel for gifte kvinner rundt, jeg ble interessant for menn og de kan være gifte, ugifte, norske, ikke-norske, unge, eldre eller hva du nå vil. Unge menn viser stor interesse, gifte menn viser også interesse. Plutselig ble jeg et annerledes kjønnsobjekt. Jeg har opplevd at en mann som jeg hadde såvidt flørtet med en kveld, og sikkert sagt noe som fikk han på tanken, ringte meg hjem og spurte om han kunne komme hjem til meg og om vi skulle kose litt. Jeg ble ganske paff, men greide å svare at det ikke var aktuelt. Etterpå har jeg fått meg mang en god latter av dette. Han var så norsk at jeg ser han for meg i bunad med nisselua og knesokker. Jeg har også vært bort i en afrikaner som stoppet meg på gata og fortalte meg hvor fantastisk jeg var. Jeg likte mannen og snakket en del med ham. Han var ganske kjapp å finne ut at Gud hadde sendt meg til å gifte seg med ham. Jeg og Gud ble dypt uenige der, men mannen var høyt utdannet og meget sjarmerende. En tankevekker at han hadde ikke blitt kjent med noen nordmenn i løpet av den tre års perioden han hadde vært her og snakket derfor ikke norsk i det hele tatt. Til gjengjeld snakket han flytende engelsk. Det siste jeg opplevde var en god venn, som er gift, som ringte meg for ca. to dager siden for å invitere meg med til Sverige i neste uke. Han skulle på et møte eller kurs og overnatte på et hotell og jeg kunne være med ham på hotellet. Vi er fortrolige venner,men jeg kjenner ikke hans kone. Jeg kommer ikke til å dra for jeg vet godt hva ligger i invitasjonen. Jeg har ikke med vilje gitt han grunn til å tro at jeg hadde lyst å dele dobbelseng med ham på et hotell. Jeg har blitt fridd til av en marokkaner, nigerianer og amerikaner i denne perioden jeg har vært skilt. Ingen nordmenn av etnisk norsk opprinnelse har bedt meg gifte meg med dem, de går rett på sak og spør om de kan ligge med meg. I stort sett alle tilfeller har jeg hatt det moro og vært glad for det jeg opplever i motsetning til mange i min situasjon som sitte hjemme og venter på prinsen. Jeg har ikke tatt det negativt at menn synes jeg er attraktiv. Ja det er forskjell på folkegrupper, men som min gamle bestemor sa om min onkel "han er jo bare mann", de er MENN alle sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.