Gå til innhold

Hjelp?!

Anbefalte innlegg

gao1365380881

Hei! Jeg er en jente på 29 år.Jeg må få hjelp.Jeg er så lei, gråter annenver dag(mest uka før mens og noen dager under mens), ser for mig hvordan jeg tar livet av mig(men jeg vill ikke dø),jeg klarer ikke og like mig selv, har mistet trua helt, er helt kraftløs og har alltid noe og klage på.Jeg orker ikke dette lenger! Jeg blev mobbet fra 6 års alder til 16.Mye festing, ca 4-6 dager i uka, fra jeg var 17 til 27,mest alkohol men også cannabis.For 7-8 år siden tok jeg noen turer på sopp, og har prøvd kola en gang.Nå er det fest kansje en gang i uken(kun alkohol!), og ett par glass rødt i ny og ne.Jeg har samboer siden ett år tilbake, vi er veldig forskjellig og bråker endel, aldrig fysiskt.Jeg har en jobb som er okei, jeg har gode nære venner(de vet om allt) og normal kontakt med familien min.Så hvorfor har jeg det så dårlig? Legen ville ikke sende mig til psykolog,han mente jeg ikke var dårlig nok, og gav mig diagnosen mild depresjon. Hva skal jeg gjør? Jeg føler att jeg mister det lille grep jeg har, og da ryker allt.Allt jeg ønsker er att få være glad i mer enn to dager i strekk! Jeg har aldri vært det før.Hilsen Usynlig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190375-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Selvfølgelig skal du ha psykoterapi!!!Du søker hjelp, og du trenger det. Du er en ganske "typisk" pasient. Antakelig ressurs-sterk. Endel vonde erfaringer tidlig i livet. Har hatt din måte å "døyve" smertene på. Nå er du i en ny fase av livet; du VET hvordan du vil ha det, men smerten er inni deg.... Du blir livredd for å "rakne", kanskje for å bli "gal". Selvmordstanker er en del av dette; selvfølgelig skremmende, ikke farlige i seg selv. Fint at du har venninner/famile. Bruk DEM nå i sommer. Er partneren din egentlig den rette for deg? Har du noen form for "prestasjonsangst" overfor ham - i tilfelle også typisk.. Også typisk at det er i slutten av 20-årene man blir "moden" for terapi. Du vil ha stor glede av det. MDet kan bli litt jobb å finne en psykolog/psykiater som passer deg, og ventetiden er dessverre lang; forespeil deg at det kan gå til langt utpå høsten. Ikke gjør noe "desperat" for å få hjelp før.. Hvor i landet bor du? Har du noen gang prøvd/vurdert medisiner for depresjon? Jeg svarer på spørsmål her i DOL siste gang fredag 16.7 før min ferie. Ta gjerne kontakt påny, nå går det trolig 1-3 dager før jeg logger meg innpå igjen. Lykke til..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190375-hjelp/#findComment-1314376
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...