verish Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Min datter på 18 år har det siste året fått flere ekle , frekke, stygge osv meld i gjesteboka si på nett. De siste var såppas krenkende synes JEG at jeg vil at hun annmelder det. Hva ville dere gjort?? - er det best å bare overse dem eller er det like greit å annmelde drittsekken????? 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Fern hele gjesteboka. Der blir oftest bare tull. Legg ut en nettbasert (hotmailadresse) i tilfelle noe vil ha kontakt. Der kan man slette dritten uten at utenforstående først har lest det. 0 Siter
amber sun Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Det blir ofte sånn i gjestebøker på nett. Jeg ville droppet hele gjesteboken, og heller brukt mail og msn for kontakt med de hun ønsker kontakt med. Gjestebøker pleier bare å få masse bullshit skrevet i seg, likevel. 0 Siter
Gjest bare noen forslag Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Noen forslag: 1. Steng gjesteboka for en tid, et par uker eller måneder, og så åpne den igjen. Kan være vedkommende går lei etterhvert. 2. Hvis gjesteboka ikke logger IP-adresser, så sørg for å få en type gjestebok som gjør det. Finn gjerne en gjestebok som er lett å administrere, og som ikke er blant de mest populære. Bruk gjerne en type som sender deg varsel på mail hver gang det kommer et mytt innlegg, så får du sjansen til å redigere den fort. 3. Legg inn en melding om at ufine hilsener og spam blir fjernet, at IP-adresser loggføres og at innsenderne risikerer politianmeldelse dersom de går over streken. Gjør alvor av det og følg opp dette med anmeldelse dersom vedkommende fortsetter med ubehagelig opptreden. 0 Siter
verish Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Noen forslag: 1. Steng gjesteboka for en tid, et par uker eller måneder, og så åpne den igjen. Kan være vedkommende går lei etterhvert. 2. Hvis gjesteboka ikke logger IP-adresser, så sørg for å få en type gjestebok som gjør det. Finn gjerne en gjestebok som er lett å administrere, og som ikke er blant de mest populære. Bruk gjerne en type som sender deg varsel på mail hver gang det kommer et mytt innlegg, så får du sjansen til å redigere den fort. 3. Legg inn en melding om at ufine hilsener og spam blir fjernet, at IP-adresser loggføres og at innsenderne risikerer politianmeldelse dersom de går over streken. Gjør alvor av det og følg opp dette med anmeldelse dersom vedkommende fortsetter med ubehagelig opptreden. Ok. takk for alle svar!:-) vi har IP adressen. Kan man finne ut hvem det er da?? eller må det annmeldes for å få vite slikt?? Jeg skulle så gjerne tatt denn tufsen no skikkelig!!! Kjørt hjem til han og leksa han opp liksom:-) men nå er jo dattera myndig og hun må jo annmelde og styre med det der selv.... synd egentlig.....:-) 0 Siter
Gjest bare noen forslag Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Ok. takk for alle svar!:-) vi har IP adressen. Kan man finne ut hvem det er da?? eller må det annmeldes for å få vite slikt?? Jeg skulle så gjerne tatt denn tufsen no skikkelig!!! Kjørt hjem til han og leksa han opp liksom:-) men nå er jo dattera myndig og hun må jo annmelde og styre med det der selv.... synd egentlig.....:-) Det bør nok anmeldes til politiet dersom dere vil gå videre med å finne ut hvem som skriver fra den IP-adressen. Det er bare politiet som har myndighet til å finne ut slikt. Kanskje greit å anmelde, så er sjansen mindre for at feil person blir anklaget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.