Gjest er temmelig nybegynner Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Og vil laste ned musikk på den til vi drar på ferie i morgen. Jeg leser bruksanvisningen men den er elendig. NOen som kan hjelpe? Hvordan går man fram, skritt for skritt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Det finnes ørten ulike typer mp3-spillere der ute, så det er umulig å svare noe sikkert på spørsmålet ditt. Men felles for mange er at du kobler dem til PC-en, får opp mp3-spilleren som en egen mappe inne på "Min Datamaskin", og så kopierer du enkelt og greit musikk over fra din musikkmappe til mappen for spilleren. Jeg tror det skal være idiotsikkert. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Det finnes ørten ulike typer mp3-spillere der ute, så det er umulig å svare noe sikkert på spørsmålet ditt. Men felles for mange er at du kobler dem til PC-en, får opp mp3-spilleren som en egen mappe inne på "Min Datamaskin", og så kopierer du enkelt og greit musikk over fra din musikkmappe til mappen for spilleren. Jeg tror det skal være idiotsikkert. Ikke om du er så dum som meg og kjøper Sony... Men jeg klarte det til slutt! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Ikke om du er så dum som meg og kjøper Sony... Men jeg klarte det til slutt! Jeg har ingen erfaring med Sony, ei heller med noe annen spiller enn Ipod og Iriver. Men finnes det noen annen måte å gjøre det på da? Jeg tror jeg får holde meg til Ipod også i framtiden. Den er genial når det gjelder overføring av filer via Itunes. 0 Siter
amber sun Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Ikke om du er så dum som meg og kjøper Sony... Men jeg klarte det til slutt! Så Sony bør en styre unna? Jeg skal finne meg Mp3spiller neste uke, men vet ikke hvilken det blir. Hvis Sony er vanskelig å bruke eller forstå, så velger jeg ihvertfall ikke den. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Så Sony bør en styre unna? Jeg skal finne meg Mp3spiller neste uke, men vet ikke hvilken det blir. Hvis Sony er vanskelig å bruke eller forstå, så velger jeg ihvertfall ikke den. Neida, jeg måtte bare bruke den medfølgende programvaren til Sony, fikk det ikke til å fungere ved vanlig "klikk og slikk"-opplegg som andre tydeligvis funker på. Er også litt skuffet over lyden, spilleren kosta tross alt 1400,- spenn. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Neida, jeg måtte bare bruke den medfølgende programvaren til Sony, fikk det ikke til å fungere ved vanlig "klikk og slikk"-opplegg som andre tydeligvis funker på. Er også litt skuffet over lyden, spilleren kosta tross alt 1400,- spenn. Vær obs på at mange MP3-spillere har dårlige hodetelefoner, og ikke nødvendigvis dårlig lyd i seg selv. Så å kjøpe andre hodetelefoner kan være en bra løsning på lydproblemet. Husker SDD skrev noe om det for en tid tilbake. 0 Siter
Gjest Er temmelig nybegynner Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Det finnes ørten ulike typer mp3-spillere der ute, så det er umulig å svare noe sikkert på spørsmålet ditt. Men felles for mange er at du kobler dem til PC-en, får opp mp3-spilleren som en egen mappe inne på "Min Datamaskin", og så kopierer du enkelt og greit musikk over fra din musikkmappe til mappen for spilleren. Jeg tror det skal være idiotsikkert. Problemet er at på den siden som kommer opp (Windows Media Player) der det står alternativer som Ripp, Brenn osv - når jeg går inn på Brenn og finner fram det jeg skal brenne, så står det ikke annet enn D: CD som mottaker. Jeg får altså ikke opp at jeg har koblet til en MP3spiller. Merket heter forresten tangent jukebox. 0 Siter
Gjest modific Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Problemet er at på den siden som kommer opp (Windows Media Player) der det står alternativer som Ripp, Brenn osv - når jeg går inn på Brenn og finner fram det jeg skal brenne, så står det ikke annet enn D: CD som mottaker. Jeg får altså ikke opp at jeg har koblet til en MP3spiller. Merket heter forresten tangent jukebox. Du skal jo ikke brenne noe inn på mp3 spilleren. Det gjør du bare til cd. Jeg åpner bare min datamaskin, og finner alle sangene jeg vil ha der, markerer dem og høyreklikker. Da får jeg et valg om å kopiere til også velger jeg mp3 spilleren som da blir en egen disk. Nå har jeg ikke samme spiller som deg men tror de fleste fungerer på denne måten. 0 Siter
Gjest modific Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Du skal jo ikke brenne noe inn på mp3 spilleren. Det gjør du bare til cd. Jeg åpner bare min datamaskin, og finner alle sangene jeg vil ha der, markerer dem og høyreklikker. Da får jeg et valg om å kopiere til også velger jeg mp3 spilleren som da blir en egen disk. Nå har jeg ikke samme spiller som deg men tror de fleste fungerer på denne måten. Ikke velg kopier til cd eller annen enhet når du får det valget, men velg send til også velger du "flyttbar enhet" står det til meg iallefall. Håper du får det til nå... 0 Siter
Gjest er temmelig nybegynner Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Du skal jo ikke brenne noe inn på mp3 spilleren. Det gjør du bare til cd. Jeg åpner bare min datamaskin, og finner alle sangene jeg vil ha der, markerer dem og høyreklikker. Da får jeg et valg om å kopiere til også velger jeg mp3 spilleren som da blir en egen disk. Nå har jeg ikke samme spiller som deg men tror de fleste fungerer på denne måten. Jeg gjør som du sier, høyreklikker og kopierer, men får ikke opp noe kopiere TIL. Og jeg finner ikke mp3 spilleren, ikke engang når jeg går inn på Utforsker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Vær obs på at mange MP3-spillere har dårlige hodetelefoner, og ikke nødvendigvis dårlig lyd i seg selv. Så å kjøpe andre hodetelefoner kan være en bra løsning på lydproblemet. Husker SDD skrev noe om det for en tid tilbake. Jeg er ikke helt ambøe da! ) Har selvfølgelig byttet ut hodetelefonen med noe mer brukandes og det ble litt bedre, men alikevel er min Sony diskman som er 4-5 år gammel bedre på lyden. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Jeg er ikke helt ambøe da! ) Har selvfølgelig byttet ut hodetelefonen med noe mer brukandes og det ble litt bedre, men alikevel er min Sony diskman som er 4-5 år gammel bedre på lyden. Hehe - mente ikke å beskylde deg for å være amøbe eller noe som helst... Men en annen faktor kan være kvaliteten på MP3-filene. Hvis du ripper en CD, hvilke innstillinger har du der? Hos meg står det nå på CD quality (128 kbps). Står den på lavere, så får du naturlig nok dårligere kvalitet (og samtidig mindre filstørrelse). :-) Hvis du laster ned filer så kan de også være rippet av så ymse kvalitet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.