Gjest Timari Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Det er jeg ikke enig med deg i. Dette handler om mannfolk som oppfører deg på en måte du ikke liker. Det er du som trekker konklusjonene over til hudfarge, andre kommer med sine erfaringer som går på lys hud eller alkoholikere. Jeg synes det er svært urovekkende når dette blir trukket frem som dårlig integreringspolitikk osv. Det klinger i mine øre som faresignal. Når du i tillegg bruker anledningen til å fortelle oss hvor mye mere dannete de er på vestkanten så oser det fordommer lange veier. Hvor har jeg snakket om hudfarge her? Det jeg snakker om er nye landsmenn, og de kan gjerne være spanjoler og da gir det ingen mening å snakke om hudfarge Jo på dette området her så har jeg faktisk fordommer. Jeg har opplevd alt for mange kommentarer fra utenlandske om kroppen min når jeg har vært på østkanten. At jeg aldri eller sjelden opplever den slag problemer på vestkanten tyder enten på at de har en annen dannelse her, eller at de fleste bor på østkanten. Om noen skulle tro at jeg er rasist av dette så får de heller mene det. Jeg har ikke sagt at alle utlendinger jeg har møtt har oppført seg som drittsekker, men at noen gjør det. Og selvfølgelig gjør det noe med mine egne holdninger. Jeg blir langt mer skeptisk til dem. Det er selvfølgelig synd for de som oppfører seg ok 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Hvor har jeg snakket om hudfarge her? Det jeg snakker om er nye landsmenn, og de kan gjerne være spanjoler og da gir det ingen mening å snakke om hudfarge Jo på dette området her så har jeg faktisk fordommer. Jeg har opplevd alt for mange kommentarer fra utenlandske om kroppen min når jeg har vært på østkanten. At jeg aldri eller sjelden opplever den slag problemer på vestkanten tyder enten på at de har en annen dannelse her, eller at de fleste bor på østkanten. Om noen skulle tro at jeg er rasist av dette så får de heller mene det. Jeg har ikke sagt at alle utlendinger jeg har møtt har oppført seg som drittsekker, men at noen gjør det. Og selvfølgelig gjør det noe med mine egne holdninger. Jeg blir langt mer skeptisk til dem. Det er selvfølgelig synd for de som oppfører seg ok Jeg har ikke brukt ordet rasist, jeg sa bare at det oser fordommer av innleggene dine. Les hva de andre har skrevet og du ser at mange har opplevd et eller annet. Jeg kjenner historier som hun med asiatisk utseende skriver. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Jeg har ikke brukt ordet rasist, jeg sa bare at det oser fordommer av innleggene dine. Les hva de andre har skrevet og du ser at mange har opplevd et eller annet. Jeg kjenner historier som hun med asiatisk utseende skriver. jeg tviler ikke på at nordmenn kan være svært rasistiske mot andre, men jeg ønsket å fokusere på at rasisme også kan oppfattes andre veien. Det idelle er vel at man skal være helt fordomsfri, men jeg lurer på hvem som egentlig er det? Eller hvem som tør å si at de ikke er det? 0 Siter
muriel Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Det klarer seg lenge med tre solide måltider om dagen. Jeg eter som en hest. Det gjør jeg også, men ligner fremdeles mer på ei lita trulte enn på en skummel grizzly. Det beste jeg får til, er å se litt småmuggen ut :-/ 0 Siter
Gjest Barbara St. Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 jeg tviler ikke på at nordmenn kan være svært rasistiske mot andre, men jeg ønsket å fokusere på at rasisme også kan oppfattes andre veien. Det idelle er vel at man skal være helt fordomsfri, men jeg lurer på hvem som egentlig er det? Eller hvem som tør å si at de ikke er det? Så langt har jeg aldri hørt om et individ som er fordomsfritt, har du? Jeg ser ikke grunn til å fokuser på opprinnelse når dette er et problem som kvinner verden over opplever i forhold til menn. Mange opplever dette også som en positiv oppmerksomhet. Hvorfor ønsker du å sette fokus på at du "blir så provosert over utlendinger"? Inkluderer du svensker? Hva med englendinge eller amerikaner? Eller går det på hudfarge når du bruker begreget utlending? Blir du kanskje provosert over en afro-amerikaner og en arabisk-englending, men ikke over en anglo-amerikaner og en native englending? Jeg må si at jeg er lei alle som kommenterer kroppen min på en måte jeg ikke liker, og det er mange som kommenterer om du er for slank, for tynn osv. Vi vil helst få lov å ha vår egen kropp i fred. Da kan jeg begynne å snakke om hvor "provosert jeg blir over damene på Grete Roede kurs". Du må regne med reaksjoner når du trekker slikt frem dagen etter tragediene i London. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Det gjør jeg også, men ligner fremdeles mer på ei lita trulte enn på en skummel grizzly. Det beste jeg får til, er å se litt småmuggen ut :-/ Grizzly? Var dette et hint? 0 Siter
muriel Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Grizzly? Var dette et hint? Du kan tolke det akkurat som du vil ) 0 Siter
