Gå til innhold

brev til en muslimsk drapsmann

Anbefalte innlegg

Gjest MrPimmel
Skrevet

Det er særlig to ting jeg er uenig i i fremstillingen din (dette gjelder innleggene i denne tråden samlet sett):

1) At du tilskriver muslimer som gruppe visse egenskaper og ansvarliggjør dem i forhold til terror kun i egenskap av å være muslimer.

2) At du fokuserer ensidig på deres ansvar for integrering og ikke nevner hvor vanskelig det kan være for de som ønsker å bli integret pga. fordommer hos mange nordmenn.

I tillegg mener jeg som sagt at du heller ikke ser at den veldig generaliserende oss/dem mentaliteten er uheldig.

Men dette blir mest gjentagelser, så jeg antar vi får enes om at vi er uenige.

Du ser ikke den veggen innvandrede har satt opp mot nordmenn?

Her står vi på den ene siden og forlanger at nordmenn skal tolerere intoleranse? Pakistanere: Vi skal invitere dem i våre bryllup, mens de ikke trenger invitere noen av oss? Det gjør de ikke heller. Skal vi vantro tvinge oss inn? Og så bli kastet ut? For det blir vi, de vil ikke ha oss der, de liker oss ikke. Basta.

Jeg er en annen
Skrevet

Det pågår en kjempedebatt mellom vitenskapsfolk og SSB. De er sterkt uenige. SBB mener økningen i innvandrerbfolkningen vil være 2-3%, men andre sier 8%. I befolkningsstatistikk er det en enorm forskjell på 2 og 8%. I tillegg regner SSB 2. generasjons innvandrere som nordmenn, og forlanger at de tallene skal bli brukt.

Jeg tror SSB er blitt avslørt i grove feilbergninger og nå prøver å redde ansikt. Sjefen er Maoist, og hans drøm er at alle folk og land skal bli ett. De vil ikke at den norske opinionen skal se framtida som en minoritet, men som et stort fargerikt folk. At et muslimsk parti til slutt får flertall på Stortinget, bekymrer dem ikke, de gleder seg til det. Av en eller annen merkelig grunn.

Ting som må klargjøres:

1) Du skriver: "I følge statistiske kilder er det kanskje opprinnelige nordmenn som snart blir en minoritet og skal integreres i et muslimsk samfunn." I tallene du nevner snakker du om "innvandrerbefolkningen". Alle innvandrere er ikke muslimer, men det er tydeligvis dem du er redd for, så hvor stor andel av innvandrerne er muslimer?

2) "SBB mener økningen i innvandrerbfolkningen vil være 2-3%" I hvilket tidsperspektiv? Tallene er jo meningsløse uten denne informasjonen.

3) "men andre sier 8%" Hvem og hvordan underbygger de det?

4) "Jeg tror SSB er blitt avslørt i grove feilbergninger og nå prøver å redde ansikt. Sjefen er Maoist, og hans drøm er at alle folk og land skal bli ett. De vil ikke at den norske opinionen skal se framtida som en minoritet, men som et stort fargerikt folk. At et muslimsk parti til slutt får flertall på Stortinget, bekymrer dem ikke, de gleder seg til det. Av en eller annen merkelig grunn." Hva slags belegg har du for å si dette, bortsett fra personlig synsing?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Ting som må klargjøres:

1) Du skriver: "I følge statistiske kilder er det kanskje opprinnelige nordmenn som snart blir en minoritet og skal integreres i et muslimsk samfunn." I tallene du nevner snakker du om "innvandrerbefolkningen". Alle innvandrere er ikke muslimer, men det er tydeligvis dem du er redd for, så hvor stor andel av innvandrerne er muslimer?

2) "SBB mener økningen i innvandrerbfolkningen vil være 2-3%" I hvilket tidsperspektiv? Tallene er jo meningsløse uten denne informasjonen.

