Gå til innhold

Når sinnet tar over


eXplosif

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 23 år som i det siste har begynt å føle at innestengt sinne tærer alvorlig på kreftene. Jeg vet ikke hvor raseriet kommer fra, men det har en tendens til å bygge seg opp for så slippe ut som et voldsomt utbrudd. Et eksempel er at jeg blir fryktelig sint når jeg spiller tv-spill. En gang ble jeg så sint at jeg knuste en bærbar pc som sto i nærheten etter at jeg hadde forsøkt å få til noe gjentatte ganger. Eller så slipper jeg ut sinne når jeg kjører bil, enten ved å tute, kjefte på andre eller råkjøring. Jeg har aldri gått til fysisk angrep på andre og har aldri vært fristet til å gjøre det heller. Det går alltid utover materielle ting. Jeg vet ikke hvor sinnet mitt kommer fra. Ikke har jeg en spesielt stressende hverdag og jeg vil på ingen måte si at jeg hadde en fæl barndom. Er det noen andre der ute som sliter med umotivert sinne som meg? Hva har du gjort for å bedre hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du manger nok litt impulskontroll, og jeg vil anta det kanskje bare er et tidsspørsmål før også mennesker får føle sinnet ditt.

Hvis du bor i nærheten av Oslo, Drammen eller Langesund, vil jeg anbefale at du tar kontakt med Alternativ til vold, og begynner i samtaler der...

http://www.alternativtilvold.no/

Hvis ikke, er det kanskje en psykolog i nærheten av deg som har spesialisert seg på behandling av aggresjon. Dette kan du prate med fastlegen din om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stay coool!

Hei du! Sjekk innlegget mitt ovenfor om mat og psyke! Kanskje du reagerer på endel mat du spiser? Kjenner meg igjen i den eksplosive reaksjonen :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisan..ikke greit. Selv har jeg diagnosen "emosjonelt ustabil" og tror jeg fjernt kan huske jeg hadde noen slike reaksjoner som det du beskriver. Jeg har gått på cipralex i litt over et halvt år nå, og har vært mye mer stabil siden...

Vet ikke om det var en depresjon jeg sank inn i som gjorde meg så hissig, eller om det var pf'en, men det burde være mulig å gjøre noe med det uansett. Ta det opp med fastlegen og hør hv h*n sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lizzibeth

Hei. kan du være deprimert? Jeg hadde det slik før, fordi jeg gikk ubehandlet/feilbehandlet manisk depressiv. Til slutt fikk jeg medisin og når jeg ble kvitt depresjonen, så ble jeg også kvitt det enorme sinnet og raseriutbruddene der glass og tallerkener fløy veggimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...