Gå til innhold

Hjelp til pollenallergi!!!

Anbefalte innlegg

Gjest HLM78

Hei!

Ser så frem til hver eneste sommer, men harnå fått tilbake pollenallergien som jeg hadde som liten...

Jeg har prøvd mange ulike medisiner, bl.a. aerius, zyrtec, kestine, linoel øyedråper m. m, m....., men ingenting hjelper. Til og med kortisonsprøyta/allergisprøyta hjalp ikke.

Klør helt forferdelig i øya,pottetett i nesa, og tilbringer så og si hele dagen inne. Litt ille blir det også i og med at jeg må bruke linser, som jeg stadig klør ut av øya.

Kan noen være så snill, og gi med noen råd for hvem jeg skal kontakte, evt hva jeg skal prøve for å bli bedre av dette??? Kan en homeopat, akupuntør hjelpe med???

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190428-hjelp-til-pollenallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HLM78

Har du prøvd noen av de eldre allergimedisinene, som høydosert Polaramin f.eks? Det er det eneste som til en viss grad hjelper min samboer.

En kortison tablettkur fungerte også bra, Prednisolon.

Jeg harikke prøvd dem... Vet du om det er noen bivirkninger knyttet til dem, evt kortisonmedisinene?

Jeg harikke prøvd dem... Vet du om det er noen bivirkninger knyttet til dem, evt kortisonmedisinene?

Jeg har selv tatt kortisonsprøyte i år, og fikk betydelig dempet (nesten fjernet) mine pollen-plager. Effekten varer i en del uker.

Man bør ikke ta kortisonpreparater fast over lang tid, dette kan gi bivirkninger, men for en kort periode hadde ikke legen noen som helst bekymring rundt kortison. Man bruker også slike kortisonsprøyter mot muskelbetennelser tror jeg.

Men - du kan også forsøke å søke litt på nettet om pollen-vaksinering. Jeg leste litt om dette i Drammens Tidende (papirutgaven) nylig, men fant det ikke igjen på nettsidene nå. Det fungerer visst slik at man må ta en vaksine (sprøyte) hver 6. uke (vet ikke over hvor langt tidsrom man må holde på).

Men dette er visst fortsatt bare under utprøving. Men hør med legen din om denne kjenner til forsøkene, og om du kan få delta.

Gjest HLM78

Jeg har selv tatt kortisonsprøyte i år, og fikk betydelig dempet (nesten fjernet) mine pollen-plager. Effekten varer i en del uker.

Man bør ikke ta kortisonpreparater fast over lang tid, dette kan gi bivirkninger, men for en kort periode hadde ikke legen noen som helst bekymring rundt kortison. Man bruker også slike kortisonsprøyter mot muskelbetennelser tror jeg.

Men - du kan også forsøke å søke litt på nettet om pollen-vaksinering. Jeg leste litt om dette i Drammens Tidende (papirutgaven) nylig, men fant det ikke igjen på nettsidene nå. Det fungerer visst slik at man må ta en vaksine (sprøyte) hver 6. uke (vet ikke over hvor langt tidsrom man må holde på).

Men dette er visst fortsatt bare under utprøving. Men hør med legen din om denne kjenner til forsøkene, og om du kan få delta.

Er kortisonsprøyte farlig for fosteret hvis man er gravid. eller hvordan er det?

Annonse

Er kortisonsprøyte farlig for fosteret hvis man er gravid. eller hvordan er det?

Ja, tror ikke kortisonsprøyte er anbefalt for gravide. Om den er farlig vet jeg ikke, det er nok mange medisiner som frarådes gravide, ikke fordi den ER farlig, men fordi man ikke er SIKKER på at den er trygg.

Hei,

jeg har ganske intens gresspollenallergi, og når det er som verst så tar jeg kortisonsprøyte, i tillegg tar jeg allergimedisin. Telfast eller Teldanz 100 mg. Tar en morgen og en kveld når det er på det verste. Da er jeg fremdels allergisk, men det går ann å leve med det.

Så hvis du er skikkelig allergisk må du ta allergimedisin i tillegg til sprøyta.

Det er noe dritt! :-(

Beste hilsen fra

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...