4) "Jeg tror SSB er blitt avslørt i grove feilbergninger og nå prøver å redde ansikt. Sjefen er Maoist, og hans drøm er at alle folk og land skal bli ett. De vil ikke at den norske opinionen skal se framtida som en minoritet, men som et stort fargerikt folk. At et muslimsk parti til slutt får flertall på Stortinget, bekymrer dem ikke, de gleder seg til det. Av en eller annen merkelig grunn." Hva slags belegg har du for å si dette, bortsett fra personlig synsing?

Islam er farlig, vesentlig fordi det følger med et menneskefientlig samfunnssystem og lover.

Det er til og med laget egen menneskerettighetsærklæring som er basert på koranen.

Jeg er ikke statistikkprofessor, men andre er.

Det meste kommer vel fram her:

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Arkiv/2005/juni/13/274550

De sier "der oppe": vi blir islamifisert om 20 eller 50 år, hva så?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Ting som må klargjøres:

En del folk har i 10 år ført debatt om dette, og i 1995 var det ikke en kjeft som trodde et ord av at islam ville være noe å ta hensyn til.

Det ble da kalt fremmedfrykt, rasisme osv.

I dag er pipen en helt annen.

Jeg har sett hva islam gjør med folk, og at det bryter ned alt som vi i Norge kaller verdier. Kvinner har et helvete, barn vokser opp i analfabetisme og vold, alt stagnerer til middelaldernivå, hverdagen blir uforutsigbar og utrygg.

Islam er en stor fare som samfunnssystem, svært mennskefientlig og makten plasseres i sinnsyke folks hender. Vi ser nå at i land der islam får fotfeste, forfaller alt fra industri, rettsvesen, jordbruk og offentlige tjenester til vanlige folks daglige liv. Korrupsjon blomstrer og mafialignende tilstander erstatter styrende organer.

Ren lynsjing erstatter rettsvesenet.

Jeg er en annen
Skrevet

En del folk har i 10 år ført debatt om dette, og i 1995 var det ikke en kjeft som trodde et ord av at islam ville være noe å ta hensyn til.

Det ble da kalt fremmedfrykt, rasisme osv.

I dag er pipen en helt annen.

Jeg har sett hva islam gjør med folk, og at det bryter ned alt som vi i Norge kaller verdier. Kvinner har et helvete, barn vokser opp i analfabetisme og vold, alt stagnerer til middelaldernivå, hverdagen blir uforutsigbar og utrygg.

Islam er en stor fare som samfunnssystem, svært mennskefientlig og makten plasseres i sinnsyke folks hender. Vi ser nå at i land der islam får fotfeste, forfaller alt fra industri, rettsvesen, jordbruk og offentlige tjenester til vanlige folks daglige liv. Korrupsjon blomstrer og mafialignende tilstander erstatter styrende organer.

Ren lynsjing erstatter rettsvesenet.

Vel, dette er i hovedsak én manns mer eller mindre begrunnede synsing, og han er ikke statistikkprofessor, men informatiker (for øvrig mitt eget fag), noe som i seg selv ikke gir ham noen ekspertstatus mht. befolkningsstatistikk.

Til det du skriver om islam i innlegget over: Dette blir en alt for enkel analyse, du omtaler islam som én fast størrelse og ser det ikke i sammenheng med kultur, politikk etc. -- det blir en voldsom overgeneralisering.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Vel, dette er i hovedsak én manns mer eller mindre begrunnede synsing, og han er ikke statistikkprofessor, men informatiker (for øvrig mitt eget fag), noe som i seg selv ikke gir ham noen ekspertstatus mht. befolkningsstatistikk.

Til det du skriver om islam i innlegget over: Dette blir en alt for enkel analyse, du omtaler islam som én fast størrelse og ser det ikke i sammenheng med kultur, politikk etc. -- det blir en voldsom overgeneralisering.

Poengene er at noen bruker jobben sin til politiske formål, skjuler tall med hensikt, nekter å utarbeide tall til forskere, og lurer oss. Hvor mye de lurer oss, er det vi skal finne ut, men de nekter å samarbeide av sine egne politiske årsaker.