snø Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Nei det hjelper ingen ting. Har du langt svart hår, brune øyne og ser en smule orientalsk ut, så kan jeg love deg samme forespørsler fra etniske norske menn. I tillegg spør de gjerne om du har f***a på skeive/skrå, at de har hørt asiatiske damer er trange og om du da kan bevise det, og siden de antar at alle asiatiske damer i Norge er importert til landet ene og alene for deres forlystelse, så spør de gjerne også om hvor mye du tar for et knull. Og nei, du behøver ikke se verken spesielt billig ut eller gå spesielt utfordrende kledd...., som du sikkert forstår - en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge. ...og det du skriver er det ingen som vil kommentere ser jeg... Det sier jo sitt, eller hur, MsSophie? En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge, det har du rett i! Men jeg mistenker at en del av de som er enige i at mørkhudede menn er plagsomme, samtidig har de samme holdningene til damer med annen hudfarge, som de mennene du beskriver i innlegget ditt, dessverre. Jeg skal i alle fall forsøke og lære opp datteren min til å ha baller nok til å møte slike fordommer. Har du noen tips til hvordan...? God sommer, MsSophie :-) Beste hilsen fra 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Nei det hjelper ingen ting. Har du langt svart hår, brune øyne og ser en smule orientalsk ut, så kan jeg love deg samme forespørsler fra etniske norske menn. I tillegg spør de gjerne om du har f***a på skeive/skrå, at de har hørt asiatiske damer er trange og om du da kan bevise det, og siden de antar at alle asiatiske damer i Norge er importert til landet ene og alene for deres forlystelse, så spør de gjerne også om hvor mye du tar for et knull. Og nei, du behøver ikke se verken spesielt billig ut eller gå spesielt utfordrende kledd...., som du sikkert forstår - en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge. Akkurat som om du synes det er så kjipt med sånne forespørsler. Synd ikke damer er like desperate. Jeg ser fram til den dagen hvor dame etter dame tilbyr meg cash for kølla mi. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Du kan tolke det akkurat som du vil ) Pøh, jeg er gutt: http://avforum.no/forum/image.php?u=4665&dateline=2005 0 Siter
Freya Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Pøh, jeg er gutt: http://avforum.no/forum/image.php?u=4665&dateline=2005 Var da ikke så lett å se hvilket kjønn den der var... Men søt, det var'n! 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Var da ikke så lett å se hvilket kjønn den der var... Men søt, det var'n! Meg for noen somrer siden:-/ 0 Siter
muriel Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Pøh, jeg er gutt: http://avforum.no/forum/image.php?u=4665&dateline=2005 Du var ikke så voldsomt skummel der da, så sånn sett kan vi jo trygt si at du har kommet deg betraktelig ;-) 0 Siter
MsSophie Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Akkurat som om du synes det er så kjipt med sånne forespørsler. Synd ikke damer er like desperate. Jeg ser fram til den dagen hvor dame etter dame tilbyr meg cash for kølla mi. Sussebass....jeg kan godt avstå fra både spørsmål om utseende og tranghet vedr.mitt underliv..., og all den tid jeg er godt akklimatisert så er jeg nok like "billig" som de fleste andre norske kvinner - med andre ord så tar jeg ikke betalt...:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Sussebass....jeg kan godt avstå fra både spørsmål om utseende og tranghet vedr.mitt underliv..., og all den tid jeg er godt akklimatisert så er jeg nok like "billig" som de fleste andre norske kvinner - med andre ord så tar jeg ikke betalt...:-) "Sussebass....jeg kan godt avstå fra både spørsmål om utseende og tranghet vedr.mitt underliv" Da skal jeg ta et hint og slutte å mase om underlivet ditt! 0 Siter
MsSophie Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 ...og det du skriver er det ingen som vil kommentere ser jeg... Det sier jo sitt, eller hur, MsSophie? En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge, det har du rett i! Men jeg mistenker at en del av de som er enige i at mørkhudede menn er plagsomme, samtidig har de samme holdningene til damer med annen hudfarge, som de mennene du beskriver i innlegget ditt, dessverre. Jeg skal i alle fall forsøke og lære opp datteren min til å ha baller nok til å møte slike fordommer. Har du noen tips til hvordan...? God sommer, MsSophie :-) Beste hilsen fra ....har igrunn ingen annen oppskrift enn at det er bare å prøve heve seg høyt over slike kommentarer og som du sier, ha baller nok til ikke å la det såre deg...! Ikke alltid like enkelt - så det er bare å pøse på med alt som kan gi barna deres tonnevis med selvtillit:-) God sommer til deg og dine! 0 Siter
MsSophie Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 "Sussebass....jeg kan godt avstå fra både spørsmål om utseende og tranghet vedr.mitt underliv" Da skal jeg ta et hint og slutte å mase om underlivet ditt! Æsj, og så nå som jeg er nybarbert da.....*sukk*'':-D 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Æsj, og så nå som jeg er nybarbert da.....*sukk*'':-D Oh yeah baby! 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Du var ikke så voldsomt skummel der da, så sånn sett kan vi jo trygt si at du har kommet deg betraktelig ;-) Sant nok:-) men jeg er, og ser like snill ut, det sier i hvert fall kona. 0 Siter
muriel Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Sant nok:-) men jeg er, og ser like snill ut, det sier i hvert fall kona. Joda, jeg stoler på det - koner pleier å vite sånt. By the way: Begge ekskonene til min avlagte sier at han er en skikkelig jævel ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.