Gå til innhold

Hva gjør livet verdt å leve?


Dr. Frankenstein

Anbefalte innlegg

Dr. Frankenstein

Hvorfor gidder du å leve? Hva er det som driver deg? Hva får deg til å stå opp hver jævla morgen? Hva får deg til å gå på jobb? Hvorfor gidder du å jobbe? Hva er poenget? Hva oppnår du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr. Jekyl & hyde

Er man født, er det ikke snakk om å gidde eller ikke. Man må leve..

Troen på at det en dag vil bli lettere å leve..

Å hjelpe andre mennesker som er i en vanskelig situasjon.

Tanken på at andre mennesker i andre land og verdensdeler må gå flere mil hver dag, bare for å drikke et glass vann. Tanken på at vi som lever i vesten har det så bra at vi egentlig ikke skulle hatt lov til å klage.

Lediggang er roten til alt ondt. En må jobbe for å overleve. Det er ikke noe som er bedre for psyken som det å jobbe med noe en liker og er stolt av. Feks, med mennesker som har det verre enn en selv..

Poenget er at verden/livet er slik at en må jobbe for å overleve. Poenget er at hvis man ikke jobber, mister en troen på seg selv. Man blir emosjonelt ustabil, og får en forverret mental helse.

En leve standard som enkelte mennesker bare kan drømme om å få. Verdier som andre må slite i 50 år for å få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Derfor

Tja., fordi at selv om ingen virkelig trenger meg, så trur jeg det ville være ganske traumatisk for familie/venner (hvis jeg har) å finne meg død av selvmord. Jeg er også redd for smerte og angst i overgangen fra liv til død. Og jeg er redd for andre menneskers reaksjoner hvis et selvmordsforsøk ikke skulle gå som jeg hadde tenkt. Hvordan ser de på meg da? Hvordan skal jeg forholde meg da? Da ville jeg vel i alle fall ha sosial angst, om jeg ikke har det allerede.

Jeg holder meg også i live fordi at det kan jo hende livet mot formodning blir fint en gang. Jeg har prøvd det før å ikke ville mer, og jeg har blitt bedre selv om jeg aldri trodde det skulle skje. Jeg håper jeg kan en gang kan ha litt glede av livet. Det må da være noe som gjør det ok å leve.

Jeg går på jobb for å ha noe å gjøre, fordi jeg trenger penger og for å virke normal. For å holde meg i aktivitet. Tidtrøyte.

Hva med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingenting annet

Plikt - bare plikt. Når barna blir selvstendig vil jeg ta farvel med livet. Imens gjør jeg sikkert livet jævlig for dem bare ved å være til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei akkurat det lurer jeg på selv. Er stort sett enig med Derfor, synes h*n hadde et bra svar. Men jeg lengter etter døden, er ikke redd for den. Det er livet jeg blir skremtav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Hvorfor gidder du å leve?

Svar: Jeg er glad i livet og synes jeg stort sett har det bra. Jeg har gode venner som jeg setter pris på og en familie jeg er veldig glad i. Alle dager er ikke like morsomme, men det er alltid noe å se frem til. Små gleder er viktig for meg, og det som gir livet mening.

Hva er det som driver deg.

Svar:Jeg gjorde meg ofte slike tanker da jeg var yngre, og jeg synes mange ganger det var et ork å stå opp å gå på jobb. Helgene var det jeg levde for.Men ikke nå lenger.

Hva får deg til å stå opp hver jævla morgen.

Svar: Jeg synes ikke alltid det er så gøy når klokka ringer 6.30. Liker ikke den forferdelige lyden og spesielt midt på svarte vinteren har jeg lyst til å dra dyna over hodet og sove videre.

Men når jeg har kommet meg opp, tatt en dusj, da er jeg klar for en ny dag. På bussen vei til jobb sitter jeg og gleder meg til den første kaffekoppen og til å prate med kollegene. Det høres ikke så stort ut kanskje, men det er slike små ting som betyr noe i hverdagen.

Ellers ser jeg selvfølgelig frem til helger og ferier og føler at det er da jeg virkelig nyter livet og føler meg ordentlig uthvilt.Hverdagene kan ofte bestå av mye stress for meg akkurat nå i den fasen av livet jeg er i med 3 aktive barn.

Men jeg tenker som så at jeg har mye morro også, og at det jeg opplever som slitsomt nå, bare er en periode av livet.

Hvorfor gidder du å jobbe?

Svar: man kommer ikke langt uten penger, og det er bare å innse at det må til for å kunne leve. Så gjelder det bare da å finne en jobb man trives med og kolleger man trives med.

Hva oppnår du?

Svar: Hva oppnår du uten penger da?

Man kan ikke bare leve på luft og kjærlighet.

Når dagene er grå og trist, prøver jeg å tenke på hyggelige ting som jeg gleder meg til.

Det hjelper veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke. Ungene mine trenger meg og så lever jeg stadig i håpet om at livet skal bli bedre. Tanta mi fant lykken da hun var 75 så det er kanskje håp for oss alle :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke. Ungene mine trenger meg og så lever jeg stadig i håpet om at livet skal bli bedre. Tanta mi fant lykken da hun var 75 så det er kanskje håp for oss alle :o)

Kjenner en som fant kjærligten da hun var over 50. Hun innstilt på å leve livet alene, helt til han dukket opp, og hun tok i mot han etter hvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som fant kjærligten da hun var over 50. Hun innstilt på å leve livet alene, helt til han dukket opp, og hun tok i mot han etter hvert:-)

Ikke så uvanlig det :o) Både jeg og venninnene mine finner den stadig vekk ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...