At 2% økning pr år i forhold til 8% økning er en -formidabel- forskjell.

De vil skjule at vi er på vei inn i en ny tid, og vil at opinionen ikke skal forstå før det er for sent å gjøre noe.

Når det sies at vi blir islamisert, så svarer de "hva så?" spiller det noen rolle?

Når det nevnes 20 eller 50 år, så svarer de også "hva så?" De er ikke det minste bekymret.

Nå vi viser til andre nylig islamiserte land hvor de nå har begynt å hugge av armer og bein og steine folk, så sier de også "hva så?".

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hvis denne påstanden holder, vil ikke jeg være her....

"Holder den prosentvise utviklingen fram som den har gjort de siste 15 årene - det vil si en økning av innvandring fra tredje verden på grovt sett ni prosent per år - så vil vi i år 2040 ha 5 103 492 med bakgrunn fra den tredje verden i Norge. 2 449 528 av disse igjen vil ha muslimsk bakgrunn, har han regnet ut.- Jeg sliter med å tro helt på disse tallene. Demografi handler om kohortanalyser, ikke prosentvis økning. - Det er en viktig og interessant innvending. Jeg har ikke forsøkt med en kohortanalyse. Men la oss tenke oss at veksten vil holde fram, noe alle vel er enige om. Hva om den blir fem eller tre prosent, istedenfor ni. Selv om veksten vil synke sterkt, vil den demografiske sammensettingen av den norske befolkningen innen kort tid bli dramatisk annerledes. "

Gjest MrPimmel
Skrevet

Denne sier litt om hvemm som i virkeligheten styrer. SSB er ikke noe unntak, tvert i mot.

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/06/28/435872.html

Jeg er en annen
Skrevet

Denne sier litt om hvemm som i virkeligheten styrer. SSB er ikke noe unntak, tvert i mot.

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/06/28/435872.html

Jeg syns du generealiserer for mye og trekker inn saker fra hist og pist for å røre sammen konspirasjonsteorier jeg desverre ikke har noen tro på.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Jeg syns du generealiserer for mye og trekker inn saker fra hist og pist for å røre sammen konspirasjonsteorier jeg desverre ikke har noen tro på.

Debatten føres andre steder og jeg gidder ikke her på DOL. Hva du tror spiller ingen rolle. Å kalle det konspirasjonsteorier er bare en gammel måte å bagatellisere et problem på.

Jeg er en annen
Skrevet

Debatten føres andre steder og jeg gidder ikke her på DOL. Hva du tror spiller ingen rolle. Å kalle det konspirasjonsteorier er bare en gammel måte å bagatellisere et problem på.

As you please.

Skrevet

Det er særlig to ting jeg er uenig i i fremstillingen din (dette gjelder innleggene i denne tråden samlet sett):

1) At du tilskriver muslimer som gruppe visse egenskaper og ansvarliggjør dem i forhold til terror kun i egenskap av å være muslimer.

2) At du fokuserer ensidig på deres ansvar for integrering og ikke nevner hvor vanskelig det kan være for de som ønsker å bli integret pga. fordommer hos mange nordmenn.

I tillegg mener jeg som sagt at du heller ikke ser at den veldig generaliserende oss/dem mentaliteten er uheldig.

Men dette blir mest gjentagelser, så jeg antar vi får enes om at vi er uenige.

Her synes jeg at det er du som har svært ensidige holdninger i dette spørsmålet, og ikke evner å se at også muslimer har et ansvar her.

Det er tross alt de som kommer hit - og ikke omvendt.

Dessuten så ser jeg at du ikke har klart å legge merke til at når det gjelder terroren så beskylder jeg utelukkende ekstremister/fundamentalistiske islamitter - og ikke muslimer generelt sett på noen som helst måte.

Og det virker som om du i din "iver" etter å bruke dine vanlige argumenter om generalisering, gruppering etc - gjør nøyaktig det samme som du kritiserer andre for. Dette gjør du ved å putte alle som ikke er enige i deg i en gruppe,og benytte de samme standardargumentene dine overfor dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...