odin123 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg henviser til mitt tidligere spørsmål om HIV og andre sykdommer med referanse nummer 2660403. Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin sier at HIV KAN forbygges med en kjempedyr anti-virus kur. Hvor mye koster denne medisinen i kroner og øre, og hvordan får man fatt i den ? Jeg lurer og på om de pillene jeg tok, 4*250 mg Zithromax (Azithromyzin) kapsler også vil kurere eventuell syfilis smitte. Eventuelt hvilken type antibiotika kur bør jeg ta. Hva heter de anti virus tabeletter jeg kan ta for og forbygge Herpes ? Som du sikkert forstår vil jeg være på den sikre siden og ta alt jeg kan av forbyggende medisin. Jeg jobber i Mexico og kommer ikke hjem til Norge før i oktober. Kan jeg få de samme medisinene her ? Jeg skal til lege her 15 juli, hva bør jeg spørre og be om ? Og til slutt, jeg har lært. Aldri mer prostituerte, og alltid kondom ved sex med ukjente. Jeg unner ingen og sitte og være så redd som jeg har vært disse dagene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190402-hiv-kan-forebygges-med-en-kjempedyr-anti-virus-kur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Ja og nei! Når det gjelder forebyggelse av HIV, kan det gjøres ved å hindre at du får overført virus: kondom og "safe sex". Det finnes ingen "anit-virus kur" som kan forebugge smitteoverføring. Behandling straks etter smitte er mulig, og da med de midlene som brukes i HIV benadling (det finne etterhvert ganske mange av dem og de brukes i kombinasjon). Disse midlene er reseptpliktige og du må ha resept skrevet av en lege. Hva de koster er det vanskelig å si, fordi det avhenger av hvilken kombinasjon de enkelte leger synes er best egnet. Azithromax er usikker når det gjelder syfilis. Standardbehandlingen idag er penicillin. Midler mot Herpesvirus er Acyclovir og dets slektninger (preparatnavnet er Zovirax). Jeg er ganske sikker på at du kan få de samme midlene i Mexico som her i landet. Jeg kan bare erklære meg enig med deg når det gjelder ditt syn på kontakt med prostituerte og den formen for sex du velger. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190402-hiv-kan-forebygges-med-en-kjempedyr-anti-virus-kur/#findComment-1319776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.