Gjest trultemor25 Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Hm..har aldri hørt at de blir _mye_ svakere før. Vet at man ofte må opp 1-2 motorstørrelser for å få automatgear levert,da... Dessuten så holder vi oss i fartsgrensa + 10, så vi trenger jo ikke en bil som går lett i 150, for å si det sånn. Ikke har vi med mye last heller! Men av ren nysgjerrighet, hvilken bil er det dere har funnet frem til som tilfredstiller begge "kravene" deres? Volvo V40, 2,0 liter turbo og 165 hester. Blir ihvertfall trygge forbikjøringer som min sambo bruker som et argument. 0 Siter
Kvinna Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 De fleste kan slepes inntil 12 km, ved 50 km/t. med girspaken i "drive". Sikker på at den ikke skal stå i "Nøytral"??? Står den i "Drive" så går vel drivverket og da vilvel oljetrykket øke, og "sprenger på" -> ødeleggelse? Eller har jeg misforstått noe alvorlig? 0 Siter
Kvinna Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Volvo V40, 2,0 liter turbo og 165 hester. Blir ihvertfall trygge forbikjøringer som min sambo bruker som et argument. Eh...javel ;-) Du får be han kjøre pent når han har mor og barn i bilen da! :-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Jeg har første og andre gir bortsett fra drive som jeg kan kjøre i. Men jeg gjør det aldri da fordi jeg ikke har snøring på når man girer i det hele tatt. Jeg girer bilen ned ved å tråkke gassen helt inn da Hehe...og du kjører bare i by'n? Hehe - ikke bare er vi inovatører, men vi råkjører også ;-) Vår ene girer også med klampen i bånn... Skjønner ikke hva de mener med at automater er treige assa! Da har dem ikke sett meg i Micra'n min! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Eh...javel ;-) Du får be han kjøre pent når han har mor og barn i bilen da! :-) Ja, selvfølgelig. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Sikker på at den ikke skal stå i "Nøytral"??? Står den i "Drive" så går vel drivverket og da vilvel oljetrykket øke, og "sprenger på" -> ødeleggelse? Eller har jeg misforstått noe alvorlig? Jeg skrev feil jeg vettu;) Her trengs det oppvakte kvinner:) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Sikker på at den ikke skal stå i "Nøytral"??? Står den i "Drive" så går vel drivverket og da vilvel oljetrykket øke, og "sprenger på" -> ødeleggelse? Eller har jeg misforstått noe alvorlig? "Står den i "Drive" så går vel drivverket og da vilvel oljetrykket øke, og "sprenger på" -> ødeleggelse?" Du vet en del om automatkasser. Det er ikke alle som vet at hovedingrediensen i den er olje:-/ 0 Siter
Kvinna Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Jeg skrev feil jeg vettu;) Her trengs det oppvakte kvinner:) Gu' - nå følte jeg meg flink assa! ;-) Også jeg som bare fiser rundt i en bærplukker ;-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 "Står den i "Drive" så går vel drivverket og da vilvel oljetrykket øke, og "sprenger på" -> ødeleggelse?" Du vet en del om automatkasser. Det er ikke alle som vet at hovedingrediensen i den er olje:-/ Vel, jeg fant ut det der med olja etter at det var en svææææær flekk (les: dam) under bilen min...og det var rar lyd når jeg kjørte ut av garasjen. Learning by paying...eller noe sånn! 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Vel, jeg fant ut det der med olja etter at det var en svææææær flekk (les: dam) under bilen min...og det var rar lyd når jeg kjørte ut av garasjen. Learning by paying...eller noe sånn! Det er jo olje i en manuellkasse også, men der har den kun oppgaven å smøre. I automatkassen overfører den i tillegg kraft.(converter) 0 Siter
Kvinna Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Det er jo olje i en manuellkasse også, men der har den kun oppgaven å smøre. I automatkassen overfører den i tillegg kraft.(converter) Mm...blei litt lite kraft med oljelekkasjen! Men, du, siden jeg har fått en bilmann i tale, hva tror du om denne Renault Meganen da? http://www.motor.no/pdf/Mo01_gruppetest_mellomklasse.pdf 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Mm...blei litt lite kraft med oljelekkasjen! Men, du, siden jeg har fått en bilmann i tale, hva tror du om denne Renault Meganen da? http://www.motor.no/pdf/Mo01_gruppetest_mellomklasse.pdf Det kan jeg ikke uttale meg om. En ting er sikkert, japansk er best på driftsikkerhet. Toyota f.eks. 0 Siter
