Gå til innhold

syrempende medikamenter og magekreft

Anbefalte innlegg

Hørt på nyheter idag 12.2.01 at syredempende medikamenter som losec/lign. kan medføre kreft i mage etter lang tids bruk. Er det belegg for å hevde dette, og hvordan skal man i stedet klare seg gjennom hverdagen/livet. Finnes det andre medisiner/urter eller annet som kan ha samme effekt. Hva er symtpomer på begynnende kreft i magen? Jeg har selv gått i 5 år på slike medisiner pga. smerter i bryst/spiserør og er utredet for evt. hjertelidelser. Det er konstatert at jeg har for mye syre. Jeg har daglige smerter i bryst/spiserør. Kan noen bidra med svar er jeg takknemlig. Gastro ble tatt for to dager siden - ingem spes. funn i negativ retning. Jeg har smerter i bryst/spiserør hver dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19037-syrempende-medikamenter-og-magekreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til mondeo

Dette er vanskelig å gi et greit og konsist svar på. Nødvendighet av medikamentell behandling veies opp mot mulige bivirkninger og andre uheldige langtidsvirkninger.

Du bør etter min mening ta en samtale med legen din som kjenner deg eller spesialisten som har utført gastroscopi for å få et bedre svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...