Gå til innhold

33 grader i skyggen....!

Anbefalte innlegg

Gjest Varmeutslett
Skrevet

Gisp! sveten renner og huset er en bakerovn! Er livredd veps, så jeg får ikke gjennomluftet skikkelig, kun i et poar vinduer med insektsnett! Stakkars meg..... Må holde meg inne stort sett for babyen er syk... Ikke fikk jeg handlet før helgen, så kjøleskap og fryser er en traurig affære.... Ikke har jeg isbiter heller... Noen kjølende og optimistiske tips og tanker? ;o)

Gjest trultemor25
Skrevet

Isbiter kan du lage vet du. En frysepose med vann også putter du denne i fryseren også hakker du opp isen til biter når den er fryst. Har ikke prøvd dette selv, men det høres da ut som en plan. Så lager du deg noe kaldt å drikke. Bland masse saft og putt i kjøleskapet. Bland litt sterk saft i former så har du saft-is du kan kose deg med.

Gjest trultemor25
Skrevet

Isbiter kan du lage vet du. En frysepose med vann også putter du denne i fryseren også hakker du opp isen til biter når den er fryst. Har ikke prøvd dette selv, men det høres da ut som en plan. Så lager du deg noe kaldt å drikke. Bland masse saft og putt i kjøleskapet. Bland litt sterk saft i former så har du saft-is du kan kose deg med.

Altså bland sterk saft, putt i former og putt i fryseren, men det skjønte du sikkert. Kasnkje det går an å bruke små plastposer til dette også.

Lykke til med avkjølingen. :)

Gjest isbitform er greit nok
Skrevet

Og hvordan kan man hakke opp en stor klump is til isbiter? Med ishakke? Må bli litt av et griseri på kjøkkenet.

Gjest trultemor25
Skrevet

Og hvordan kan man hakke opp en stor klump is til isbiter? Med ishakke? Må bli litt av et griseri på kjøkkenet.

Hmm.. du lager en pose med ikke alt for mye vann i og legger den flatt så den ikke blir så tykk, så går du løs med hammer eller noe, kanskje inni et håndkle (men fremdeles inni posen). Bare noen ideer fra meg dette altså, som sagt så har jeg ikke gjort dette selv.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Pakk de inn med et håndkle og slå med en hammer eller noe sånt

Gjest M.Angelica
Skrevet

Pakk de inn med et håndkle og slå med en hammer eller noe sånt

Eller kjevle!! =)

Skrevet

Når det er så varmt og så kokende inne så er det kanskje mer luftig og behagelig for babyen å være ute i skyggen?

Skrevet

Det er ingen grunn til å ikke ta med babyen ut i vogn så lenge temperaturen ute ikke er under romtemperatur (og det ikke regner, hehe)

Skrevet

Er du super-allergisk mot veps? Og gått tom for motgift?

Hvis ikke, kom deg ut i skyggen.

Skrevet

Hmm.. du lager en pose med ikke alt for mye vann i og legger den flatt så den ikke blir så tykk, så går du løs med hammer eller noe, kanskje inni et håndkle (men fremdeles inni posen). Bare noen ideer fra meg dette altså, som sagt så har jeg ikke gjort dette selv.

Jeg har gjort det - fungerer helt fint :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...