snø Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Vi hadde manuell gir i mange år, men nå har vi to biler med automat, og jeg kan ikke tenke meg og gå tilbake til manuell gir. Det går jo forøvrig ann å gire ned og opp med automatgir også - man slipper bare å tenke på å kløtsje når man gjør det :-)) Forøvrig synes jeg du skal gi blanke f i de selgerne som vil selge deg manuell gir - bare si det som det er - det er myyye deiligere med automat! :-D Beste hilsen fra 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Hehe...og du kjører bare i by'n? Hehe - ikke bare er vi inovatører, men vi råkjører også ;-) Vår ene girer også med klampen i bånn... Skjønner ikke hva de mener med at automater er treige assa! Da har dem ikke sett meg i Micra'n min! Jeg hadde micra før. Den gikk som et skudd. Kjørte fra alle i lyskryssene og virkelig akselererte. Den tok til og med 180 km på autobahn i Tyskland. Men som sagt, jeg har aldri kjørt bil med manuelt gir så jeg aner ikke hvordan det er ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Sikker på at den ikke skal stå i "Nøytral"??? Står den i "Drive" så går vel drivverket og da vilvel oljetrykket øke, og "sprenger på" -> ødeleggelse? Eller har jeg misforstått noe alvorlig? Jeg har i hvert fall fått beskjed om at den skal stå i Nøytral. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Mm...blei litt lite kraft med oljelekkasjen! Men, du, siden jeg har fått en bilmann i tale, hva tror du om denne Renault Meganen da? http://www.motor.no/pdf/Mo01_gruppetest_mellomklasse.pdf Jeg har en toyota yaris verso og den er kjempebra. Jeg har ikke hatt noe tull med den. Litt tyngre enn micraen da så den fyker ikke avgårde like fort men er helt grei. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Vi har akkurat fått vår første bil med automat etter å ha kjørt manuelt i alle år, og jeg synes det er veldig behagelig. 0 Siter
Reg@l Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg har steptronic på bilen min. Synes egentlig det er kjekkere å kjøre biler med manuelt gir, men det er mye mer behagelig å kjøre med automat. Dessuten er biler med automat som oftest mer attraktive på bruktmarkedet og holder seg bedre i pris. Bilmodellen jeg har, BMW 520iAT, er stort sett utstyrt med steptronic, men billigere bilmerker og modeller er det ofte vanskelig å få tak i med automat. Vet ikke hvilken bil du er på jakt etter, men benytter som vanlig anledningen til å anbefale den jeg har selv ;-) Den er forholdsvis stor til å være stv, nyyyyydelig å kjøre og særdeles behagelig å se på. Jeg er hvertfall kjempefornøyd både med bilen og servicen hos merkeforhandler (Bavaria Haugesund) 0 Siter
Kvinna Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Skrevet 11. juli 2005 Jeg har steptronic på bilen min. Synes egentlig det er kjekkere å kjøre biler med manuelt gir, men det er mye mer behagelig å kjøre med automat. Dessuten er biler med automat som oftest mer attraktive på bruktmarkedet og holder seg bedre i pris. Bilmodellen jeg har, BMW 520iAT, er stort sett utstyrt med steptronic, men billigere bilmerker og modeller er det ofte vanskelig å få tak i med automat. Vet ikke hvilken bil du er på jakt etter, men benytter som vanlig anledningen til å anbefale den jeg har selv ;-) Den er forholdsvis stor til å være stv, nyyyyydelig å kjøre og særdeles behagelig å se på. Jeg er hvertfall kjempefornøyd både med bilen og servicen hos merkeforhandler (Bavaria Haugesund) Takk for svar :-) Det er en fin bil du har :-) Men, vi ser etter noe litt mindre. ...Og sambo er såååå lei av alt trøbbelet med Mercedes c180 elegance, som vi har nå, så han vil absolutt ikke ha NOE tysk...stabukken ;-) Vi har sett på denne Renault Megane Sport Tourer (med diesel og automat, 1,5l/100hk, i følge sambo dreiemoment som en liten traktor ;-)): http://www.motor.no/pdf/Mo01_gruppetest_mellomklasse.pdf Ka du tru? (Veit at du liker mer bil-biler, assa ;-)) Åssen går det med Jørgen i varmen, forresten? Vår gule Lab plages, og har i dag ligget på ryggen, med kaldt, vått håndkle i armhulene, magen, tissen og lyskene. - Med et salig glis ;-) 0 Siter
Reg@l Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Takk for svar :-) Det er en fin bil du har :-) Men, vi ser etter noe litt mindre. ...Og sambo er såååå lei av alt trøbbelet med Mercedes c180 elegance, som vi har nå, så han vil absolutt ikke ha NOE tysk...stabukken ;-) Vi har sett på denne Renault Megane Sport Tourer (med diesel og automat, 1,5l/100hk, i følge sambo dreiemoment som en liten traktor ;-)): http://www.motor.no/pdf/Mo01_gruppetest_mellomklasse.pdf Ka du tru? (Veit at du liker mer bil-biler, assa ;-)) Åssen går det med Jørgen i varmen, forresten? Vår gule Lab plages, og har i dag ligget på ryggen, med kaldt, vått håndkle i armhulene, magen, tissen og lyskene. - Med et salig glis ;-) Jørgen vil helst være inne i varmen, har rom i kjelleren der det er svalt og godt. Men nå flytter jeg snart ut og ma la Jørgen og pusene være igjen hos X'en... *Snufs* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.