fugazi Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Tok over leilighet i november, med i følge taksten "feilfritt bad". Oppdaget etter kort stund fuktskade på badet, og klaget. Har nå fått tilbud om oppgjør i forbindelse med fuktskade på bad. Sakskyndige innleid av forsikringsselskapet har regnet ut at det vil koste ca. 95000 å utbrede skaden. Jeg har altså fått delvis medhold fra eierskifteforsikringsselskapet, og tilbudet lyder på 60000 kroner. Dvs. at jeg må ut med 35000 selv for å få badet tilbake til vanlig standard. Skaden skyldes primært ombygging av badet i fjor i regi av borettslaget. Ikke for å få nytt bad, men pga. nytt rørsystem i hele blokka. Skal jeg da også gå på borettslagets forsikringsselskap i håp om å få hjelp til de siste 35000 kr? Eller klage inn tilbudet til selskapet som allerede har gitt meg delvis medhold? Eller alt til borettslagets selskap? Eh, eh, ja. Blir litt vel dyrt akkurat nå, men bad må jeg jo ha. Og i og med at jeg faktisk er tilkjent erstatning, tyder det jo på at jeg bør ha en ganske god sak. Eller? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Jeg vil tro at borettslaget vil være ansvarlig hvis det skjedde under omlegging av rør. Tror jeg hadde tatt en prat med formannen i borettslaget. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Nå vet ikke jeg hvilket eierskifteforsikringsselskap du har med å gjøre, men av egen erfaring og hva jeg har hørt i forbindelse med det så er det sjeldent man har en "god sak" i dialogen med dem. Dette er hardhauser å ha med å gjøre, og de setter ofte takster på skader lavere enn det andre gjør. Sånn sett er jeg litt overrasket over at du ikke fikk tilbud om 50 000.- i steden for 60. for 50 er et veldig vanlig tall hos dem. Men skal du klage og håpe på å få dekt hele skaden så må du belage deg på en laaaaaaang prosess, og håpløs. Du får høre med de andre forsikringsselskapene som er aktuelle i ditt tilfelle og se hva som evnt. kan dekkes der. 0 Siter
fugazi Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Nå vet ikke jeg hvilket eierskifteforsikringsselskap du har med å gjøre, men av egen erfaring og hva jeg har hørt i forbindelse med det så er det sjeldent man har en "god sak" i dialogen med dem. Dette er hardhauser å ha med å gjøre, og de setter ofte takster på skader lavere enn det andre gjør. Sånn sett er jeg litt overrasket over at du ikke fikk tilbud om 50 000.- i steden for 60. for 50 er et veldig vanlig tall hos dem. Men skal du klage og håpe på å få dekt hele skaden så må du belage deg på en laaaaaaang prosess, og håpløs. Du får høre med de andre forsikringsselskapene som er aktuelle i ditt tilfelle og se hva som evnt. kan dekkes der. Okei, så det er kanskje like greit å takke og bukke for tilbudet de har gitt meg, og så gå til forsikringsselskapet borettslaget har for å gjøre et forsøk på å få tynt ut litt mer? Vil bare ha tilbake badet mitt 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Okei, så det er kanskje like greit å takke og bukke for tilbudet de har gitt meg, og så gå til forsikringsselskapet borettslaget har for å gjøre et forsøk på å få tynt ut litt mer? Vil bare ha tilbake badet mitt Hvis du ser bort fra prinsippet i saken, samt ser litt på utgiftene du vil måtte ha for å kjøre sak med advokat ol. så er det nok greiest å takke for tilbudet. Du må nesten høre med forsikringsselskapet til boretslaget om du har noe å hente der, det er nemmelig ikke sikkert siden de godt kan si at du må henvende deg til eieskifteforsikringa. Men det er vanskelig å råde deg så jeg får vel bare si tvi, tvi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.